• تقویم روزنامه فرهیختگان ۴ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آزادی؛ شاید وقتی دیگر؛

وضعیت ورزشگاه آزادی همچنان نامشخص است

در خصوص وضعیت ورزشگاه آزادی این احتمال وجود دارد که شاید اصلا برای فصل جدید ورزشگاه آزادی در دسترس نباشد و احتمالا دارد مسابقات استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه تختی منتقل شود. 

وضعیت ورزشگاه آزادی همچنان نامشخص است

فرهیختگان: معمای ورزشگاه آزادی و اینکه سرانجام بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال ایران می‌تواند در فصل پیش‌رو میزبانی رقابت‌های مهم آسیایی و داخلی را برعهده داشته باشد یا نه، به یکی از مهم‌ترین پرسش‌های این روزها در جامعه فوتبالی بدل شده است. درحالی‌که به‌نظر نمی‌رسید این ورزشگاه مشکل چندانی برای میزبانی دوباره از دیدارهای فوتبال داشته باشد اما وقتی اعلام شد که قرار است اکثر دیدارهای سرخابی‌ها در ورزشگاه تختی تهران برگزار شده و آزادی فقط به دیدارهای آسیایی، دربی دو تیم و همچنین دیدارهای تیم ملی در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2026 اختصاص خواهد یافت، مشخص شد که این ورزشگاه هنوز برای بازسازی و آمادگی کامل برای میزبانی از مسابقات راهی طولانی در پیش دارد. در چنین اوضاعی حتی این احتمال نیز وجود دارد که شاید اصلا برای فصل جدید ورزشگاه آزادی در دسترس نباشد و طبق شنیده‌ها اگر این اتفاق رخ دهد احتمالا همه مسابقات استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه تختی منتقل خواهد شد. 

البته با این حال گفته می‌شود کار بازسازی و تعمیرات این ورزشگاه به سرعت و در سه شیفت کاری مشغول به انجام است تا حداقل برای نخستین دیدار سرخابی‌ها در لیگ الیت آماده بهره‌برداری شود. از سوی دیگر این مساله نیز مطرح شده که چمن ورزشگاه آزادی بعد از سال‌های طولانی نیاز به بازسازی و زیرسازی اصولی دارد و به همین دلیل شاید برای تعمیرات و زیرسازی آن که احتمالا چندین ‌ماه طول خواهد کشید، امکان استفاده از زمین فراهم نباشد. مسئولان ورزشگاه تصمیم دارند با استانداردسازی و نوسازی چمن، کاری اصولی را انجام دهند که تا سال‌ها مشکلی در این زمینه ایجاد نشود. مدیران فدراسیون فوتبال نیز در هفته‌های اخیر اظهارات متفاوتی در این زمینه داشته‌اند.

در‌حالی‌که در ابتدا گفته شد به‌جز بازی‌های بزرگ و مهم، سایر مسابقات به ورزشگاه تختی منتقل می‌شود اما حالا زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که ممکن است نخستین دیدار تیم ملی در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی هم شاید برخلاف اعلام اولیه به‌جای ورزشگاه آزادی در نقش‌جهان اصفهان برگزار شود. البته اگر قرار باشد دیدارهای آسیایی سرخابی‌ها نیز در ورزشگاه آزادی برگزار نشود باید فکری اساسی در این زمینه کرد؛ چراکه از طرفی انتقال بازی‌های آنها به شهری دیگر چندان منطقی نیست و از طرف دیگر ورزشگاه تختی هنوز استانداردهای لازم برای میزبانی در رقابت‌های آسیایی را ندارد و مشخص نیست کار آماده‌سازی این ورزشگاه چه زمانی به پایان می‌رسد و اصلا AFC این ورزشگاه را برای میزبانی تایید خواهد کرد یا نه. 

کار بازسازی و تعمیرات ورزشگاه تختی هم به سرعت در حال انجام است و مدیران این مجموعه در تلاش هستند تا با رفع مشکل نور، سکوها، جایگاه تماشاگران، رختکن، زمین چمن و به‌خصوص گیت‌های ورودی این ورزشگاه را برای میزبانی از نخستین هفته لیگ که 25 مردادماه آغاز می‌شود، مهیا کنند. البته این ایراد به مدیران وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی وارد است که با وجود اینکه از مدت‌ها قبل از مشکلات ورزشگاه تختی و کمبودهای آن باخبر بودند اما در یک‌سال گذشته روند بازسازی این ورزشگاه با سرعت کم پیش رفته و حالا در فاصله سه هفته مانده به شروع مسابقات به‌دنبال این هستند تا مشکلات این ورزشگاه در شرق تهران را برطرف کنند.

اتفاقی که در طول ماه‌های اخیر به‌راحتی قابل انجام بود تا این همه عجله و شتاب که شاید باعث بروز مشکلاتی در این راه شود صورت نمی‌گرفت. ورزشگاه آزادی هم مدت‌هاست کار بازسازی آن آغاز شده اما این روند همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه این ورزشگاه در این سال‌ها تنها محل مناسب برای میزبانی از دیدارهای سرخابی‌ها بوده است این روند با سرعتی کم پیش رفته و شاید به همین دلیل است که ایده تعطیلی کامل آن برای چند‌ ماه مطرح شده تا کار بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار