• تقویم روزنامه فرهیختگان ۲ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بررسی بازیکنان تازه‌وارد تیم با مهاجم سابق آبی‌ها؛

خریدهای جدید استقلال هنوز خلأهای قبلی را پر نکرده است

بهمن طهماسبی، مهاجم سابق استقلال معتقد است 4 خرید جدید آبی‌ها هنوز خلأهای قبلی تیم را پر نکرده است.

خریدهای جدید استقلال هنوز خلأهای قبلی را پر نکرده است

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال با جذب سامان فلاح طی روزهای اخیر، چهارمین خرید تابستانی خود را هم به خدمت گرفت تا وضعیت این تیم در قیاس با فصل گذشته تا حدودی امیدوار‌کننده پیگیری شود. البته ترکیب این تیم به مانند فصل گذشته هنوز با ضعف‌های عدیده‌ای مواجه است. درواقع تیمی که در فصل گذشته از نداشتن بازیکن شاخص روی نیمکت بیشترین ضربه را خورده و همین امر باعث شد تا طی یک لیگ فشرده و فرسایشی، همان نفرات کارساز در ترکیب این تیم هم از دسترس سرمربی این تیم خارج شوند؛ حالا کادرفنی‌اش در پی آن است تا در وهله اول فعلا با چند خرید از بازار فوتبال ایران یک توازن و بالانس را بین نیمکت و ترکیب اصلی‌اش ایجاد کرده و سپس از مارکت بین‌المللی چند هدف را مدنظر قرار دهد. این درحالی است که به‌نظر نمی‌رسد حتی با خریدهای فعلی هم هنوز این توازن ایجاد شده باشد؛ چراکه به‌طور مثال با اضافه شدن رامین رضاییان به جمع استقلالی‌ها و جدایی صالح حردانی از این تیم و از سوی دیگر با وجود جذب میلاد زکی‌پور، در‌صورت جدایی ابوالفضل جلالی از جناح چپ، این توازن دوباره برهم ریخته و مطمئنا اگر فکری برای برقراری آن نشود مطمئنا این امر دوباره در طول فصل تاثیرات منفی به مانند فصل بیست‌و‌سوم خواهد گذاشت.
با همه این تفاصیل اما بررسی 4 خرید جدید استقلالی‌ها در‌حالی‌که حدود کمتر از یک ماه دیگر لیگ برتر آغاز می‌شود هم چندان خالی از لطف نبوده به‌خصوص اینکه خبر می‌رسد خریدهای جدید این تیم یعنی رضاییان، اسلامی، فلاح و زکی‌پور با ‌انگیزه بالایی طی چند روز اخیر در تمرینات آبی‌ها شرکت کرده و تلاش بیشتری را برای آماده‌سازی برای استارت فصلی قوی به خرج می‌دهند. در این خصوص و البته وضعیت اسکواد فعلی استقلالی‌ها از یک سو و از سوی دیگر بازیکنانی که در آستانه آبی‌پوش شدن، هایجک شدند، دقایقی با بهمن طهماسبی یکی از پیشکسوتان این باشگاه که با لباس تمام تیم‌هایی که بازی کرده بیشترین گل را به حریف سنتی استقلالی‌ها یعنی پرسپولیس زده است به صحبت پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
رامین رضاییان؟
رامین خرید فوق‌العاده خوبی بود. این بازیکن یکی از حرفه‌‌ای‌های فوتبال ایران است و به نظرم فوتبالیستی کامل به شمار می‌رود. الان هم در این شرایط در پست خودش جزء آماده‌ترین‌هاست. در هر صورت چون رامین در پرسپولیس بازی کرده و در فصل گذشته نیز یکی از بهترین‌های لیگ قهرمانان آسیا بود توقع از وی بالاست، اما از آنجایی که با او در صبا همبازی بودم و روحیات و اخلاقش را می‌شناسم؛ می‌دانم که ظرفیتش را دارد. او می‌تواند خیلی زود با شرایط هر تیمی کنار بیاید و خودش را هماهنگ کند. در ضربات کاشته، در ارسال‌ها و نفوذ او به‌شدت توانمند است و به نظرم می‌تواند هواداران را راضی کند. او سال گذشته بهترین فرم سال‌های اخیرش را در سپاهان داشت؛ هرچند در این چند سال اخیر همیشه فوق‌العاده و تاثیرگذار بوده است. استقلال به چنین بازیکنی نیاز داشت و فکر می‌کنم امسال رامین یکی از آن بازیکنانی باشد که بتواند نقش بسزایی را برای استقلال ایفا کند.
جدایی صالح حردانی؟
اتفاقا در مقایسه این دو بازیکن که به‌تازگی منتشر شد رضاییان را خیلی جلوتر دیدم. البته صالح هم خیلی بازیکن خوبی به شمار می‌رود اما به‌نظرم در‌حال‌حاضر رامین در پست خودش یکی از بهترین‌های ایران به شمار می‌رود. بالاخره براساس نیازی که باشگاه داشت، این بازیکن را جذب کردند و صالح را آزاد کردند تا شاید بتوانند در لیست جا را برای نفرات دیگری که به آنها نیاز است، باز کنند.
سامان فلاح؟
او بسیار جوان و آینده‌دار است. در این چند سال هم به‌شدت کم‌نوسان نشان داده و بیشتر روی فرم و به‌سمت بالا و پیشرفت حرکت کرده است. بازیکنی که همواره در اردوی تیم‌های ملی رده‌های سنی و بزرگسالان حضور داشته است؛ هرچند به نظر من این بازیکن نیاز به زمان دارد. شاید در اوایل برای رسیدن به ترکیب یک مقدار با مشکلاتی مواجه شود اما باید به‌طور کلی دید شرایط او چطور است و می‌تواند جو تیم بزرگی مثل استقلال را هضم کند و در این تیم هم خیلی سریع به رشد برسد یا اینکه به زمان بیشتری برای دیده شدن و پیشرفت نیاز دارد. به‌طور کلی سامان را بازیکن خوبی می‌بینم که نیاز به زمان بیشتری دارد.
تکمیل خط دفاعی با فلاح؟
فعلا نفرات فاز دفاعی کافی هستند. البته به‌نظرم نیاز به یکی مثل غلامی که سال‌های قبل در این پست بازی می‌کرد و پشت دفاع را جمع می‌کرد هم احساس می‌شد اما امیدوارم سامان بتواند این خلا و ضعف را برطرف کند.
میلاد زکی‌پور؟
در یکی دو سال اخیر کیفیت زکی‌پور خیلی بهتر شده و او هم در این سال‌ها در مسیر بهبود و رشد نشان داده است. البته شنیده می‌شود ابوالفضل جلالی قرار است برای سپری کردن خدمت سربازی راهی ملوان شود. اگر این اتفاق نیفتد و جلالی هم بماند چپ و راست استقلال برای فصل جدید فوق‌العاده می‌شد و یک سال استثنایی انتظار این تیم را می‌کشید. در هر صورت میلاد نسبت به ابوالفضل تدافعی‌تر است اما به‌صورت کلی زکی‌پور هم خرید خوبی به شمار می‌رود به‌خصوص که این بازیکن در گذشته در استقلال بازی کرده و نیاز به زمان برای هماهنگی با فضا ندارد.
محمدحسین اسلامی؟
او پدیده فصل قبل فوتبال ایران است و پدیده‌ها در تیم‌های بزرگ همیشه نیاز به زمان بیشتری نسبت به سایرین دارند. این درحالی است که شاید این دست بازیکنان در تیم‌های بزرگ از همان بازی اول حتی اگر دقایق کمی هم بازی کنند، بتوانند خودشان را نشان بدهند. بنابراین به‌صورت کلی فکر می‌کنم تا این جای کار استقلال خریدهای منطقی و خوبی داشته هرچند باز هم نیاز دارد که به خریدهای خود برای برطرف کردن نقاط ضعفی که به‌طور مثال در وسط زمین دارد ادامه بدهد. استقلال به‌طور قطعی در وسط زمین به یک پاسور یا پلی‌میکر نیاز دارد. البته در فوتبال ما این دسته از بازیکنان کمتر رشد می‌کنند و در استقلال هم بعد از جباروف دیگر بازیکنی با این خصوصیات را ندیده‌ایم. شاید اگر ماشاریپوف در فصل بعدی بیشتر در تیم جا بیفتد، بتواند در این سطح برای چنین پستی خودی نشان بدهد اما استقلال به یکی در وسط زمین نیاز دارد تا بتواند در انتقال بازی از دفاع به حمله تغییراتی را ایجاد کند.
بازیکنان بوسنیایی؟
شنیده می‌شود خرید این دو بازیکن قبل از تثبیت حضور نکونام برای فصل جدید توسط هلدینگ انجام شده است. در وهله اول باید جذب بازیکنان با نظر سرمربی انجام شود. یک موقع کمیته فنی بازیکنی را تایید کرده و پیشنهاد می‌دهد که در این زمان باز هم باید سرمربی نظر آخر را بدهد. حالا اینکه شنیده می‌شود این بازیکنان توسط هلدینگ جذب شده‌اند، نمی‌دانم این دیگر چه صیغه‌ای است. چنین امری چندان معقول نبوده و سرمربی تیم درخصوص جذب بازیکن باید نظر نهایی را بدهد.
هایجک علیپور؟
به نظرم این بازیکن در انتخاب پرسپولیس، تصمیم درستی گرفت. به هر صورت او قبلا هم در این تیم بازی کرده و از شرایط این تیم شناخت دارد. شاید اگر استقلال می‌آمد مثل رامین رضاییان نمی‌توانست کمک حال تیم باشد. علیپور را از لحاظ روحی تا حدی بازیکن شکننده‌ای متصور هستم و شاید نمی‌توانست فشار را تحمل کند. البته از رامین شناخت کافی دارم اما از علیپور خیلی شناختی ندارم. شاید هم تصورات من غلط باشد و او بتواند این فشار و توقعات را برآورده کند اما رامین هرچقدر هم فشار بیرونی وجود داشته باشد، می‌تواند آن را تحمل کند و چه بسا این فشارها برای او ایجاد ‌انگیزه مضاعف کرده و حتی از لحاظ آماری نیز بیشتر به وی کمک کند.
علی کریمی و میلاد محمدی؟
علی کریمی هم قبلا در استقلال بازی کرده اما زیاد نظر خاصی نسبت به این بازیکن ندارم. درباره محمدی هم معتقدم خریدهای بهتر از این نفرات هم می‌توانیم داشته باشیم.
اولویت بعدی در خرید؟
شاید بین یک نوک حمله خوب یا وینگر طراز اول تردیدهایی وجود داشته باشد که به‌نظر من با توجه به حضور بلانکو، استقلال می‌تواند یک مهاجم مطرح و زهردار را مدنظر قرار دهد. البته بلانکو هم کیفیت خوبی را نشان داده اما ما در فاز حمله به‌جز بلانکوی آرژانتینی، هنوز هم به یک مهاجم خیلی خوب نیاز داریم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار