• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
جهش درام در فرصت غیبت کمدی‌ها؛

در ۵ روزی که فیلم‌های کمدی اکران نشد، سینما چقدر فروخت؟

در ۵ روزی که فیلم‌های کمدی اکران نشد، ۸۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان به فروش رسید که سهم «یادگار جنوب» و «مست عشق» صدرنشینان گیشه، حدود ۷۰ درصد است.

در ۵ روزی که فیلم‌های کمدی اکران نشد، سینما چقدر فروخت؟

مصطفی قاسمیان؛ فرهیختگان: مطابق روند همه‌ساله که در دهه اول محرم تنها امکان نمایش فیلم‌های غیرکمدی وجود دارد، از چهارشنبه 20 تیر مصادف با چهارم محرم، با توقف موقت نمایش کمدی‌ها، سالن‌های سینما در اختیار آثار درام قرار گرفت و این روند تا غروب آفتاب ۲۴ تیرماه (هشتم محرم) که سینماها تعطیل شد، ادامه داشت.

در ۵ روز اول این هفته سینمایی، ۸۴ هزار قطعه بلیت به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان به فروش رسید که سهم «یادگار جنوب» و «مست عشق» صدرنشینان گیشه، حدود ۷۰ درصد است.

در این ۵ روز، ۱۴ فیلم درامی که روی پرده سینما قرار داشتند، در مجموع ۴۶ هزار قطعه بلیت به ارزش ۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان بیشتر از مجموعه فیلم‌های درام در ۵ روز مشابه هفته قبل فروختند که افزایش بیش از ۱۲۰ درصدی را نسبت به زمان مشابه هفته قبل نشان می‌دهد؛ یعنی با غیبت محصولات کمدی روی پرده سینما، مجموعه آثار درام فروش ۲ برابری را تجربه کردند.

بیشترین رشد میان آثار بالانشین گیشه، متعلق به «بی‌بدن» است که ۱۱۷ درصد رشد فروش داشته و «روایت ناتمام سیما» تنها فیلمی به شمار می‌رود که نسبت به هفته قبل، کمتر فروخته. البته در این آمار، نباید تأثیر گیشه فیلم جدید «یادگار جنوب» را نادیده گرفت که هفته گذشته روی پرده نبود.

نکته جالب آن که در این ایام، تمام ظرفیت سینمای ایران به آثار غیرکمدی اختصاص پیدا نکرده؛ چراکه تعداد سانس‌های تشکیل‌شده سینما در کل کشور، نسبت به زمان مشابه هفته قبل، ۵۶ درصد کم شده. یعنی فروش فیلم‌های درام در حالی ۲ برابر شده که نیمی از ‌های نمایش به کلی برگزار نشده است. می‌توان حدس زد اگر سینماها در سانس‌های بیشتری فیلم نمایش می‌دادند، احتمالا آمار فروش محصولات غیرکمدی بهتر هم می‌شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار