• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۴-۲۲ - ۱۹:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
درباره پروژه پنجاه میلیاردی؛

راز سر به مهر «نامیرا»

محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما اظهارات خود مبنی بر پروژه عاشورایی «نامیرا» مطرح کرد.

راز سر به مهر «نامیرا»

محسن علی اکبری تهیه‌کننده سینما به تازگی اظهارات دوپهلو و کنایه‌آمیزی در خصوص پروژه معطل مانده «نامیرا» مطرح کرده است. او بدون اشاره به اتفاقاتی که در فرآیند تولید این اثردینی رخ داده، گفته است: «یک فیلم دینی قرار است ساخته شود به اسم «نامیرا»، آقای وزیر تو موظفی بگویی به جای ۱۰۰ میلیارد تومان ۲۰۰ میلیارد تومان می‌دهم اما فیلم خوب و تاثیرگذار می‌خواهم. آقای اسماعیلی و همکاران ایشان به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زحمت زیادی برای این فیلم کشیدند اما نمی‌دانم چرا پیش هرکدام از مدیران فرهنگی می رویم، دغدغه‌شان درآمدزایی شده است و اینکه به ما می گویند طرح شما برای فروش این فیلم چیست؟»

پروژه سینمایی نامیرا از جمله آثار اقتباسی است که تولید اولیه آن از خردادماه سال گذشته آغاز شد. پروژه با کارگردانی شهریار بحرانی جلوی دوربین رفت و بعد از چند ماه فیلمبرداری و هزینه ۵۰ میلیاردی، در خبری اعلام شد که بحرانی از کارگردانی پروژه کنار گذاشته شده است و محمدحسین لطیفی ادامه کار را برعهده خواهد گرفت. 

هیچ‌گاه دلیل این تغییر به صورت رسمی اعلام نشد؛ اما طبق شنیده‌ها، یکی از دلایل چنین تصمیمی، جنس روایت و کارگردانی بود که بحرانی برای این کار داشت و این اثرسینمایی را از ساختار حاکم بر رمان و فیلمنامه دور کرده بود. 

خردادماه امسال بعد از حدود چند ماه بی‌خبری از پروژه سینمایی «نامیرا»، دوباره محسن علی‌اکبری در گفتگو با ایرنا از شروع این پروژه عاشواریی خبر داد و گفت: « نیمه اول این اثر سینمایی ساخته شده این نیمه دوم کار است که آغاز می‌کنیم تا در اسرع وقت آن را به پایان رسانده و به جشنواره فجر چهل و سوم برسانیم.»

فیلمنامه اقتباسی، «نامیرا» نوشته داود میرباقری است. داستان عاشورایی «نامیرا» از کتابی به همین نام و نوشته صادق کرمیار گرفته شده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟