• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۴-۱۹ - ۱۱:۰۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تغییر استراتژی قرمزها در نقل و انتقالات تابستانی؛

جذب لیموچی برای پرسپولیس چقدر آب می‌خورد؟

هیات‌مدیره باشگاه آلومینیوم هم تاکید دارد رضایتنامه لیموچی برای هر تیمی نباید خیلی‌کم باشد. این یعنی باشگاه پرسپولیس اگر به‌دنبال خرید لیموچی است باید حداقل 20 میلیارد تومان برای رضایتنامه او هزینه کند.

جذب لیموچی برای پرسپولیس چقدر آب می‌خورد؟

فرهیختگان: هواداران پرسپولیس این روزها بی‌صبرانه منتظر خرید‌های باشگاه‌شان در فصل نقل و انتقالات تابستانی هستند. با قطعی شدن جدایی مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر از جمع سرخپوشان حالا هواداران این تیم مدیریت باشگاه خود را تحت فشار گذاشته‌اند که برای جذب بهترین جانشین این نفرات اقدام کند.

این در مورد علیرضا بیرانوند هم صدق می‌کند اما وضعیت این بازیکن هنوز مشخص نیست و احتمال بازگشتش به پرسپولیس بیشتر از جدایی‌اش است. البته مسئولان باشگاه در جذب گزینه‌های داخلی جهت جانشینی بیرانوند تردید دارند و نگرانند گلرهای فعلی لیگ نتوانند جانشین خوبی برای بیرو باشند.

از طرفی برای جذب دروازه‌بان خارجی نیز محدودیت دارند؛ چراکه برای پست‌های دیگر قرار است نفرات خارجی جذب شوند. مساله دیگر اینکه اسپانسرهای باشگاه پرسپولیس هم تمایل به بازگشت بیرانوند دارند و نظر خودشان را در این مورد به این باشگاه اعلام کرده‌اند. در هر صورت روندی که پرسپولیس در یک‌ماه اخیر در فصل نقل وانتقالات در پیش‌ گرفته برای هواداران این تیم راضی‌کننده نبوده و انتظار آنها این است در همین هفته تیم‌شان کامل شود. 

باشگاه پرسپولیس پس از حذف آلومینیوم از رقابت‌های حذفی انتظار داشت اراکی‌ها با مبلغ 3.5 میلیارد تومان رضایتنامه مهدی لیموچی را صادر کنند که هیات‌مدیره باشگاه اراکی و مجتبی حسینی با این مساله مخالفت کردند. اما بعد از رقابت تنگاتنگی که دو باشگاه استقلال و سپاهان برای گرفتن رضایتنامه آقایی‌پور داشتند، درنهایت باشگاه اهوازی توانست با مبلغ بیش از 30 میلیارد تومان بازیکن جوانش را به تیم اصفهانی بفروشد.

با توجه به این اتفاق حالا هیات‌مدیره باشگاه آلومینیوم هم تاکید دارد رضایتنامه لیموچی برای هر تیمی نباید خیلی‌کم باشد. این یعنی باشگاه پرسپولیس اگر به‌دنبال خرید لیموچی است باید حداقل 20 میلیارد تومان برای رضایتنامه او هزینه کند و احتمالا خود او هم همین حدود را می‌خواهد؛ چراکه به‌هرحال بازیکن ملی‌پوش به‌حساب می‌آید. 

خوان گاریدو همان‌طور که خودش تاکید داشت فعالیت‌های نقل و انتقالاتی در تیمش را به مدیریت باشگاه سپرده است. اگرچه خود او نام چند بازیکن خارجی را به باشگاه اعلام کرده اما به‌نوعی تابع تصمیمات و سیاست‌های آنهاست اما مسئولان پرسپولیس در مذاکراتی که با بازیکنان آزاد و نفراتی که تحت قرارداد باشگاه‌های خود هستند به این نتیجه رسیده‌اند باید برای جذب هر بازیکنی 35 تا 40 میلیارد تومان هزینه کنند. درحالی‌که با همین مبلغ می‌توانند بازیکنان خارجی باکیفیتی به خدمت بگیرند و در صورت درخشش آنها بتوانند با قیمت بهتر ترانسفرشان کنند. ب

درویش در نظر دارد از حالا بیشتر روی گزینه‌های خارجی تمرکز کند. در حال حاضر چند بازیکن در پست‌های دروازه‌بان، دفاع راست و چپ، وینگر و مهاجم در لیست سرخپوشان هستند که قیمت‌های آنها از 250 هزار شروع شده و به 700 هزار دلار می‌رسد. 

باشگاه پرسپولیس قصد ندارد فرصت به‌دست آمده برای فروش عبدالکریم به تیم‌های قطری را به‌راحتی از دست بدهد. مخصوصا اینکه هر روز یک مشتری جدید از قطر برای خرید او پیدا می‌شود. فروش حسن از چند لحاظ می‌تواند به سود پرسپولیس باشد؛ اول اینکه فروش دومیلیون دلاری او می‌تواند همین مبلغ سقف بودجه باشگاه پرسپولیس را بالا ببرد.

مورد دیگر اینکه این باشگاه با درآمد حاصله از فروش یک بازیکنش می‌تواند چند بازیکن خارجی دیگر در پست‌های مختلف به خدمت بگیرد. مساله دیگر اینکه باشگاه‌های قطری غیر از پیشنهادهای مالی خوبی که به پرسپولیس می‌دهند درکنار آن چند آپشن هم ارائه می‌دهند، به‌طور مثال استفاده رایگان از کمپ‌های مدرن آنها و همچنین پروازهای اختصاصی. آپشن‌هایی که خیلی به کار پرسپولیس در تعطیلات لیگ خواهد آمد.

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک