• تقویم روزنامه فرهیختگان ۲ ساعت قبل
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
وقتی همه‌چیز تحت تاثیر بیرو، ترابی و دانیال است؛

بلاتکلیفی ۹ پرسپولیسی

در روزهای اخیر صحبت‌هایی مطرح شد مبنی‌بر اینکه یکی از اسپانسرهای پرسپولیس یا هوادار متمول این باشگاه در نظر دارند با پرداخت جداگانه به برخی نفرات، آنها را متقاعد کنند که قید پیشنهاد 60 میلیارد تومانی تراکتور را زده و در جمع سرخپوشان بمانند. این نوع موضع‌گیری آنها به گوش مدیریت باشگاه رسیده و از این رو پرداختی به هر بازیکنی را جدا از قرارداد به نفع تیمش ندانسته است.

بلاتکلیفی ۹ پرسپولیسی

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین شرایط خود در چند سال اخیر به سر می‌برد. درحالی‌که از دو ماه پیش توسط سرمربی وقت این تیم برنامه‌ریزی شده بود که سرخپوشان برای حضور مقتدرانه در لیگ نخبگان از تاریخ دهم اردیبهشت با تیمی کامل استارت بزنند بعد از گذشت این تاریخ تکلیف 9 بازیکن این تیم هنوز مشخص نیست و در کنار آن سرخپوشان هنوز یک خرید هم برای تقویت تیم‌شان نداشته‌اند. مدیریت باشگاه بیش از سه هفته برای انتخاب سرمربی جدید وقت گذاشت و نزدیک به هشت روز هم برای گرفتن مجوز او زمان سپری کرد. در تمام این روزها مسئولان باشگاه حتی نتوانستند تکلیف بازیکنان آزاد خود را مشخص کنند. این در شرایطی است که احتمال جدایی بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی خیلی بیشتر از ماندن‌شان در پرسپولیس است که اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت این باشگاه باید زمان زیادی را صرف پیدا کردن جانشین مناسب برای آنها کند. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس اصلا خوب مدیریت نشده و تا الان این تیم اگر حتی ظرف 72 ساعت آینده لیستش را تکمیل کند باز از نظر زمانی عقب است. 

در حال حاضر حداقل 9 بازیکن پرسپولیس بلاتکلیف هستند و مشخص نیست آنها را فصل بعد با پیراهن این تیم خواهیم دید یا نه. علیرضا بیرانوند، احمد گوهری، علی نعمتی، فرشاد فرجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی، سعید صادقی و مهدی عبدی نفراتی هستند که منتظرند تکلیف‌شان با پرسپولیس مشخص شود. در این بین مسئولان این باشگاه همه تمرکز خود را روی حفظ بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی گذاشته‌اند. در همین راستا به آنها تا امروز فرصت داده‌اند که تصمیم بگیرند با قرارداد 24 میلیاردی (با آپشن) در جمع سرخپوشان بمانند. این در شرایطی است که آنها مدعی هستند از تراکتور پیشنهاد یک میلیون دلاری دارند. در واقع وقتی در بازار نقل و انتقالات تابستانی برخی باشگاه‌ها برای بازیکنان نه‌چندان مطرح 30 میلیارد پول رضایتنامه می‌دهند، پیشنهاد 60 میلیاردی به سه بازیکن شاخص تیم قهرمان لیگ نمی‌تواند عجیب باشد. از شواهد امر پیداست که باشگاه پرسپولیس تا زمانی که تکلیف سه بازیکن نامبرده را مشخص نکند درمورد روشن شدن وضعیت دیگر نفرات اقدامی نخواهد کرد. ضمن اینکه باید دید اگر هر سه بازیکن تصمیم‌شان برای جدایی از جمع سرخپوشان را نهایی کنند برای آنها جانشین در نظر گرفته است یا نه. اگرچه بازیکنانی مثل علی علیپور، مهدی لیموچی و گریگویل خاپرادزه مذاکراتی را با باشگاه پرسپولیس داشته‌اند اما هنوز تکلیف هیچ یک مشخص نیست. 

علیرضا بیرانوند اصلا دوست ندارد پیراهن شماره یک پرسپولیس به بازیکنانی چون پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، حسین پورحمیدی و... برسد و از وقتی که صحبت از حضور این بازیکنان در پرسپولیس شده، بیرو پالس‌های مثبتی را برای بازگشت به جمع سرخپوشان فرستاده است. اما جالب است بدانید آخرین پیامی که بیرانوند به گوش مدیریت باشگاه پرسپولیس رسانده این بوده که چرا او باید هر سال کمتر از ذخیره‌هایش در تیم ملی دریافتی داشته باشد. او اشاره‌ای به قرارداد سال گذشته نیازمند در سپاهان، اخباری در گل‌گهر و پورحمیدی در تراکتور داشته و مدعی شده که این نفرات حتی بعضا تا دو برابر او دستمزد گرفته‌اند و حقش این است که در فصل جدید حداقل اگر از آنها بیشتر نمی‌گیرد اندازه رقبایش پول بگیرد. در ظاهر شاید حرف بیرو منطقی به نظر بیاید اما قدر مسلم این گلر ملی‌پوش بابت بازی در پرسپولیس می‌تواند از جاهای زیادی برای خود درآمد داشته باشد که این‌طور هم بوده است. به هر شکل خیلی بعید است بیرو به قرارداد 24 میلیاردی با پرسپولیس راضی شود و او همچنان منتظر است تا حداقل دریافتی‌اش به 30 میلیارد تومان برسد. 

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهخیتگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار