• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۴-۰۶ - ۱۳:۴۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
ماجرای اسباب‌کشی سرخابی‌ها به شرق پایتخت؛

«آزادی» تا هفته سوم نمی‌رسد اما «تختی» ۱۵ مشکل دارد!

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید رئیس فدراسیون فوتبال و نمایندگانشان با حضور در ورزشگاه تختی اعلام کردند این ورزشگاه ۱۵ مشکل دارد.

«آزادی» تا هفته سوم نمی‌رسد اما «تختی» ۱۵ مشکل دارد!

چند روز گذشته بود که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛ ورزشگاه آزادی برای دو هفته ابتدایی لیگ بیست و چهارم قابل استفاده نیست و استادیوم تختی جایگزین خواهد شد. امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال  در این خصوص گفت: «ورزشگاه آزادی همچنان بهترین استادیوم ایران است و آنجا به‌صورت ویژه کار می‌شود. این استادیوم در مرحله ترمیم قرار داشت و وسط بنایی، از فینال جام حذفی میزبانی کرد.»

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال، علی جوادی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مدیران فدراسیون فوتبال امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه تختی حضور پیدا کردند.

 تاج در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی تهران اظهار داشت: طبق قوانین فیفا و AFC باشگاها به ما ورزشگاه معرفی می‌کنند که ما آن را باید تایید کنیم. اگر نکردیم باید به سراغ ورزشگاه دیگری بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران افزود: محدودیت‌های کشور را هم می‌دانیم. اینکه عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند نشان می‌دهد نمی‌دانند کجا هستند. باید کمک کنیم این ورزشگاه‌ها آماده شوند و در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم. الان باشگاهی نداریم که خودش برود ورزشگاه درست کند. برای همین دولت الان به این نتیجه رسیده که خودش برود کارها را انجام بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ورزشگاه تختی باید از ابتدای فصل پیش رو آماده شود.

تاج درباره شرایط ورزشگاه آزادی یادآور شد: ورزشگاه آزادی احتمالا تا هفته سوم آماده نشود. باید بازی‌ها اینجا (ورزشگاه تختی) انجام شوند. طبق آنچه در گزارش بود و الان هم دیدم، همه صندلی‌ها شماره شده‌اند. ما در آنجا بازی های ملی را داریم و در ورزشگاه تختی که احتمال می دهیم ۲۰ تا ۳۰ هزار طرفدار بیایند بازی ها را برگزار می کنیم.

تاج تصریح کرد: بدون کانون هواداران باشگاه‌ها و موارد زیاد دیگر، نمی‌توان بازی‌ها را برگزار کرد. ورودی بانوان و موارد مربوط به آنها جدا است. می‌توانند راحت بیایند و بروند. مردم می‌توانند راحت روی صندلی‌هایشان بنشینند و بلیت فروشی هم با کدملی باشد تا بدانیم روی هر صندلی چه کسی نشته است و باشگاه هم بتواند برای مدتی درآمد پایدار داشته باشد. صندلی را برای مدت ۶ یا ۷ ماه به یک نفر بفروشد. این در دنیا مرسوم است و باید انجام بدهیم. از اداره ورزش و جوانان تهران ممنون هستم که این ظرفیت را به تهران اضافه کرد.

علی جوادی نیز در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی گفت: هیچ اعتباری برای این ورزشگاه در سال جدید نداریم. دولت و  سازمان برنامه و بودجه باید کمک کند. این ورزشگاه از محل سفرهای استانی اعتبار مصوب دارد اگر تخصیص پیدا می‌کرد، الان هیچ مشکلی نداشتیم.

وی افزود: همه کارهای انجام شده در ورزشگاه تختی از جمله نصب صندلی‌ها، چمن، انتقال آب چاه به مخزن بتنی و حفر تأسیسات بدون اعتبار صورت گرفته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: به ما قول دادند اما انجام نشد. ما به پیمانکاران متعهد هستیم. آنها بدون اینکه پولی دریافت کنند برای ما کار انجام دادند.  خواهش می‌کنیم اعتبارات ما را تخصیص بدهند که بتوانیم زودتر ورزشگاه را حاضر کنیم. موضوع همین است که اعتبار نداشتیم.

جوادی ادامه داد: 90 درصد انتظارات و استانداردها تأیید شده است. 5 یا 6 درصد باقی مانده که بیشتر بحث زیباسازی محیطی ورزشگاه است. پیست تارتان ارتباطی با برگزاری مسابقه فوتبال ندارد ولی ما نیاز داریم که در قاب تصویر زیبایی محیطی هم داشته باشیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران در  واکنش به صحبت‌های مدیر مجموعه ورزشی تختی درباره اعتبار 50 میلیاردی ورزشگاه تختی برای آماده‌سازی ورزشگاه، گفت:  این میزان تعهداتی است که به پیمانکاران خودمان داریم. باید از پیمانکاران تشکر کنم که  با وجود اینکه تخصیص منابع نبوده چون حس کردند پروژه ورزشگاه تختی، ملی است، کار را پیش بردند. اعتباری که مدیر مجموعه ورزشی اعلام کردند نیاز داریم تا ورزشگاه را با استاندارد کامل آماده کنیم.

وی با اشاره به موارد مورد بازبینی رئیس فدراسیون فوتبال و کارشناسان آن، عنوان کرد: تقریباً مواردی که رئیس فدراسیون فوتبال و نمایندگانشان با حضور در ورزشگاه تختی اعلام کردند  15 مورد مشکل دارد. 11 یا 12  مورد از مشکلات همین حالا قابلیت رفع دارد و 3 یا 4 مورد باقی مانده که به زودی رفع خواهد شد.

گفتنی است؛ علاوه بر این موارد یکی دیگر از مسائل مهم، بار ترافیکی است که با انتقال بازی‌های خانگی سرخابی‌ها به شرق تهران می‌رسد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار