• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۴-۰۱ - ۱۱:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نبرد بایدن و ترامپ در میدان بلاک‌چین؛

ارز دیجیتال تکلیف انتخابات آمریکا را مشخص می‌کند؟

برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رمزارز نه‌تنها یک موضوع حاشیه‌ای نیست، بلکه یکی از موضوعات اصلی در گفتمان سیاسی است.

ارز دیجیتال تکلیف انتخابات آمریکا را مشخص می‌کند؟

فرهیخنگان: نفوذ و اهمیت ارز دیجیتال در انتخابات ایالات متحده در سال‌های اخیر شتاب بیشتری یافته و دوره جدیدی را در تامین مالی سیاسی و اولویت‌های رای‌دهندگان رقم زده است. 

برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، رمزارز نه‌تنها یک موضوع حاشیه‌ای نیست، بلکه یکی از موضوعات اصلی در گفتمان سیاسی است. این روند در هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مورد توجه واقع شده است، تا جایی که نامزدها فعالانه از مقررات و سیاست‌های مرتبط با رمزارز حمایت می‌کنند.

چشم‌انداز قانونی برای کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال به‌طور قابل توجهی در بین ایالت‌ها متفاوت است و لایه دیگری از پیچیدگی را به این موضوع اضافه می‌کند.

ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا، کلرادو، آیووا، اوهایو، تنسی و واشنگتن اجازه مشارکت ارزهای دیجیتال را می‌دهند، اما رویکردهای آنها متفاوت است. به‌عنوان مثال، ایالت واشنگتن کمک‌های ارزهای دیجیتال را معادل کمک‌های نقدی با سقف ۱۰۰ دلار می‌داند، در حالی که آریزونا با آنها بیشتر شبیه کمک‌های سنتی رفتار می‌کند. این تنوع در قوانین ایالتی پیچیدگی‌هایی را در قانون‌گذاری برای کمک‌های مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کند. 

اما طی چند هفته گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده شروع به برقراری ارتباط با بازیگران اصلی در فضای رمزنگاری کرده است، که به‌طور بالقوه نشان می‌دهد دولت او از سرکوب اخیر کریپتوها عقب‌نشینی می‌کند. با این حال، با نزدیک شدن به فصل انتخابات، صنعت کریپتو با این سوال مواجه می‌شود که در درازمدت چه چیزی را باید انتظار داشت.

طبق گزارش‌ها، دولت بایدن در هفته‌های اخیر با موسسات و کارشناسان کریپتو برای بحث در مورد ماهیت مقررات کریپتو تماس گرفته است. در حالی که گروه لابی‌گر در حال حاضر روی نامزدهای کنگره متمرکز شده است، این احتمال وجود دارد که بایدن به فهرست کمک‌های مالی آنها اضافه شود!

از طرفی با حمایت اخیر دونالد ترامپ نیز از ارزهای دیجیتال، موجی از کلاهبرداران حامیان وفادار او را هدف قرار داده‌اند. این کلاهبرداران با استفاده از وب‌سایت‌های رمزنگاری جعلی و مراکز اهدایی گمراه‌کننده، از اعتماد و علاقه وفادار پایگاه ترامپ سوءاستفاده می‌کنند. ترامپ اخیرا اعلام کرده کمپینش کمک‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد و از سوی فدرال محکوم شده است. هر دوی این رویدادها منجر به افزایش گسترده کمک‌های مالی به کمپین ترامپ شد. 

متن کامل این پرونده را به قلم هومن جعفری و علیرضا حیدریان در صفحات  ۱۴ و ۱۵ ارز دیجیتال روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار