• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۳-۲۵ - ۱۷:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
در «صف اول»؛

پورمحمدی: رسانه‌ها آزادند هرنوع گزارشی را منتشر کنند

مصطفی پورمحمدی در برنامه «صف اول» بیان کرد: شعارها و اولویت‌هایم را با توجه به تجربیات خودم و نیازهای جدی کشور تنظیم کرده‌ام.

پورمحمدی: رسانه‌ها آزادند هرنوع گزارشی را منتشر کنند

مصطفی پورمحمدی با حضور در برنامه تلویزیونی «صف اول» در پاسخ به پرسشی درباره امنیت اقتصادی، اظهار کرد: «شعارم را خرد، شادی و شادمانی قرار دادم. جامعه باید با نشاط و شاد پیش برود. حالش خوب باشد و بستر شکوفایی در تمامی زمینه‌ها فراهم شود. دولت باید با مردم قرار بگذارد و بعد هم آن را اجرا کند.»

پورمحمدی گفت: «یه تعبیری می‌شود که ما آمده‌آیم که آواربرداری کنیم که این تعبیر صحیح نیست. ما به قرارهای خود با مردم پایبند هستیم. اولویت‌های ما یک عدالت است و عدالت خواسته اصلی جوامع و انسان‌ها است و انسان‌ها از بی عدالتی و تبعیض رنجیده‌اند. نکته دوم کشور برای توسعه باید ثروتمند باشد و باید این ثروت توسط مردم شکل بگیرد مردم ثروتمند باشند تا دولت ثروتمند شود یعنی درآمد سرانه رشد کند و تولید ناخالص ملی رشد کند.»

وی تصریح کرد:‌ «هدف سوم قدرت است که قدرت نرم و سخت است. برای ایجاد قدرت باید حواسمان با حقوق مردم باشد و قدرت بایستی برای دفاع از مردم باشد. عدالت هم قدرت و هم ثروت را تنظیم می‌کند.»

وی تصریح کرد: «من 8 سال پیش جلسه‌ای با مدیران ارشد دستگاه‌ها داشتم که همه مسئولان اصلی حوزه ضدفساد بودند. من اعلام کردم که تجربه ضدفساد زیادی دارم و به این نتیجه رسیدم که یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با فساد شفافیت است و برای ایجاد شفافیت به دولت الکترونیک احتیاج داریم که البته این دولت الکترونیکی که امروز داریم در بعضی مواقع نیز مزاحم است! اگر شفافیت و دولت الکترونیک به شکل صحیح محقق شود حتماً فساد به شدت کاهش پیدا خواهد کرد که یک تجربه جهانی است.»

وی گفت: «یک از ارکان شفاف‌سازی، آزادی و تبادل اطلاعات است. کارگزار و فعال و میدان‌دار شفافیت نیز رسانه و خبرنگاران است. بایستی به گزارشگران احترام گذاشته و آزادی بدهیم. من امروز یک قرار میگذارم که خبرنگاران و رسانه‌ها آزادند هرنوع که می‌خواهند از دولت گزارش بدهند و حتی اگر به دروغ گزارش بدهند سعی می‌کنیم که گزارش بدهیم. تجربه نشان داده است که اگر آزادی عمل در اطلاع رسانی و گردش اطلاعات داشته باشیم به خود ما بیشترین کمک را می‌کند.»

پورمحمدی درباره نقش اعضای ستاد انتخاباتی خود در دولت بعدی گفت: «من بنا ندارم با آدم‌های ضعیف کار کنم. از لذت کار کردن با آدم قوی خودم را محروم نکردم. معتقد هستم بایستی کار را به افراد توانمند بسپارم. من مدیر جدی و قاطعی در کار هستم و به مدیران کارشناس و مجرب و بادانش و متعهد و مردمی و کاربلد جدی با هر سلیقه و گرایشی اطمینان می‌کنم. من در هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهم که سلیقه بر امور حاکم شود چرا که من رئیس جمهور همه مردم هستم.»

وی ادامه داد:‌ «من بعد از دولت اصلاحات در دولت اصولگرا وزیر کشور شدم. همه استانداران در دولت اصولگرا اصلاح طلبان تندرو بودند. من به آقای احمدی نژاد گفتم که این استانداران از اول انقلاب خدمتگذار بودند و من 10 تا پست مشاور وزیر داشتم و از ایشان 20 پست مشاور وزیر خواستم که آقای احمدی نژاد قبول کردند و من 20 مشاور از استاندار از دولت اصلاحات به عنوان مشاور  وزیر در کنار خودم گذاشتم و بیشترین خدمت را به وزیر کشور کردند و تمام قوانین از صدر مشروطه را بازنویسی کردند.»

پورمحمدی تصریح کرد: «من تجربه‌های سنگینی در فضاهای مختلف دارم به عنوان مثال من 9 سال رئیس دیپلماسی پنهان کشور بودم و بخش زیادی از مشکلات کشور را که از طریق عادی و آشکار نمی‌توانستم تأمین کنم از طریق پنهان تامین کردم. چند دور ملاقات طولانی با صدام حسین داشتیم و طولانی‌ترین ملاقات را صدام حسین داشتم که 2:40 دقیقه ملاقات ما با صدام به طول کشید. صدام حسینی که ازش نفرت داشتم و 2 برادرخانم‌ها، داماد بنده ودوستان و خویشاوندان من را شهید کرده است.»

وی ادامه داد: «من برای آزادسازی اسرا ماموریت داشتم تا با صدام حسین ملاقات کنم. یک مذاکره سنگین بر سر قطعنامه با صدام داشتم. من نماد میدان و دیپلماسی را در آن جلسه دیدم چراکه خودم هم مردم میدان دیپلماسی بودم و هم مدیر دیپلماسی پنهان بودم و این ترکیب در آنجا باعث شد کار فوق العاده‌ای انجام شد. من با روسای سرویس‌های بزرگ دنیا مذاکره و ملاقات داشتم. انتقال فناوری و دانش کار بزرگی است که سرویس‌های اطلاعاتی انجام می‌دهند و ما در آمریکا به عنوان چند کشوری مطرح هستیم که در رقابت سنگین در انتقال تکنولوژی از آمریکا مطرح بود.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

محمدسعید صفاری، پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام‌صادق(ع):

انقلاب خمینی کبیر؛ راهبر وارثان عالم

محسن فرجیان روزنامه‌نگار:

رسانه کارآمد و هزینه‌های آن

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر:

دست سردبیر، گاوبازی اپوزیسیون و پروژه ما

سیدجواد نقوی خبرنگار فرهیختگان؛

بی‌بی‌سی نمی‌تواند خودش را احیا کند؟‌ +فیلم

حبیب‌الله بابایی، عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

«قله» کجاست؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار