• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۳-۲۲ - ۰۹:۴۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اوسمار کار درویش را تلافی می‌کند؟

مشکل بزرگ پرسپولیس: پول نیست!

رویش و مشاورانش به این نتیجه رسیده‌اند که تا امشب منتظر پاسخ نهایی اوسمار بمانند و اگر پاسخ او مثبت نبود از فردا برای جذب سرمربی خارجی اقدام رسمی کنند. البته مشکل بزرگ‌تر مسائل مالی و دستمزد مربیان خارجی است.

مشکل بزرگ پرسپولیس: پول نیست!

فرهیختگان: باشگاه پرسپولیس در روزهایی که انتظار می‌رفت با حفظ کادرفنی برای جذب بازیکن و تمدید قرارداد بازیکنانش اقدام کند، همچنان منتظر اوسمار ویرا است. مربی‌ای که به نظر می‌آید پرسپولیس گزینه چندم او به حساب می‌آید و در این میان مسئولان این باشگاه به هر قیمتی که شده در نظر دارند این مربی را حفظ کنند.

در اینکه اوسمار مربی خوبی برای پرسپولیس به حساب می‌آید شکی نیست اما اینکه مدیریت باشگاه به این مربی اصرار می‌کند که به ایران برگردد در شان باشگاه پرسپولیس نیست. قطعا نام و اعتبار باشگاه پرسپولیس خیلی بزرگ‌تر از آن است که مسئولانش بخواهند التماس مربی برزیلی را کنند که تجربه اولین سرمربیگری‌اش را در همین تیم به دست آورد.

اوسمار پیش از آن در تیم‌های درجه سه برزیلی سرمربی موقت بوده است اما پرسپولیس اولین باشگاهی بود که به او اعتماد کرد و قدر مسلم قهرمانی سرخپوشان حاصل یک کار تیمی بود نه صرف اینکه سرمربی خوبی داشته باشد. به هر صورت باشگاه پرسپولیس در آخرین تماسی که با اوسمار داشته به وی اعلام کرده که برای تصمیم‌گیری عجله نکند و آنها تا آخر این هفته (روز چهارشنبه) منتظر جواب او خواهند ماند.

روند نتیجه‌گیری پرسپولیس در نیم‌فصل دوم آنقدر خوب بود که مدیریت این باشگاه بعد از مشورت با مشاورانش به این نتیجه رسید که هر چه زودتر با اوسمار تمدید قرارداد کنند تا مبادا قیمت او در آخر فصل با توجه به نتایج خوب سرخپوشان بالا برود. در همین راستا مسئولان باشگاه پرسپولیس نشستی را با اوسمار برگزار کرده و برنامه‌های او را برای فصل بعد گرفتند. برنامه اوسمار آنقدر کامل و هدفمند بود که مورد توجه مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.

در همین راستا قرار شد طرفین قبل از بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی (تاریخ 5 اردیبهشت) قرارداد نهایی را امضا کنند که به خاطر حساسیت بالای این بازی این ماجرا به یکی دو روز بعد از مسابقه موکول می‌شود. پرسپولیس در بازی با آلومینیوم نمایش پر افت و خیزی داشت و دو بار به اصلاح در این مسابقه کامبک خورد تا اینکه سرخپوشان در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کرده و از جام کنار رفتند.

این باخت باعث شد انتقاداتی متوجه اوسمار و تعویض‌هایش شود. مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز تحت تاثیر این انتقادات قرار گرفته و از عقد قرارداد با اوسمار خودداری می‌کنند تا حدی که تا دو هفته جواب تماس اطرافیان اوسمار را هم نمی‌دهند. این ماجرا با دلخوری شدید سرمربی برزیلی همراه شده و اصلا انتظار این را نداشته که مسئولان باشگاهش به خاطر شکست در ضربات پنالتی از تمدید قراردادش پشیمان شوند. 

پرسپولیس بعد از شکست مقابل آلومینیوم در جام حذفی مقابل سپاهان نیز در ورزشگاه آزادی به تساوی بدون گل دست پیدا می‌کند تا تردید مسئولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید با اوسمار بیشتر شود. اما در ادامه دو برد خوب سرخپوشان مقابل نساجی مازندران(در شرایط 10 نفره) و هوادار باعث می‌شود که درویش و اطرافیانش خواهان تمدید با اوسمار شوند.

در این مذاکرات اوسمار خواهان افزایش رقم قرارداد‌ و تغییر چند بند دیگر در قراردادش می‌شود که بعد از چند روز با آن موافقت می‌شود اما با این حال اوسمار خواهان فرصتی چند‌روزه برای فکر کردن و مشخص شدن نتایج هفته بیست و هشتم می‌شود.

نزدیکان اوسمار اعتقاد دارند که او خیلی مشتاق بود تا با پرسپولیس راهی لیگ نخبگان شود اما وقتی بعد از بازی با آلومینیوم رفتار مسئولان باشگاه پرسپولیس را دید آن اشتیاق قبلی خود را از دست داد و پیشنهاداتی هم که به ایجنتش رسید باعث شد پرسپولیس دیگر اولویت او نباشد.

در همین راستا او از طریق ایجنتش در حال مذاکره با چند باشگاه از کشورهایی چون چین، برزیل، تایلند و امارات است و تنها در صورتی راهی پرسپولیس می‌شود که با این باشگاه‌ها به توافق نرسد. ضمن اینکه او با دستمزدی کمتر از 800 هزار دلار هم بعید است که به پرسپولیس بله بگوید. 

اما یکی از ایجنت‌های شناخته‌شده در فوتبال کشورمان به «فرهیختگان» گفت: «واقعیت امر این است که اولا باشگاه پرسپولیس به دنبال مربی 500 یا 600 هزار دلاری است و در چنین شرایطی باید به سراغ مربیان درجه سه و چهار برود. مربیانی که در اروپا به آنها تیم نمی‌دهند و مجبورند در آسیا کار کنند. آن هم در لیگ‌ها و کشورهایی که دستمزد قابل توجهی هم پرداخت نمی‌کنند. البته هستند مربیان شناخته‌شده‌ای که پیش از این در قاره آسیا و آفریقا هم مربیگری کرده‌اند اما قیمت آنها بالای یکی دو میلیون دلار است. مساله دیگر اینکه هر مربی نیز حاضر نیست راهی فوتبال ایران شود. واقعیت این است که اگر مربیان طراز‌اول به فوتبال ایران بیایند به نوعی شانس مربیگری در فوتبال اروپا را از دست خواهند داد. موضوع دیگر اینکه لیگ ایران نه امکانات لیگ‌های عربستان، قطر و امارات را دارد نه دستمزدهای سنگین پرداخت می‌کند که بخواهد با استفاده از آنها پای مربیان خوب خارجی را به کشورمان باز کند. »

متن کامل گزارش حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار