• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۳-۱۹ - ۱۲:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
آنچه درباره ربات همستر می‌دانیم و نمی‌دانیم؛

همستربازها در معرض هک هستند

مطابق با هشدار‌های کارشناسان فناوری اطلاعات لینک ربات همستر حاوی user-id (شناسه انحصاری تلگرام) افراد است که با انتشار آن می‌توان به‌راحتی اطلاعات تلگرام و توییتر شخص را در انحصار ادمین‌های کلاینت و ربات تلگرام قرار داد که پس از آن هیچ تضمینی برای امنیت حساب کاربر وجود نخواهد داشت

همستربازها در معرض هک هستند

فرهیختگان:  پس از موفقیت بزرگ و پرسروصدای نات‌کوین، بازی‌های زیادی با الهام از این پروژه در سبک «Tap to Earn» راه‌اندازی شده‌اند. یکی از این بازی‌های جدید که اخیرا بسیار محبوب و پرطرفدار شده است، همستر کامبت (Hamster Kombat) نام دارد. همستر کامبت یک بازی تلگرامی است که رابط کاربری مشابه یک بازی یا به‌اصطلاح گیمیفیکشن دارد که کسب درآمد آن وابسته به دعوت از دیگران است و کاربر در آن می‌تواند فقط با ضربه‌زدن ساده روی صفحه گوشی خود سکه‌های مجازی کسب کند. سکه‌هایی که صرفا احتمال می‌رود بتوان آنها را به پول واقعی تبدیل کرد چون قیمت همستر کامبت تا زمانی‌ که این پروژه در صرافی‌ها تعریف نشود، مشخص نخواهد بود. 

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل محبوبیت آن امکان درآمدزایی است.«همستر کامبت» به کاربرانش متعهد شده که در آینده‌ای نزدیک می‌توانند سکه‌هایی را که در طول بازی به‌دست آوردند، به فروش رسانده یا به رمز‌ارز دیگری تبدیل کنند. کاربران همچنین می‌توانند کیف پول دیجیتال خود را به این بازی متصل کنند. همستر‌های دیجیتال این بازی نیز به‌صورت ان‌اف‌تی (NFT) ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند آنها را خرید و فروش کنند.

اما حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در فضای مجازی اخیرا در صفحه رسمی توییتر خود گفته بود در این چند روز در بسیاری از سوپرگروه‌ها بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم، شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده از بازی‌ها به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است. به‌عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می‌گویم، افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خود باشند. مطابق با هشدار‌های کارشناسان فناوری اطلاعات لینک ربات همستر حاوی user-id (شناسه انحصاری تلگرام) افراد است که با انتشار آن می‌توان به‌راحتی اطلاعات تلگرام و توییتر شخص را در انحصار ادمین‌های کلاینت و ربات تلگرام قرار داد که پس از آن هیچ تضمینی برای امنیت حساب کاربر وجود نخواهد داشت؛ اما گویا سودای ثروتمند شدن ناگهانی افراد از توجه به بسیاری نکات مهم بازمی‌دارد. 

متن کامل این گزارش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار