• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۲-۲۹ - ۲۱:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
علیرغم میل باطنی؛

چرا حسن روح‌الامین با دیوانگاره میدان ولیعصر خداحافظی کرد؟

حسن روح‌الامین ـ هنرمند نقاش ـ با انتقاد از کیفیت پایین برخی تصاویر و همچنین تغییر سریع تصاویر تابلوهایش که بر دیوارنگاره میدان ولیعصر نقش بسته است، اعلام کرد که تابلوی «مائده»، آخرین اثرش است که بر این دیوارنگاره عظیم نقش می‌بندد.

چرا حسن روح‌الامین با دیوانگاره میدان ولیعصر خداحافظی کرد؟

حسن روح‌الامین در مطلبی که در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشته آورده است:

«دیوارنگاره میدان ولیعصر یکی از بزرگترین رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است. و در دهه ۹۰ بزرگترین و موثرترین محصولات فرهنگی از این دیوارنگاره به سایر رسانه‌ها مخابره شده است. 

متاسفانه بعضا استفاده از کارهای ضعیف و اخیرا تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی موجب کم فروغ شدن تاثیر این رسانه باشکوه و اسراف این ظرفیت فرهنگی گردیده است. بنده در پنج سال گذشته بصورت افتخاری حداقل سالی یک کار برای ایام محرم تقدیم این ظرفیت فرهنگی کرده‌ام. اما متاسفانه کار حضرت قاسم علیه السلام در محرم سال گذشته بعد از ۴ روز با طراحی دیگری تعویض شد و امسال نیز این اتفاق برای نقاشی مائده با موضوع حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام افتاد.

البته بنده رویدادهای مناسبتی، ملاحظات اداری مسئولین این حوزه و نگاه‌های غیرکارشناسی، غیرمساله‌مند و عجولانه متاثر از رئیس و مرئوسی را درک می‌کنم. لکن هدفم از نگارش این متن این است که به مخاطبان عرض کنم، با علام به تاثیر عظیم این ظرفیت فرهنگی و علیرغم میل باطنی، تصویر نقاشی مائده، آخرین اثر بنده در این دیوارنگاره خواهد بود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار