• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۲-۰۴ - ۰۲:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مذاکرات گل‌محمدی با مدیران تراکتور نتیجه مثبتی نداشته است

یحیی دور از تبریز

یحیی گل‌محمدی بعد از جدایی پرسپولیس، تا آستانه توافق با باشگاه فولاد پیش رفت اما برخی از اعضای هیات‌مدیره این باشگاه خوزستانی مانع این انتقال شدند و درنهایت عبدالله ویسی را به‌عنوان سرمربی فولاد انتخاب کردند.

یحیی دور از تبریز

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: با گذشت چند هفته از مسابقات لیگ، نزدیکان دو باشگاه سپاهان و تراکتور با مدیربرنامه‌های گل‌محمدی مذاکراتی را ترتیب دادند که این مذاکرات به بن‌بست خورد. در این بین مالک باشگاه تراکتور کوتاه نیامد و بعد از اینکه متوجه شد مربیان خارجی مدنظرش تمایلی برای مربیگری در ایران ندارند، با رایزنی‌های مختلف توانست مجوز ادامه مذاکره با یحیی را بگیرد. البته این مجوز فعلا برای پیش بردن مذاکرات بوده و تا عصر دیروز تلاش برای نهایی کردن مجوز حضور یحیی در لیگ برتر ادامه داشت. این در حالیست که طبق آخرین اطلاعات که دریافت کردیم گفته می‌شود این مذاکرات به نتیجه نرسیده و بعید است سرمربی سابق قرمزها راهی تبریز شود تا روی نیمکت تراکتور بنشیند.  از سوی دیگر خود یحیی هم می‌داند که قبول این مسئولیت با توجه به سابقه حضورش به عنوان مربی این تیم، توقعات بالای هواداران و مدیران باشگاه و همچنین روند پرنوسانی که این تیم در سال‌های اخیر داشته پروژه پرریسکی است و احتمال دارد نتواند روزهای خوبش در پرسپولیس را این بار در تراکتور تکرار کند.

 در مذاکرات بین طرفین چه گذشت؟
باشگاه تراکتور بسیار مشتاق است که قرارداد یک‌فصل‌ونیمه با یحیی گل‌محمدی امضا کند. در حال حاضر این تیم این شانس را دارد که در جام حذفی قهرمان شده و راهی مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان شود و در صورت سوم شدن در لیگ هم به رقابت‌های لیگ قهرمانان راه پیدا خواهد کرد. هرچند اگر پرسپولیس یا سپاهان قهرمان جام حذفی شوند، تراکتور این شانس را خواهد داشت که در صورت چهارم شدن در لیگ (البته اگر سپاهان سوم شود) هم راهی لیگ قهرمانان شود. در همین راستا یحیی اگر تیمش را به لیگ نخبگان آسیا ببرد پاداش ویژه‌ای دریافت خواهد کرد و اگر راهی لیگ قهرمانان کند باز هم پاداش خواهد گرفت. درواقع این خواسته زنوزی از یحیی است و باید دید او در صورت شروع کارش می‌تواند خواسته زنوزی و هواداران تراکتور را برآورده سازد یا نه. یحیی پیش از این هم سابقه کار در تراکتور را داشته اما او در مقطعی راهی این تیم شد که پنجره نقل و انتقالاتش بسته بود و مدیریت آن را هم مصطفی آجورلو برعهده داشت. یحیی در آن مقطع نتوانست با تراکتور نتایج خوبی کسب کند اما چند بازیکن جوان در تیم او چهره شدند.

 یحیی امید اول هواداران پرسپولیس
حضور یحیی از یک جهت می‌تواند باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس شود. از این جهت که در شرایط فعلی تراکتور نقش زیادی در تعیین قهرمان لیگ بیست‌وسوم دارد. سرخپوشان تبریزی در هفته بیست‌وپنجم لیگ میزبان استقلال هستند و اگر بتوانند این تیم را شکست داده یا متوقف کنند، آن وقت پرسپولیس با شکست سپاهان در صدر جدول قرار خواهد گرفت. اتفاقی که اگر رخ دهد هواداران پرسپولیس تا حد زیادی قهرمانی خود را مدیون یحیی خواهند بود و به نوعی او نیز دینش را در این فصل به تیم سابقش ادا خواهد کرد. البته تراکتور برای اینکه بتواند حداقل جزء چهار تیم نهایی لیگ برتر باشد، نباید در تبریز به استقلال ببازد و کسب امتیاز در این مسابقه بیش از همه به سود خود این تیم است.

 وعده جذب ستاره‌ها
تراکتوری‌ها در مذاکرات خود به یحیی قول جذب چند بازیکن شاخص لیگ را داده‌اند. نفراتی که برخی از آنها در پرسپولیس هستند و به‌زودی قراردادشان با این باشگاه به پایان می‌رسد. همان‌طور که قبلا هم در خبرها داشتیم تراکتور به دنبال جذب علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر است. در این میان فقط بیرانوند تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس است و تنها راه جدایی‌اش فسخ قرارداد یک‌طرفه در صورت عدم دریافت مطالباتش است. تراکتور مذاکراتش را با این بازیکنان آغاز کرده و پیشنهادات خوبی هم ارائه داده اما توافقی بین‌شان حاصل نشده است. با حضور یحیی در تبریز طبیعتا این مساله در حضور بازیکنان نامبرده در تراکتور تاثیر مثبت خواهد داشت و این زنگ خطری برای باشگاه پرسپولیس است. باشگاهی که مدیریت آن همچنان تاکید دارد در تابستان مذاکره کردن برای تمدید قرارداد با بازیکنان آزادش، بهترین تصمیم است. در کل مالک باشگاه تراکتور وعده جذب ستاره‌ها را به یحیی داده و به نوعی خیال او را از نظر مالی راحت کرده است.

 3 پرسپولیسی که در لیست یحیی جایی نداشتند
در تابستانی که گذشت سه بازیکن سابق پرسپولیس به شکلی در لیست گل‌محمدی جایی نگرفتند تا مجبور شوند به تراکتور بروند. شجاع خلیل‌زاده خیلی دوست داشت همراه با کنعانی‌زادگان به پرسپولیس برگردد اما یحیی خواهان حفظ پورعلی‌گنجی و گولسیانی شد و کنعانی را به شجاع ترجیح داد. شجاع در دوره‌ای که در پرسپولیس حضور داشت، دو ماه قبل از فینال لیگ قهرمانان این تیم را به مقصد الریان ترک کرده بود و این مساله در مخالفت یحیی با بازگشت او به پرسپولیس بی‌تاثیر نبود. سیامک نعمتی نیز در نیم‌فصل لیگ قبل در لیست مازاد یحیی قرار گرفت اما با اصرار تا پایان فصل ماند اما باز هم در تابستان در لیست فروش پرسپولیس قرار گرفت و بعد هم راهی تراکتور شد. او بعد از جدایی علیه یحیی مصاحبه تندی انجام داد و حتی همسرش نیز بعد از جدایی یحیی از پرسپولیس علیه وی استوری طعنه‌آمیزی را منتشر کرد. در حال حاضر حضور یحیی در تبریز بدترین و غیرمنتظره‌ترین خبر برای نعمتی است. مهدی عبدی هم در تابستان با نظر یحیی از لیست بزرگسالان پرسپولیس خارج شد و به صورت قرضی به تراکتور رفت. مشکل گل‌محمدی با نعمتی و عبدی غیرفنی نبود و او هر دو بازیکن را به خاطر عدم دوندگی زیاد در میدان از تیمش کنار گذاشت. مشکلی که خمز هم با این دو بازیکن داشت. با این شرایط، نعمتی و عبدی اگر بخواهند در تراکتور ماندنی شوند باید میزان تلاش و دوندگی خود را در میدان بالا ببرند در غیر این صورت آخرین فصل حضورشان در تبریز را سپری خواهند کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار