• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۲-۰۲ - ۰۲:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شبکه پرسود کنتور پراند!

سولانا قربانی موفقیت خودش شد

بنیانگذار سولانا آناتولی یاکوونکو فاش کرده باگ ناشی از کاهش قابل‌توجه عملکرد در اکوسیستم بلاکچین سولانا شناسایی و اصلاح شده است.

سولانا قربانی موفقیت خودش شد

شبکه سولانا به‌دلیل تلاش برای مقابله با افزایش تقاضای میم کوین با مشکلات مهمی مواجه شده است. رکورد 75 درصد از تراکنش‌های کاربر ناموفق بود.
یکی از بنیانگذاران این رمزارز بسیار محبوب اظهار داشت که اگرچه نقصی که باعث کاهش عملکرد، شکست تراکنش‌ها و کندی در نهایی‌سازی بلوک می‌شود شناسایی و برطرف شده اما اجرای سایر به‌روزرسانی‌های کلیدی ممکن است به این راحتی نباشد. یاکوونکو در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی X توضیح داد که پرداختن به مشکلات ناشی از باگ‌ها و اشکالات پیچیده‌تر از فعال نگه داشتن یک شبکه برای کاربرانش است.
«برخورد با اشکالات احتقان بسیار بیشتر از شکست کامل سرزندگی است. مشکل اصلی یکی است که تمام می‌شود. باگ شناسایی و اصلاح می‌شود و زنجیره ادامه می‌یابد. بعد از اصلاح باید خط لوله آزادسازی و آزمایش کامل را طی کند. راه‌حل سریع غیرممکن است.»
آندره کرونه همچنین در مورد مسائل جاری سولانا اظهارنظر کرد و توضیح داد که سولانا قربانی موفقیت آن بود، زیرا شاهد تقاضای بی‌سابقه‌ای از سوی کاربران جدید بود.
«با دیدن حجم زیاد درخواست‌های شما سولانا، گفته بودم که سولانا درحال‌حاضر تقاضای زیادی برای افزایش فضای بلاک دارد که باید برخی تنگناها بهینه‌سازی شوند (که فقط یک مانع مهندسی است و خطای اجماع نیست. یا هر جزء مهم). سولانا قربانی موفقیت بیش از حدش شده.»
توضیح یاکوونکو پس از پست راج گوکال یکی از بنیانگذاران سولانا در X به نگرانی‌های زنجیره سولانا و استقرار تیم‌های مهندسی در کلاس جهانی برای رسیدگی به این موضوع ارائه شد.
«تیم‌های مهندسی در کلاس جهانی به‌طور شبانه‌روزی درتلاش هستند برای بهبود تجربه ارسال تراکنش‌ها سولانا راه‌حل‌هایی را ایجاد کنند. من چند بار در روز به آنها پیام می‌دهم و از آنها می‌پرسم که چطور پیش‌می‌رود، و آنها به من می‌گویند این یک راه بسیار مفید برای کمک به راه‌حل است. »

   دردهای اخیر سولانا
شبکه سولانا مجبور شده تعداد فزاینده‌ای از شکایات در مورد مسائل مربوط به تراکنش را بپذیرد. این شامل نرخ تخمینی شکست تراکنش 77 درصد است. مشکل شبکه همه کاربران روی پلتفرم، ازجمله توسعه‌دهندگان و سایر سرویس‌های سولانا را تحت تاثیر قرار داده است.
درحال‌حاضر 77.4 درصد از تراکنش‌های شبکه سولانا با شکست مواجه می‌شوند و اجرا نمی‌شوند - همه اینها به‌دلیل هیاهوی تبلیغاتی پیرامون توکن‌های میم است.
داده‌های شرکت دونا آنالیز نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد از تراکنش‌های سولانا از ابتدای آوریل تاکنون شکست خورده‌اند. بنیاد سولانا مجموعه‌ای از اقدامات و توصیه‌ها را برای مقابله با تراکم شبکه جاری اعلام کرده است. این اقدامات شامل بهینه‌سازی استفاده از واحد محاسباتی و تشویق توسعه‌دهندگان برای تعیین بودجه واحد محاسباتی برای تراکنش‌های خود است. این به جلوگیری از تخصیص منابع غیرضروری کمک می‌کند و کارایی را بهبود می‌بخشد.

   قطعی در سولانا
سولانا اخیرا شاهد هجوم پروژه‌ها بوده، به‌ویژه میم کوین‌های محبوب مانند Bonk و Dogwifhat. هر دوی این سکه‌ها با ارزش بازار به 50 ارز دیجیتال برتر راه پیدا کرده‌اند و چندین میلیونر کریپتو نیز ایجاد کرده‌اند. یکی از متخصصان بلاکچین، در ماه مارس اظهار داشت که سولانا با تراکم مواجه است، با میانگین زمان پینگ 20 تا 40 ثانیه، 30 تا 50 درصد از دست دادن پینگ و 50 تا 80 درصد شکست تراکنش‌ها.
به‌عبارت ساده‌تر، مردم آنقدر از رمزارزهای جدید سولانا استقبال کرده‌اند که شبکه قادر به انتقال پول آنها نیست!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار