• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۳-۰۲-۰۲ - ۰۱:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سیدمهدی صالحی مطرح کرد:

چالش برانگیز شدن کار سرخابی‌ها توسط تیم‌های در حال سقوط

دقایقی با سیدمهدی صالحی گفت و گویی حول محور انتظارسپاهان و تراکتور برای لغزش سرخابی‌های پایتخت ، پرداختیم.

چالش برانگیز شدن کار سرخابی‌ها توسط تیم‌های در حال سقوط

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: استقلال و پرسپولیس به‌عنوان دو تیمی که از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردار هستند و از سوی دیگر سپاهان و تراکتور که در انتظار لغزش سرخابی‌های پایتخت هستند، در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر باید با هم دیدار کنند. هفته بعدی رقابت‌های لیگ به خاطر برگزاری جام حذفی هفته آینده برگزار می‌شود و چه بسا در هفته بیست‌وپنجم خیلی از معادلات لیگ برتر تغییر کرده و تکلیف خیلی از مسائل در صدر جدول روشن شود. درخصوص این 4 تیم و اینکه در بین مدعیان قهرمانی، شانس قهرمانی کدام تیم بیشتر است با سیدمهدی سیدصالحی که سابقه بازی برای هر 4 باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران را دارد دقایقی به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

به‌عنوان بازیکنی که در هر 4 تیم مدعی بالای جدول بازی کردید، روند آنها را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سپاهان و تراکتور در این چند وقت امتیازات زیادی از دست دادند و باعث شدند تا فاصله‌شان با استقلال و پرسپولیس در صدر جدول بیشتر شود. در هفته بیست‌وپنجم درحالی این 4 تیم با هم بازی دارند که این هفته از رقابت‌ها چه بسا بتواند خیلی از معادلات را رقم بزند. در این هفته اگر تراکتور یا سپاهان بتوانند مقابل سرخابی‌ها نتیجه بگیرند فاصله‌ها نزدیک‌تر و جدول حساس‌تر می‌شود.

در هر صورت الان روی کاغذ احتمال قهرمانی استقلال و پرسپولیس بیشتر است.
درست است. اما الان سپاهان شانس بیشتری در جام حذفی دارد، هرچند تراکتور و پرسپولیس هم هنوز در این جام حضور دارند و فقط استقلال در حذفی حضور ندارد و همین باعث می‌شود تمام تمرکز و فکر و ذکر این تیم روی لیگ برتر معطوف باشد. این درحالی است که فاصله یک امتیازی که در صدر جدول بین دو تیم استقلال و پرسپولیس وجود دارد باعث شده تا کار برای کسب عنوان قهرمانی حساس‌تر شود. باید منتظر باشیم ببینیم شرایط چطور رقم می‌خورد. در این چند هفته چند فینال، چه در بالای جدول و چه در پایین جدول را پیش رو داریم. اما درمجموع روی کاغذ شانس سرخابی‌ها برای قهرمانی بیشتر است ولی در فوتبال هزار اتفاق می‌افتد.

به نظر شما اگر سپاهان بازی امروز خود را با برتری پشت سر بگذارد، این تیم برای بازگشت به جمع مدعیان با همه توان مقابل پرسپولیس به میدان نخواهد رفت؟
تراکتور هم درصورتی‌که در تبریز استقلال را شکست بدهد شاید در ادامه اتفاقات دیگری رخ دهد. به هر حال بعد از این هفته، هنوز 15 امتیاز دست نخورده باقی می‌ماند. این درحالی است که عمده دیدارهای سرخابی‌ها با تیم‌هایی خواهد بود که در حال سقوط هستند و با همه وجود به میدان می‌آیند تا خود را از سقوط نجات دهند. الان هم استقلال و هم پرسپولیس در خانه نساجی بازی دارند. بنابراین از الان نمی‌توان درباره چیزی با قطعیت صحبت کرد. اگر سپاهان دیدار امروز خود را ببرد به استقلال و پرسپولیس نزدیک شده و حاشیه امنیت این دو تیم یک‌مقدار کمرنگ می‌شود. در ادامه آنها با پرسپولیس هم یک بازی 6 امتیازی دارند که اگر این دیدار را هم ببرند فاصله‌شان باز هم با این تیم کمتر می‌شود و آن زمان دیگر باید منتظر لغزش تیم‌ها بشویم. چیزی که مشهود است اینکه 3 تیم بالای جدول نسبت به تراکتور تیم سرحال‌تری دارند. سپاهان هم اگرچه کیفیت لازم را در هفته‌های گذشته نداشته اما توانست دربی اصفهان را به سود خود به پایان برساند. این درحالی است که استقلال و پرسپولیس نشان داده‌اند عطش بردن دارند و خیلی خوب بازی می‌کنند. در هر صورت سپاهانی‌ها به خاطر اتفاقات اخیر آن شادابی و کیفیت همیشگی در بازی‌های خود را از دست داده‌اند و مشخصا زیر فشار بازی می‌کنند. بازی این تیم مقابل ملوان بسیار تاثیرگذار است و اگر همان سپاهان همیشگی باشد و بتواند تمرکز لازم را داشته باشد می‌تواند هرچند کم به روزهای آینده امیدوار بماند.

به بازی سرخابی‌ها مقابل حریفان‌شان در هفته بیست‌وچهارم برسیم.
به هر حال شمس آذر مقابل استقلال بازی جوانمردانه و باکیفیتی را به نمایش گذاشت و حتی می‌توانست به بازی گردد اما در هر صورت این هفته‌های پایانی هفته‌های بسیار جذاب و ملتهبی برای همه تیم‌ها خواهد بود.

بازی پرسپولیس و نفت چطور بود؟ به نظر می‌رسد کار تیم آبادانی را با نمایشی که مقابل پرسپولیس ارائه کرد باید تمام شده بدانیم.
پرسپولیس بازی باکیفیتی انجام داد. تفکرات ویرا از گل‌محمدی نشات گرفته و او هم به دنبال بازی مالکانه است. با اضافه شدن عبدالکریم حسن و اورونوف نقاط ضعف این تیم در نیم‌فصل اول مورد پوشش قرار گرفته و در حمله آنها به همراه اسماعیلی‌فر خیلی خوب اضافه می‌شوند. ضمن اینکه از ارزش‌های عالیشاه هم نباید به سادگی عبور کرد.

چطور دو تیم اصفهانی و تبریزی در فصل جاری نتوانستند با سرمربیان مطرح خارجی و هزینه‌های سرسام‌آوری که برای بستن تیم‌های خود متحمل شدند نتیجه لازم را بگیرند.
وضعیت این دو تیم از همان ابتدای فصل با هم فرق داشت. سپاهان فصل را خیلی خوب آغاز کرد و در ادامه به خاطر قضایای فنی یا بضاعت انسانی دچار مشکل نشد، بلکه به خاطر حواشی که فدراسیون و سازمان لیگ برای این تیم رقم زدند، این تیم وارد حاشیه شد. سپاهان بازی‌های ابتدایی خود را بسیار باصلابت بازی کرد و همه تیم‌های مدعی را در خانه خود در دور رفت شکست داد. در ادامه به خاطر کسر امتیاز و محرومیت بازیکنان، این تیم وارد حاشیه شد. بازی‌های آسیایی هم برای این تیم مزید برعلت شد. ضمن اینکه نیاز بود این تیم در خط دفاعی تقویت شود که مورایس به این امر اعتقادی نداشت و در هر صورت نتوانستند حواشی را در این تیم مدیریت کنند و این حواشی ادامه‌دار شد. از حالا به بعد مورایس باید بزرگی خود را نشان داده و بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و تیمش را جمع کند.

تراکتور چطور؟ این تیم چرا وارد حواشی شد؟
خمز هم مشکلاتی داشت اما این مشکلات برعکس سپاهان از طرف فدراسیون نبود. تراکتور بازیکنان زیادی را از دست داده و شاکله این تیم به‌هم خورده و حتی نیم‌فصل هم خمز نتوانست نفراتش را با هم هماهنگ کند تا به شاکله اصلی برسد. درمجموع به نظرم روند تیم‌های ریشه‌دار و پرطرفدار به این شکل است که هواداران این تیم‌ها دوست دارند تحت هر شرایطی، تیم‌شان رقبایشان را شکست بدهد نه اینکه یک بازی ببرند و بازی بعدی در خانه 4 گل بخورند. این مسائل باعث می‌شود تا صبر و تحمل هوادار هم تمام شود. الان اواخر فصل است و هوادار موفقیت می‌خواهد. این تیم‌ها هزینه‌های زیادی می‌کنند. به هر صورت وقتی تیمی با بازیکنان جوان بسته می‌شود هوادار هم توقع نتیجه آنچنانی را ندارد اما وقتی هزینه‌های سنگین می‌شود، این توقع ایجاد می‌شود که باید نتیجه لازم را بگیرد. وقتی بازیکن قرارداد سنگین می‌بندد اما عملکرد خوب و باکیفیتی را به نمایش نمی‌گذارد طبیعتا به هوادار فشار می‌آید. پس باید به هوادار هم حق داد که ناراحت شود. از سوی دیگر بازیکنانی که قرارداد آنچنانی می‌بندند باید بیشتر به فکر باشند تا عملکرد بهتری هم داشته باشند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار