• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۷-۰۳-۱۲ - ۱۸:۴۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
امام جمعه موقت تهران در واحد ورامین ـ پیشوا:

قیام 15 خرداد با حرکت حماسی مردم ورامین و پیشوا شناخته می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: قیام 15 خرداد 42 قبل از اینکه با قیام مردم شهرهای دیگر مانند قم و تبریز شناخته شود، با حرکت حماسی، پرشور و شهادت طلبانه مردم ورامین و پیشوا شناخته می شود.

قیام 15 خرداد با حرکت حماسی مردم ورامین و پیشوا شناخته می‌شود

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد ورامین ـ پیشوا، نهمین همایش پیشگامان انقلاب اسلامی با پیام آیت الله جوادی آملی و با محوریت 15 خرداد 42 با حضور خانواده های شهدا، اقشار مختلف مردم و جامعه دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در این همایش ضمن بزرگداشت حماسه بزرگ 15 خرداد گفت: شهرستان های ورامین و پیشوا به عنوان آفرینندگان مبدأ تاریخ انقلاب هستند و تحلیل و بررسی رویداد تاریخی 15 خرداد در سال 42 می تواند آرمان ها و اهداف والای انقلاب و تداوم این حرکت و ریشه های ماندگاری انقلاب را تبیین کند.

وی افزود: امام خمینی (ره) بر نقش ملت ایران در خلق انقلاب اسلامی در 15 خرداد به عنوان مبدأ انقلاب تاکید ویژه ای داشتند و حرکت ملت ایران در یک قرن و نیم گذشته در مبارزات سیاسی و در رویارویی با استبداد تأثیرگذار بوده است. ایشان یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی را 15 خرداد 42 ذکر کردند که نقش مردم پیشوا و ورامین و شهدا در تثبیت این مبدا برجسته است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: 15 خرداد با حرکت های سیاسی گذشته تاریخ ایران تفاوت اساسی دارد و اولین ویژگی حرکت ملت ایران در 15 خرداد، تاثیر گرفتن این حرکت از سخنان و بیانات مرجعیت دینی و اسلامی بود و اگر امام راحل و فریاد بلند ایشان نبود، با این حرکت عظیم و رویداد مهم روبرو نمی شدیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: ملت ایران و مردم مسلمان نمی توانند شاهد حضور استکبار و مزدوران در دنیای اسلام باشند. در اندیشه سیاسی امام راحل ایستادگی و مبارزه با نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوج قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه 15 خرداد یک حرکت دینی و اسلامی ناب و متأثر از اندیشه سیاسی اسلام و تفکرات مرجعیت دینی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب کاملاً یک هویت دینی و اسلامی دارد و این هویت دینی از عالی ترین سطح و بالاترین نقطه تفکر اسلامی یعنی مرجعیت دینی به دست آمده و این حرکت ناب منطبق بر آموزه ها و مبانی دینی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاثیرگذاری این گونه همایش ها گفت: چهار دهه، انقلاب با قدرت ایستادگی کرد و هر روز سنگر جدیدی را فتح کرد، در همه عرصه های تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه بدون استثنا با کمترین هزینه انقلاب پیروز بوده است.

وی تاکید کرد: اقتدار سیاسی و دفاعی، امنیت، وحدت، همبستگی و ساخت زیر ساخت های اقتصادی کشور کار مهمی بود که به آن دست پیدا کردیم، اما جامعه امروز ما نیازمند یک جریان قدرتمند فرهنگی است و نیازمند عقلانیت و دانش و تصمیم های صحیح برای استقبال از مشکلات برای حل چالش هاست.

امام جمعه موقت تهران با بیان بصیرت و آگاهی ملت ایران در دستیابی به پیروزی های عظیم گفت: تنها در سایه پافشاری بر آرمان های امام راحل، شهدای 15 خرداد، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می توانیم به عزت و اقتدار ملی در فرو رفت این تنگناها دست یابیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها