کد خبر: 96645

عباس موزون از فصل اول «زندگی پس از زندگی» می‌گوید؛

شروع پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون در یک اتاق کوچک

عباس موزون با انتشار ویدئویی از پشت صحنه فصل اول این برنامه نوشت: «این تصاویر پشت‌ صحنه فصل یکم برنامه است. در غربت کامل و بی‌حمایت تمام نهادهای فرهنگی. تقریبا هفت سال پیش است. حدود سال ۱۳۹۷.»

عباس موزون همه کاره برنامه پربازید «زندگی پس از زندگی» است. او با انتشار ویدئویی از پشت صحنه فصل اول این برنامه نوشت: «این تصاویر پشت‌ صحنه فصل یکم برنامه است. در غربت کامل و بی‌حمایت تمام نهادهای فرهنگی. تقریبا هفت سال پیش است. حدود سال ۱۳۹۷.»

 

او همچنین نوشته است که تامین هزینه‌های تولید اولین فصل این برنامه، از محل دارایی شخصی او تامین شده و مکان ضبط برنامه هم در خانه شخصی اش بوده.

نکته قابل تاملی که او اشاره کرده اینکه در تولید اولین فصل از رفقا و آشنایان کمک گرفته و دکور هم پارچه مشکی روضه خانگی‌شان است.

او درباره اینکه چرا این ویدئو را منتشر کرده نوشته است:«این مطلب را برای توجه هنرجویان و فعالان فرهنگی عرض کردم که مدام می‌فرمایند: «شروعِ» کار فرهنگی موفق، نیازمند امکانات کافی و وسیع است و حامی رسمی دولتی می‌خواهد و مدام دنبال نهادهای فرهنگی هستند برای کسب کمک. اما در اوضاعی که بنده سراغ دارم، توصیه‌ام (به‌ویژه برای دانشجویان فیلم‌سازی و برنامه‌سازی تلویزیونی) این است که اگر ایده موفق و موثری دارید این مراحل را پیش ببرید:

۱. ایده و هدفتان را با خداوند هماهنگ، کسب رخصت و استمداد کنید.
۲. اجرا شده نهایی کار را به‌خوبی مجسم کنید.
۳. از آمیختن «حداقل امکانات» + «حداکثر خلاقیت» خمیره‌ای بسازید
۴. با خمیره‌ای ساخته شده، اولین مجسمه کارتان را بسازید.
۵. خواهید دید که روند، برعکس می‌شود و حالا دیگر نهادهای فرهنگی هستند که به دنبال مجسمه‌های هنری شما خواهند آمد.»

مرتبط ها