کد خبر: 96644

از اول اردبیهشت‌ماه؛

کرایه‌ها افزایش می‌یابد، امکانات چطور؟

طبق اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در تهران از ابتدای اردیبهشت اجرایی می‌شود.

فرهیختگان آنلاین: صبح امروز سعید بشیری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران اعلام کرد: «زمان اجرای افزایش نرخ کرایه های تاکسی، اتوبوس و مترو از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ است و بر همین اساس افزایش نرخ کرایه ها از ابتدای اردیبهشت ماه امکان پذیر بوده و هرگونه افزایش پیش از این تاریخ تخلف محسوب می شود.» به این ترتیب؛ برای سال جاری بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۲۸ درصد افزایش در بخش مترو (قیمت بلیت مترو به به چهار هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد)، ۲۶ درصد افزایش در بخش اتوبوس و ۴۵ درصد افزایش قیمت  نیز در بخش تاکسی خواهیم داشت.

اما با وجود افزایش سالیانیه‌ی نرخ کرایه‌، بخش قابل‌توجهی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص در کلانشهر تهران، فرسوده و مستهلک شده و پایتخت، مدت‌هاست از کمبود اتوبوس، واگن مترو و تاکسی رنج می‌برد. این شرایط نه‌تنها برای شهروندان مشکلات متعددی ایجاد کرده بلکه با با بالا رفتن سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی، از میزان ایمن بودن آن‌ها نیز کاسته شده است. اکنون باید دید با افزایش مجدد کرایه‌ها آیا به وعده نوسازی حمل‌ونقل عمومی در تهران عمل می‌شود یا باز هم همانند سال‌‌های اخیر تغییری در این روند معیوب ایجاد نخواهد شد.

مرتبط ها