کد خبر: 96603

پرسش‌هایی که باید پاسخ داده شود؛

دو ابهام از شرایط جدید واگذاری استقلال و پرسپولیس

در آخرین تصمیمات گرفته شده 81 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به یک «کنسرسیوم» متشکل از 5 بانک واگذار شود و استقلال همچنان زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد.

فرهیختگان آنلاین: مدت‌هاست که که بحث مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به معضلی بزرگ در کشور تبدیل شده و اکنون، در صورت برطرف نشدن آن سرخابی‌های پایتخت امکان حضور در رقابت‌های آسیایی را در فصل آینده نخواهد داشت. اما پس از انتشار اخبار متعددی پیرامون این موضوع، دقایقی پیش در رسانه‌ها اعلام شد که قرار است 81 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس به یک «کنسرسیوم» متشکل از 5 بانک واگذار شود و استقلال نیز همچنان زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه دهد. 

در صورت تأیید این خبر، به احتمال بسیار استقلال و پرسپولیس مشکلی برای اخذ مجوز حرفه‌ای و حضور در آسیا نخواهند داشت اما در این بین، دو ابهام مهم مطرح می‌شود:

1. در صورت تداوم فعالیت باشگاه استقلال زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، اصل بی‌طرفی این نهاد به‌عنوان متولی نخست ورزش کشور رعایت خواهد شد؟
2. اگر قرار به واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به این کنسرسیوم باشد، تدبیر دولت برای واگذاری عادلانه این دو باشگاه و تامین منابع درآمدزایی آن‌ها در آینده چگونه خواهد بود؟

در این بین بهتر است پیش از اتخاذ هرگونه تصمیمی، مسئولان ورزش کشور پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این دو پرسش داشته باشند. زیرا نه می‌توان از نقش مهم وزارت ورزش در تصمیم‌سازی برای این دو باشگاه گذشت و نه می‌توان درآمد آن را با 5 بانک بزرگ کشور مقایسه کرد.

مرتبط ها