کد خبر: 96490

پس از بازار سیاه؛

باز هم کارت سوخت؛ این‌بار اختلال در روند ثبت‌نام

برخی از دفاتر پلیس ۱۰+ با اختلال در روند فعالیت ثبت درخواست کارت روبه‌رو شده‌اند و امکان ثبت درخواست برای تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان وجود نداشته، اما کسی در این زمینه پاسخگو نیست.

پس از اعلام وزیر نفت مبنی بر آغاز عرضه بنزین فقط با کارت سوخت شخصی در آینده نزدیک، افرادی که در ماه‌های اخیر خودروی جدید خریداری کرده‌اند و یا به‌هر علت، کارت سوخت شخصی آنها مفقود شده بود، برای مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و ثبت درخواست کارت سوخت مراجعه کرده‌اند اما از صبح روز گذشته در بسیاری از دفاتر پلیس 10+ امکان ثبت درخواست کارت سوخت وجود ندارد.

متصدیان دفاتر نیز علت عدم ثبت درخواست کارت سوخت را قطعی سراسری سامانه عنوان می‌کنند و از زمان بازگشت سامانه و امکان ثبت درخواست، اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. 

از طرفی پس از این صحبت‌های وزیر، در روزهای اخیر نیز بازار سیاه فروش کارت سوخت راه افتاد و حتی رقم خرید و فروش یک کارت که ارزشی جز سوخت‌گیری برای خودروها و موتورسیلکت‌ها ندارد تا 25میلیون تومان هم رسید؛ نکته‌ای که باتوجه به اتفاقات روزهای اخیر در اختلال روند ثبت درخواست کارت سوخت، می‌تواند روزهای پرخبری را بسازد. 

مصطفی نخعی، نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد، گفت: «دولت برای اینکه مصرف سوخت را مدیریت کند می‌خواهد صورت مسئله را با حذف کارت جایگاه‌ها پاک کند که این اقدام به صلاح کشور نیست.» 

وی در مورد شلوغی مراکز  پلیس+۱۰ و قطعی سیستم برای  ثبت‌ نام کارت سوخت، گفت: اینها واقعیت های اجرایی هستند. افرادی که به وزیر نفت و تصمیم بگیران این حوزه مشاوره می دهند  واقعیت های اجرایی را در نظر نمی گیرند. 

هرچند برای فهم بهتر مردم، لازم است دولت در این خصوص شفاف‌سازی کند تا هم دلایل اخذ این تصمیم مشخص شود و هم بتوان برای حل بحران مصرف بنزین در کشور راه‌حل مناسب‌تری را پیدا  کرد.