کد خبر: 96226

سخنگوی دولت:

مبالغ جرایم رانندگی زیاد می‌شود

آذری جهرمی امروز در نشست خبری وزرا گفت: به پیشنهاد فراجا و برخی دستگاه‌های مرتبط، پیشنهادی برای به‌روزرسانی جرایم راهنمایی و رانندگی مورد بررسی هیئت وزیران قرار گرفت

علی راهداری: به گفته سخنگوی دولت آیین‌نامۀ این جرایم متناسب با نرخ تورم به‌‌روزرسانی شد و جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر کشور نیز بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برخی از جرایم رانندگی خیلی قدیمی است و بازدارندگی ندارد. برابر شرایط قانونی جرایم رانندگی به روز و اعلام خواهد شد.

پنج فرورئین امسال سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی فراجا گفت که  آمار تصادف‌های جرحی در ۵ روز گذشته ۶۲۰۰ تصادف است که در این تصادف‌ها ۷۳۵۵ نفر دچار جراحت شده‌اند و طبق آمار رسمی تاکنون ۲۲۵ تن جان خود را از دست داده‌اند که امکان دارد این آمار بیشتر  شود.

فرهیختگان نیز در گزارشی با عنوان تعداد مرگ‌و‌میر تصادفات در ایران برابر کل اتحادیه اروپا عنوان کرد که برآوردها نشان می‌دهد حدود 29 درصد از تصادفات بر اثر خطای انسانی است؛ طبق اعلام رئیس پلیس کشور 82 درصد تصادفات به‌سبب چهار عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اعلام شده است.

مرتبط ها