کد خبر: 96135

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

رو به رپر هفده ساله می‌پرسد:«اکست وقتی فهمید براش رپ خوندی یا دیس (کردی) چیزی بهت نگفت؟» این سوالی است که علی ضیا از مهمان ویژه‌برنامه‌ تحویل سالش می‌پرسد و بعد هم با هیجان در مورد آهنگی که این رپر جوان خوانده، صحبت می‌کند و پا به پای پوزخندهای پسرک، با این ابتذال همراهی می‌کند!

عاطفه جعفری، خبرنگار گروه فرهنگ: رو به رپر هفده ساله می‌پرسد:«اکست وقتی فهمید براش رپ خوندی یا دیس (کردی) چیزی بهت نگفت؟» این سوالی است که علی ضیا از مهمان ویژه‌برنامه‌ تحویل سالش می‌پرسد و بعد هم با هیجان در مورد آهنگی که این رپر جوان خوانده، صحبت می‌کند و پا به پای پوزخندهای پسرک، با این ابتذال همراهی می‌کند!

این گفتگو واکنش های بسیاری در فضای مجازی داشته و مهم ترین سوال مخاطبان این است که علی‌ضیا مجری سابق تلویزیون که همه اعتبارش را از رسانه‌های رسمی کسب کرده، چرا چنین میدان‌گاه مبتذلی را در فضای مجازی شکل داده است؟

با نگاهی به برنامه پیشین علی ضیا، واضح است که از مدت‌ها پیش اسیر و اجیر شده هیمنه فضای وایرالی شده است و اتفاقا مبتنی بر چنین نگاهی است که اولویت‌هایش برای انتخاب مهمان مشخص می‌شود.

قطعا سازندگان چنین ابتذالی که علی ضیا سردسته‌اش شده، پشت واژگانی مثل نیاز به فهم نسل جدید و آگاهی بخشی خانواده‌ها نسبت به وضعیت موجود جامعه، پنهان خواهند شد اما نتیجه چنین وضعیتی هر چه باشد به معنای فهم نسل جدید و علاقه‌مندی‌های آن‌ها نیست. به مدل سوالات، طراحی مصاحبه و حتی چینش برنامه نگاه کنید چیزی ندارد جز سواستفاده از یک نوجوان و تجاوز به حریم روابط انسانی.

روزگار عجیبی است و گویا باید باور کنیم که علی ضیا با بهره کشی از شهرتی که از تلویزیون بدست آورده در فضای مجازی جولان می‌دهد تا به بی اخلاقی در ارتباطات دختر و پسری رسمیت دهد و با چنین مصاحبه‌های باسمه‌ای، شاخص‌های اعتبار بخشی به هنر را به لجن بکشد.

 

مرتبط ها