کد خبر: 96073

به دلیل عدم توافق در مبلغ؛

تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد

جلسه امروز شورای عالی کار باز هم به دلیل عدم توافق دولت و کارگر و کارفرما در مبلغ و عدد دستمزد ۱۴۰۳ بدون نتیجه پایان یافت و ادامه مذاکرات به فردا دوشنبه ۲۸ اسفند ماه موکول شد.

جلسه شورای عالی کار امروز هم با حضور شرکای اجتماعی از ساعاتی پیش آغاز به کار کرده است اما همچنان چانه‌زنی‌ها برای دستمزد 1403 کارگران وجود دارد. طبق ماده 41 قانون کار شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل حقوق کارگران را مطابق با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و هزینه سبد معیشت تعیین کند. هنوز شرکای اجتماعی بر دستمزد به نتیجه قطعی نرسیده‌اند.

جلسه روز گذشته شورای‌عالی‌کار، در حالی بدون نتیجه به اتمام رسید که دولت و گروه کارفرمایی با ارزان سازی سبد معیشت، در صدد متنوع سازی آن بودند و در نظر داشتند به 20٪ افزایش حقوق کارمندان، 2٪ اضافه کنند و این میزان افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده باشد اما نمایندگان کارگران با تأکید بر اینکه باید نسبت به حفظ قدرت خرید کارگران اقدام کنیم و تلاشمان این باشد که کارگران از پس هزینه‌های زندگی بربیایند مصوبه را امضا نکردند. از همین رو ادامه جلسه و چانه زنی در خصوص دستمزد کارگران به جلسه امروز موکول شده‌است.

وزیر کار ساعاتی پیش در خصوص جلسه امروز گفت:«درصدی از سبد معیشت را برای دستمزد سال آینده در نظر می‌گیریم و در سال‌های آینده تصمیم بهتری برای دستمزد خواهیم گرفت. هر آنچه برای کارمندان در نظر گرفته شده برای کارگران بخاطر سختی کار با درصدی بالاتر مشخص شود.»

جلسه امروز بدون تعیین دستمزد 1403 به پایان رسید. جلسه بعدی شورای عالی کار به فردا دوشنبه ساعت 14:00 موکول شد.

مرتبط ها