کد خبر: 96028

وزیر فرهنگ در نشستی بین المللی:

حذف صفحات رهبر انقلاب نشان از کذب ادعای آزادی بیان است

در نشست فرهنگی ایران و ونزوئلا، اقدام شرکت متا در حذف صفحات حامی فلسطین رهبر انقلاب در اینستاگرام و فیس بوک محکوم شد.

در نشست «مناسبات فرهنگی ایران و ونزوئلا» که در دانشگاه بولیواری ونزوئلا و با حضور جمعی از اندیشمندان و استادان دانشگاه برگزار شد، اقدام شرکت متا در حذف صفحات حامی فلسطین رهبر انقلاب در اینستاگرام و فیس بوک محکوم شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی گفت: آزادی بیان تا زمانی معتبر است که به سیاست‌های ظالمانه‌ آنها خدشه‌ای وارد نکند. بسته شدن صفحات اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، پس از حمایت قاطع ایشان از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، گواهی بر دروغ بودن ادعای آزادی بیان غربی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی با اشاره به حذف محتواهای حمایت از فلسطین توسط مدعیان آزادی بیان، افزوده است: «آزادی بیان تا زمانی معتبر است که به سیاست‌های ظالمانه‌ ایشان خدشه‌ای وارد نکند. بسته شدن صفحات اطلاع رسانی رهبر معظم ایران، آیت الله خامنه ای، پس از حمایت قاطع ایشان از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، گواهی آشکاری بر این مسئله است.»

طبق روایت سایت روزنامه اطلاعات در تاریخ 20 بهمن ماه امسال، گفته شدکه مدعیان جهانی آزادی بیان به دلیل انتقاد رهبر ایران به کشتار زنان و کودکان بیگناه در غزه صفحه اینستاگرامی او را با وجود بیش از ۵ میلیون دنبال‌کننده مسدود کردند.  در همان تاریخ یک وبسایت خبری به نام «میدل‌ایست‌آی» به نقل از سخنگوی شرکت «متا» درباره علت بسته شدن حساب‌ رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد «این حساب‌ها به دلیل نقض مکرر خط‌ مشی سازمان‌ها و افراد خطرناک» حذف شده است.

مرتبط ها