کد خبر: 95969

راهنمای غنی‌سازی تعطیلات عید؛

فیلم ببین و دم را غنیمت شمار!

سال 1402 هم نفس‌هایش به شماره افتاده و خیلی زود دوباره باید دور سفره هفت‌سین جمع شویم. تعطیلات نوروز برای علاقه‌مندان فیلم و سریال فرصت مناسبی است تا پیشنهادهای جدید را بررسی کنند یا سری به انبوه فیلم‌های تلنبارشده خود بزنند و از فرصت استفاده کنند تا خودشان را قدری به‌روز نگه دارند. بدون فوت‌وقت برویم سراغ پیشنهادهای نوروزی این شماره ما برای شما عزیزان.

هومن جعفری، خبرنگار: سال 1402 هم نفس‌هایش به شماره افتاده و خیلی زود دوباره باید دور سفره هفت‌سین جمع شویم. تعطیلات نوروز برای علاقه‌مندان فیلم و سریال فرصت مناسبی است تا پیشنهادهای جدید را بررسی کنند یا سری به انبوه فیلم‌های تلنبارشده خود بزنند و از فرصت استفاده کنند تا خودشان را قدری به‌روز نگه دارند. بدون فوت‌وقت برویم سراغ پیشنهادهای نوروزی این شماره ما برای شما عزیزان. امیدواریم هم عید خوبی داشته باشید و هم سرتان با این پیشنهادها گرم شود. طبیعتا کوشیده‌ایم از معرفی فیلم‌های بسیار برجسته امسال مثل «قاتلان ماه گل»، «ماموریت غیرممکن» یا جان ویک» خودداری کنیم و انتخاب‌های دیگری را برای شما ایجاد کنیم.

باشگاه کتاب‌خوانان قاتل/Killer Book Club

یک انتخاب اسلشری از سینمای اسپانیا. هشت دانش‌آموز که یک باشگاه کتاب وحشت‌خوانی دارند، بعد از آنکه بر سر یک شوخی و به‌اشتباه یکی از معلمان خود را می‌کشند، تصمیم می‌گیرند این راز را مخفی کنند و به کسی نگویند. بعد از چند ماه که به‌نظر می‌رسد ماجرا فراموش شده و کسی هم به آنها مظنون نیست، هشدارهایی از راه می‌رسد که یک قاتل ترسناک به‌دنبال کشتن و حذف کردن آنهاست. فیلم خوب و جذاب و دیدنی است و اسلشرپسندها می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند، فقط قبل از دیدن این فیلم از خودتان بپرسید از طرفداران سینمای هیجان و وحشت و خون هستید یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است پس از این جواهر اسپانیایی نهایت لذت را ببرید.

آشپزخانه/The Kitchen

از این نمونه فیلم‌ها در سال‌های اخیر زیاد تولید شده و همیشه هم جذاب بوده‌اند. در یک لندن پساآخرزمانی نابود و دوباره بازسازی شده، اهالی یک محله فقیرنشین به نام «کیچن» با وجود اخطارهای زیاد حاضر به ترک منطقه خود نمی‌شوند. آنها برای بقا دست به سرقت و خلاف می‌زنند و همین پای مقامات را به منطقه آنها اضافه می‌کند اما جوان‌های محله به راحتی تسلیم نمی‌شوند! داستان به تقابل پلیس با جوان‌هایی مربوط می‌شود که می‌خواهند محله فقیرنشین خود را بالا بکشند و چیزهایی مثل قانون برایشان اهمیتی ندارد. فیلم به اندازه تعطیلات عید خوش‌ساخت است و داستان و اجرای آن برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

خزنده/ Reptile

یک درام جنایی جذاب با بازی بینسیو دل تورو که خودش هم در نویسندگی فیلمنامه دستی داشته. فیلم که برمبنای یک جنایت واقعی حل‌نشده در کانادا ساخته شده، داستان قتل یک املاکی جوان و تلاش پلیس برای حل کردن پرونده را به نمایش می‌گذارد. کارآگاهان از ابتدا به نامزد او مشکوک هستند اما به‌تدریج پای مظنونان دیگری هم به میان می‌آید و ماجرا از کنترل خارج می‌شود. هرچه زمان بیشتر می‌گذرد، حل کردن پرونده دشوارتر می‌شود. حضور بازیگران کهنه‌کاری چون دل تورو و جاستین تیمبرلیک و همچنین واقعی بودن داستان می‌تواند برای مخاطب دعوت‌کننده باشد. کلا فیلم‌ها و سریال‌هایی که برمبنای پرونده‌های واقعی ساخته می‌شوند، برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارند.

لوتر: سقوط خورشید/Luther: The Fallen Sun

ادامه سریال «لوتر» در قالب یک فیلم سینمایی. لوتر به علت پاپوشی که برایش دوخته‌اند در زندان است که متوجه می‌شود یک قاتل زنجیره‌ای در لندن مشغول کشتن بیگناهان و ارسال مدارکش برای اوست. وی به مقامات پلیس هشدار می‌دهد اما وقتی می‌بیند آنها توان حل پرونده را ندارند، از زندان می‌گریزد تا با بازداشت قاتل مرموز، امنیت را به لندن برگرداند. بازی ادریس آلبا در نقش همیشگی خود بسیار جذاب است اما اندی سرکیس هم در این فیلم درخشیده. سرکیس معمولا در فیلم‌ها به صورت دیجیتالی بازی می‌کند، یعنی روی تصویر او چهره دیگری می‌اندازند، مثل گالوم در «ارباب حلقه‌ها». نمایش توانایی‌های او را در این فیلم ببینید. فیلم درست عین سریال لحظات درخشان فراوانی دارد. لوتر درطول دوران خدمتش کم جنایتکار روانی ندیده اما این یکی چیز دیگری است.

زنبوردار/The Beekeeper

با وجود آنکه می‌دانم عمده مخاطبان با این فیلم آشنا هستند اما نمی‌توانم مقابل وسوسه معرفی زنبوردار مقاومت کنم. یکی از بهترین اکشن‌های امسال و یکی از بهترین بازی‌های جیسون استتهام کهنه‌کار که بازی به بازی بهتر می‌شود. زنبوردار اسم یک مامور مخفی است که خارج از سیستم امنیتی آمریکا عمل می‌کند و به هیچ عنوان نه توقف‌پذیر است، نه شکست دادنی. او با ردزنی گروهی از کلاهبرداران اینترنتی که اموال مردم را آنلاین می‌دزدند، متوجه می‌شود که رد این گروه به پسر رئیس‌جمهور می‌رسد و درنتیجه شکار او را آغاز می‌کند؛ شکاری که پشت چندین سد از قوی‌ترین ماموران دفاعی پنهان شده، حتی اگر این فیلم را تماشا کرده‌اید دوباره ببینیدش!

آرگایل/Argylle

هر فیلمی را از دست می‌دهید، این یکی از دست‌تان نرود که هم تازه‌ وارد بازار شده و هم بسیار تماشایی است و از همه مهم‌تر اینکه ارتشی از ستاره‌ها در آن حضور دارند. یک خانم نویسنده خجالتی و کمتر اجتماعی، نویسنده یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های جاسوسی تخیلی دنیا به نام مامور آرگایل است. او در جریان یکی از سفرهایش برای امضای کتاب، توسط یک گروه از جاسوسان واقعی از دست یک گروه دیگر از جاسوسان واقعی نجات داده می‌شود و می‌فهمد که ناخواسته در یکی از کتاب‌هایش چیزی نوشته که حالا او را برای تمام ماموران اطلاعاتی دنیا به یک هدف تبدیل کرده. یک کمدی اکشن درجه یک؛ طلای خالص برای عید. با وجود اینکه تا امروز چندین فیلم مشابه ساخته شده اما این یکی قطعا روی دست همه خواهد زد.

گرن توریسمو/gran turismo

فیلمی بر مبنای یک داستان واقعی. یک نوجوان متخصص بازی رایانه‌ای گران توریسمو، از سوی یک استعدادیاب دعوت می‌شود تا شانسش را به‌عنوان راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیلرانی امتحان کند. اتفاقی که باورکردنی نیست و حتی مخالفت‌هایی را در بین رانندگان حرفه‌ای مسابقات ایجاد می‌کند اما آنچه بعدش رخ می‌دهد، چیزی کم از معجزه ندارد. این فیلم قرار بود از سال 2013 ساخته شود اما هر بار به بهانه‌ای به تعویق افتاد. سرانجام بعد از یک‌دهه، فیلم امسال ساخته و روانه بازار شد. اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های مسابقه‌ای هستید، این یکی ناامیدتان نمی‌کند.

بوکسون را بکشید/Kill Boksoon

یکی از بهترین اکشن‌های سینما کره در سالی که گذشت. در فضایی جان ویکی، یک زن به‌عنوان یکی از برترین آدمکشان قراردادی در صنف قاتل‌های کره، برای خودش اسم و رسم دارد. قانون سندیکا توسط رئیس بی‌رحم آن ایجاد شده و به آدمکش‌هایی که تحت‌قرارداد سندیکا نیستند، اجازه فعالیت نمی‌دهد. قاتلانی که عضو نیستند، ناچارند به‌عنوان وردست قاتلان اصلی کار انجام دهند تا در صورت پذیرش توسط آنها، به عضویت انجمن در بیایند. زن می‌کوشد تا ماموریت‌های سازمان را به‌درستی انجام دهد و زندگی دختر نوجوان خود را دور از این مسائل حفظ کند اما به‌زودی با توطئه‌ای مواجه می‌شود که تمام دنیایش را برهم می‌زند. بدون تعارف یکی از بهترین اکشن‌های امسال.

سیسو/Sisu

نسخه فنلاندی هر فیلم اکشنی که تا امروز دیده‌اید. یک کهنه‌سرباز فنلاندی، درست در اواخر جنگ‌جهانی دوم و هنگام عقب‌نشینی آلمانی‌ها از این کشور، مشغول استخراج طلا از معدنی است که پیدا کرده.

چند سرباز نازی تلاش می‌کنند با کشتن او و سگش، طلاهای او را بدزدند اما نمی‌دانند که این کهنه‌سرباز 9 جان دارد و به این راحتی که نمی‌میرد هیچ، کابوس نازی‌ها خواهد بود. فیلم در اوایل سال 1402 منتشر شد و تقریبا در همه‌جای دنیا برای خودش طرفدارانی پیدا کرد. یکی از خونین‌ترین و دیدنی‌ترین اکشن‌های امسال که توجه خیلی از اهالی سینما را نیز به خود جلب نمود و نقدهای بسیار مثبتی به زبان‌های مختلف درباره این اکشن غیرمنتظره فنلاندی به چاپ رسید.

شب‌نامه‌های شرور/Wicked Little Letters

یک کمدی انگلیسی درجه یک و بسیار بامزه. در شهری کوچک انگلیسی کاملا سنتی، شب‌نامه‌هایی سرشار از اطلاعات و ادعاهای غیراخلاقی در مورد اعضای شهر پخش می‌شود. پلیس و کلیسا تلاش می‌کنند عامل ارسال این نامه‌ها را پیدا کنند اما طبیعتا نمی‌توانند، چون سرنخ‌های لازم را ندارند. در همین زمان شهروندان که آبرویشان در خطر است، سر خود به کسانی حمله می‌کنند که با آنها مشکل دارند، درنتیجه خیلی زود، یک شهر کوچک ویکتوریایی همراه با تمام قوانین و مقررات اخلاقی، به هرج و مرج کشیده می‌شود.

بازی تیموتی اسپال و اولیوا کولمن در این فیلم بسیار تحسین‌شده است.

رنفیلد/Renfield

یک کمدی سیاه با حضور نیکلاس کیج در نقش کنت دراکولا ومپایر اعظم! رنفیلد نوچه دراکولاست که برای قرن‌ها به او خدمت کرده اما بعد از شرکت در جلسات گروهی و مشاوره با روانپزشکان تصمیم می‌گیرد که دیگر از نوچه بودن دست بردارد و برای خودش مستقل عمل کند. او واقعا توان انجام دادن وظایف طاقت‌فرسایش به‌عنوان دستیار خون‌آشام بودن را ندارد و به همین خاطر می‌کوشد به شهری دیگر نقل مکان کند. اتفاقی که طبیعتا به‌مذاق دراکولا خوش نمی‌آید. فیلم درخشان‌ترین کمدی‌ای نیست که تا امروز دیده‌اید اما می‌تواند شما را برای دقایقی به‌خوبی بخنداند، خاصه جلسات گروهی مشاوره که صحنه‌های بامزه‌ای را رقم زده.

سناریوی رویایی/Dream Scenario

یکی از الماس‌های سالی که گذشت و یکی از بهترین بازی‌های زندگی نیکلاس کیج خاصه در دو دهه اخیر. یک معلم ساده و کاملا حوصله سربر دبیرستان، به ناگاه کشف می‌کند که تمام اهالی شهر بدون هیچ دلیلی، او را در خواب می‌بینند. اتفاقی که باعث می‌شود این معلم گمنام و قدرندیده خیلی زود تبدیل به معروف‌ترین انسان کره زمین شود. او درطول هیچ کدام از خواب‌ها کاری نمی‌کند و نظاره‌گر است و به همین دلیل هم کسی از او دلخوری پیدا نمی‌کند اما از وقتی که او خود تبدیل به کابوس مردم می‌شود، قصه به سمت دیگری پیش‌می‌رود.

داستان آمریکایی/American Fiction

داستان آمریکایی یکی از نامزدهای امسال اسکار بود و بسیار هم صدا کرد. فیلم داستان نویسنده‌ای سیاهپوست را به نمایش می‌گذارد که با وجود تحسین‌برانگیز بودن کارهایش، نویسنده موفقی نیست؛ چراکه انتشارات مختلف و منتقدان بر این باورند که داستان‌های او به اندازه کافی سیاه نیستند. به‌عبارت دیگر او به‌عنوان یک نویسنده ناچار است فقط یک نویسنده سیاهپوست باشد و در مورد سیاهپوستان بنویسد و اگر چیز دیگری از او منتشر شود، با قضاوت جامعه طرف می‌شود. فیلم داستان شورش ناامیدانه او علیه این وضعیت، درست در بدترین زمان ممکن برای زندگی شخصی‌اش است.

خوداتکایی/Self Reliance

یک کمدی دارک بامزه برای تعطیلات عید. فردی منزوی و تنها و نه‌چندان موفق، از سوی بازیگر مورد علاقه خود پیشنهاد شرکت در بازی مرگ را دریافت می‌کند. در این بازی، او فرصت دارد دو هفته زنده بماند و یک میلیون دلار را به‌عنوان جایزه دریافت کند. او که خیلی زندگی موفقی ندارد این را می‌پذیرد ولی وقتی پای مرگ و زندگی واقعی در میان باشد، غریزه بقا بیدار می‌شود. خوداتکایی فیلم برجسته یا به‌یادماندنی یا محصولی هنری نیست اما می‌تواند به‌راحتی شما را بخنداند. موقعیت‌های کمدی خوبی در فیلم وجود دارد که می‌توانید با آنها با صدای بلند بخندید!

مرتبط ها