کد خبر: 95781

یک انتخاب غیر اصولی؛

احسان اصولی رئیس سازمان لیگ فوتسال شد

در جلسه هیات رئیسه فدارسیون فوتبال، طی حکمی از سوی مهدی تاج، احسان اصولی عضو هیات رئیسه، سخنگوی فدراسیون و ریئس کمیته فوتسال به عنوان رئیس سازمان لیگ این رشته انتخاب شد.

احمد شیرازیان: امروز جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با حضور اعضا و مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه طی حکمی از سوی مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال احسان اصولی عضو هیات رئیسه، سخنگوی فدراسیون و ریئس کمیته فوتسال به عنوان رئیس سازمان لیگ این رشته انتخاب شد. بر اساس اساسنامه سازمان لیگ فوتسال بند یک ماده ۱۴ رئیس این سازمان همزمان باید به عنوان رئیس کمیته فوتسال و رئیس سازمان لیگ باشد.

برای خیلی از اهالی فوتبال عجیب است که چطور احسان اصولی بعد از عملکرد نه‌چندان قابل اعتنا در فدراسیون فوتبال و البته فوتبال مشهد حالا باید به عنوان رئیس سازمان لیگ فوتسال انتخاب شود. گ

کارنامه احسان اصولی:

عزیزی‌خادم به‌ عنوان رئیس وقت فدراسیون فوتبال اولین فردی بود که احسان اصولی را به‌ عنوان رئیس کمیته بازاریابی فدراسیونش انتخاب کرد. اصولی در مدت زمانش در این کمیته نتوانست برای فدراسیون اسپانسری بیاورد و مذاکرات طولانی او با شرکت‌های وب بی‌نتیجه ماند. کار به جایی رسید که عزیزی‌خادم خودش به همراه افراد مورد اعتمادش برای اسپانسری فدراسیون با یکی از اپراتورها تا آستانه توافق پیش رفت که در نهایت عمر مدیریتی او اجازه نداد.

اصولی به خواسته خود رسید

کمیته بازاریابی پست مورد علاقه اصولی نبود. او علاقه‌مند بود که حکم ریاست کمیته فوتسال را عزیزی‌خادم بگیرد اما مشکل اینجا بود که سراجی هم این سمت را می‌خواست. از این رو عزیزی‌خادم مجبور بود برای ریاست کمیته فوتسال در هیات‌رئیسه رای‌گیری کند که اعضا به سراجی رای دادند و اصولی با دلخوری سمت ریاست کمیته بازاریابی را پذیرفت اما خیلی نگذشت که سراجی بنا به دلایلی که در این گزارش نمی‌گنجد، از سمت خود استعفا داد و اصولی هم فرصت را غنیمت شمرد تا با تحت فشار گذاشتن عزیزی‌خادم جانشین سراجی شود؛ اتفاقی که رخ داد و خانواده فوتسال به هیچ وجه از این تصمیم عزیزی‌خادم خوشحال نشدند.

دعوا با عضو هیات‌رئیسه برای انتخاب سرمربی تیم‌ ملی

اصولی قبل از ورودش به کمیته فوتسال تلاش زیادی کرد تا فاطمه شریف، نایب‌رئیس بانوان هیات فوتبال مشهد را سرمربی تیم‌ ملی فوتسال بانوان کند و در این مورد با شهره موسوی هم در جلسه هیات‌رئیسه مشاجره لفظی پیدا کرد اما در نهایت در این مورد به خواسته خود نرسید. گفته شده این مشاجره لفظی به حراست فدراسیون فوتبال هم کشید! در نهایت خود عزیزی‌خادم، فروزان سلیمانی را به‌ عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان انتخاب کرد. این اتفاق در مقطعی رخ داد که سراجی از ریاست کمیته استعفا داده بود و اصولی در تلاش بود جایگاه او را به‌ دست بیاورد.

حمایت نماینده مجلس مانع عزل اصولی شد

عملکرد هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از عزل عزیزی‌خادم به قدری ضعیف بود که فدراسیون توانایی میزبانی از تیم‌ ملی لبنان در بازی‌های مقدماتی جام‌ جهانی را هم نداشت؛ دیداری که با تلاش اصولی در مشهد برگزار شد. او به‌ دنبال این بود که اعتبار ازدست‌رفته‌اش در مشهد را با برگزاری بازی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضای مشهد به دست بیاورد اما اتفاقات حاشیه‌ای که در این مسابقه درخصوص عدم حضور بانوان در ورزشگاه رخ داد نزدیک بود فوتبال ایران را تعلیق کند. بعد از این ماجرا چیزی تا عزل اصولی از هیات‌رئیسه فدراسیون نمانده بود اما ظاهرا حمایت‌های خارج از فدراسیون همچنان کارساز بود! سمت سخنگوی فدراسیون اهمیت و قدرت زیادی دارد و از این‌ رو مهدی تاج قصد دارد فردی را در این پست بگذارد که نزدیک به سیاست‌های خودش باشد. از همین رو مدت زیادی است که به‌ دنبال برکناری اصولی از این سمت و سپردن سمت دیگری به وی است و گزینه اصلی هم سازمان لیگ فوتسال است.

مرتبط ها