کد خبر: 95771

پروژه «سلام ایران» کلید خورد؛

اینفلوئنسرهای چینی در راه رونق گردشگری ایران

امروز سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر گردشگری در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره ورود ۲۰ اینفلوئنسر چینی با ۶۰ میلیون دنبال‌کننده به ایران صحبت کرد.

محمد صابر ستاری اصل: ضرغامی با اشاره به آغاز سفرهای این اینفلوئنسرها در ایران گفت: من مطمئنم با توجه به اینکه اینها جوانان فعالی هستند حتما برای نسل جدید چینی‌ها برای بازدید و سفر به ایران موثر هستند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نام این پروژه برای رونق گردشگری ایران را «سلام ایران» گذاشته است.

میانگین 3میلیون دنبال‌کننده 

پروژه «ایران سلام» ذیل چهار موضوع طبیعت و تنوع اقلیمی، تاریخی و فرهنگی، جاده ابریشم و خوراک در 12 استان کشور برای بلاگرها و اینفلوئنسرهای چینی برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

در این پروژه 20اینفلوئنسر چینی با بیش از 60میلیون دنبال‌کننده با سفر به مناطق مختلف کشورمان تولیدمحتوا می‌کنند. هریک از اینفلوئنسرهای چینی دعوت شده به ایران به طور میانگین بیش از 3میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی دارند.

چینی‌های به چهار گروه تقسیم شده‌اند

گروه اول با موضوع تنوع اقلیمی و طبیعت از 26بهمن تا 3اسفند با سفر به استان‌های تهران، هرمزگان و کرمان از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان‌ها بازدید کردند.

گروه دوم از اینفلوئنسرها با موضوع تاریخی و فرهنگی از جمعه 4اسفند با سفر به شهرهای کاشان، اصفهان، یزد، میبد، شیراز و تهران از باغ فین،میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی‌قاپو، کلیسای وانک، یخچال میبد، پاسارگاد، حافظیه و تخت جمشید بازدید کردند.

برای گروه سوم از اینفلوئنسرهای چینی با موضوع جاده ابریشم با توجه به موضوع فعالیت، بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی جاده ابریشم برنامه‌ریزی شده است.

گروه چهارم از ایفلوئنسرهای چینی با عنوان گردشگری خوراک پس از ورود به کشورمان با جاذبه‌های استان‌های قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان شرقی به ویژه در بخش گردشگری خوراک آشنا خواهند شد.

تولیدمحتوا در شبکه‌های اجتماعی جوان‌پسند

سفر بلاگرهای چینی به ایران به این دلیل در این فصل انتخاب شده که با عید بهاره چینی مقارن است.

در این پروژه تلاش شده شبکه‌های اجتماعی انتخاب شوند که محتوای گردشگری کمتری از ایران در آنها منتشر شده است. شبکه‌های اجتماعی مثل تیک‌تاک، رِد و ویبو شبکه‌های مهمی هستند که این اینفلوئنسرهای جوان چینی در آنها فعال اند.

استانهای تهران، هرمزگان، کرمان، اصفهان، یزد، فارس، قزوین، زنجان، گیلان و آذربایجان شرقی، سمنان و خراسان رضوی مقاصد این گردشگران برای تولید محتوا درباره ایران هستند.

مرتبط ها