کد خبر: 95646

محرم در همین مدت کم حضورش در رفسنجان، مس را متحول کرد؛

در انتظار شگفتی نویدکیا؟

گل نخوردن تیم نویدکیا در حالی که هفته‌ها بود آنها طعم پیروزی را نچشیده بودند بسیار به چشم آمد و نه‌تنها مورد توجه مدیران این باشگاه بلکه مورد‌پسند هواداران نیز واقع شد. جالب است که این سه کلین‌شیت در حالی رخ داد که بازیکنی در خط دفاعی به تیم نوید‌کیا اضافه نشده و این ساختار دفاعی تیم مس است که با روی کار آمدن سرمربی جدید تغییر کرده است.

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: برخلاف شناختی که از ساکت الهامی داشتیم این مربی در تیم مس چندان موفق نبود. هرچند او در ابتدا با خریدهایی که انجام داد تیم مورد‌علاقه خود را ساخت اما در ادامه معادلات او درست از آب در‌نیامد تا علاوه بر مشکلات مالی در نتیجه‌گیری نیز ناکام بمانند. مس از همان هفته‌های ابتدایی با اعتصاب و نارضایتی بازیکنان مواجه شد. حواشی پیرامون این موضوع کافی بود تا تمرکز تیم ساکت الهامی به هم بخورد و او در نتیجه‌گیری ناکام بماند. چند باری تمرینات این تیم تعطیل شد و بازیکنان نسبت به عدم پرداخت مطالبات سال گذشته معترض بودند. از طرفی به دلیل اتفاقات ناگوار خانوادگی که طی نیم‌فصل اول برای ساکت الهامی رخ داد او از نظر روحی نیز شرایط مساعدی نداشت.
در نتیجه این مشکلات او چند باری در رختکن با بازیکنان درگیر شد و دقیقا از همان زمان استارت ناکامی‌های تیم مس زده شد. شاگردان الهامی با وجود همه تلاشی که کردند نتوانستند بر حواشی چیره شده و نتایجی که از آنها انتظار می‌رفت را کسب کنند. ۱۵ امتیاز از چهار برد و سه مساوی پس از یک نیم‌فصل برای علاقه‌مندان به این تیم راضی‌کننده نبود. در نتیجه در طول نیم‌فصل اول بارها شاهد زمزمه‌هایی در خصوص برکناری الهامی بودیم. در تعطیلات زمستانی مدیرعامل این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» ادعا کرد برای ادامه همکاری یا فسخ قرارداد با الهامی مذاکره می‌کند و تنها چند روز بعد بود که او مس ناکام را رها کرد و برای ادامه فعالیت راهی نساجی شد. مدیران مس که از ابتدای فصل با محرم نویدکیا مذاکره کرده بودند در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی چند روزی سعید دقیقی را در تمرینات خود شرکت دادند. انتقال عجیب دقیقی چندان طول نکشید و او پس از چند روز بار دیگر به تیم شمس‌آذر برگشت. پس از آن خیلی زود نویدکیا سرمربی مس شد و آنها نیم‌فصل دوم را با چهره جدید آغاز کردند.

محرم آماده بود
از زمان برکناری ساکت الهامی و روی کار آمدن محرم نویدکیا زمان کوتاهی سپری شد. هرچند در این بین چند روزی سعید دقیقی نیز نقش سرمربی مس را بازی کرد اما همواره از نوید‌کیا به عنوان جانشین الهامی نام برده می‌شد. در طول یک فصلی که این مربی هدایت مس را برعهده داشت بارها صحبت برکناری وی مطرح بود و همواره سایه محرم روی سر الهامی سنگینی می‌کرد. هر‌چند مدیران مس هرگز اعتراف نکردند اما در طول فصل بارها مذاکراتی را با نویدکیا داشتند و همین موضوع یکی از مواردی بود که هرگز اجازه نداد ثبات به این تیم برگردد. الهامی همواره نویدکیا را به عنوان یک آلترناتیو در کنار خود احساس می‌کرد و شاید به همین دلیل همکاری این مربی با مسی‌ها هیچ وقت شکل خوبی به خود نگرفت.
در نهایت با وجود مذاکرات مختلف با الهامی باز هم ادامه همکاری با او میسر نشد و با توجه به بندهای مختلفی که در قرارداد این مربی وجود داشت و اختلافاتی که در رختکن بین او و بازیکنان به وجود آمده بود قطع همکاری اعلام و محرم نوید‌کیا به عنوان سرمربی جدید تیم مس معرفی شد. مدیران باشگاه مس امیدوارند تغییرات نتیجه داده و با توجه به سبک متفاوتی که این دو مربی دارند، ‌مس متفاوتی را در نیم‌فصل دوم ببینیم.

منتظر معجزه نویدکیا
۱۵ امتیاز از ۱۵ بازی برای الهامی آمار خوبی نبود. از طرفی این مربی پیروز شدن در تیم مس را فراموش کرده بود. آنها هفته‌ها برنده نشده و همچنین کلین‌شیتی را هم به ثبت نرسانده بودند. از این رو نباختن‌های نوید کیا در سه دیدار اخیر بسیار به چشم آمده است. این مربی در سه بازی که هدایت تیم مس را بر عهده دارد، در بازی اول مقابل هوادار به تساوی بدون گل رسید، نساجی را با سه گل از پیش رو برداشت و در بازی با شمس‌آذر نیز تساوی بدون گل را تکرار کرد.
حالا که این مربی در فرصتی کوتاه موفق شده ساختار دفاعی تیم مس را ترمیم کرده و مشکلات آنها را برطرف کند، علاقه‌مندان به این تیم از سرمربی جدیدشان توقع معجزه در دیگر خطوط را نیز دارند. برگزاری سه بازی و کسب پنج امتیاز برای محرم نوید‌کیا توقع از این مربی را بالا برده و حالا علاقه‌مندان به تیم مس منتظرند تا نیم‌فصلی هیجان‌انگیز را با این مربی سپری کنند. در چنین شرایطی ادامه مسابقات اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. مس در ادامه رقابت‌های لیگ برتر تا قبل از پایان سال جاری سه بازی مهم مقابل تراکتور، آلومینیوم و ذوب‌آهن دارد که بدون شک پیروزی در هر سه مسابقه می‌تواند شرایط این تیم را در جدول رده‌بندی بهبود بخشد.

استقلال-مس؛ بازی بزرگ
با این حال مهم‌ترین بازی محرم نویدکیا همین فردا مقابل تیم استقلال در جام حذفی برگزار می‌شود. اگر نویدکیا بتواند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد هم استقلال را حذف کرده و هم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کند که در نوع خود می‌تواند موفقیت بزرگی برای تیم بحران‌زده مس باشد.
حالا یکی از مشکلات نوید‌کیا جدایی لوسیانو پریرا از مس است، به این ترتیب این مربی به جز سجاد شهباززاده مهاجم دیگری در اختیار ندارد. البته این مربی نشان داده به بازی با تک فوروارد علاقه زیادی دارد و شاید در بازی با استقلال هم همین روند به کارش بیاید اما اگر به هر دلیلی سجاد شهباززاده را از دست بدهد بدون شک با مشکل روبه‌رو خواهد شد. این‌طور که از باشگاه مس خبر می‌رسد نویدکیا تصمیم دارد مشکل تیمش در خط حمله را به کمک بازیکنان دیگر در پست‌های غیرتخصصی جبران کند. با توجه به اینکه این مربی تاکنون عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته و در جنس بازی که پشت سر گذاشته نتیجه مطلوبی کسب کرده است مسی‌ها امیدوارند بار دیگر در دو بازی حساس پیش رو مقابل استقلال و تراکتور نتیجه خوبی کسب کرده و کار بزرگی انجام دهند.

مرتبط ها