کد خبر: 95563

نگاهی اجمالی به انتخابات مجلس در بیانات رهبر؛

راه حلی برای آنان که از وضع موجود ناراضی اند+ فیلم

آیت الله خامنه ای خطاب به کسانی که انتخابات را تحریم کردند گفت: با رای ندادن همان کسانی رای می‌آورند که به آنها اعتراض دارید.

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از رای اولی ها و خانواده های شهدا در خصوص انتخابات پیشروی مجلس نکاتی گفتند که نوید بخش ایجاد تحول و تغییر است. ایشان کلید رغم خوردن این تحولات در دست مردم دانستند. آیت الله خامنه ای جوانان را پیشران میدان انتخابات خواندندو گفتند:«هم خود جوان ها همه شرکت کنند، هم دیگران را تشویق به شرکت کنند. یکی از کارهای شما جوانها همین است؛ پدرها، مادرها، هم‌درس‌ها، خویشاوندان، هم‌محلّه‌ها و همه‌ی مرتبطین را با استدلال میتوانید تشویق کنید؛ کاری است که ممکن است.» 

 

در این دوره از مجلس بیش از ۴۰۰ هزار کاندیدای دهه هفتادی داریم. این یعنی نگاهی نو و از نسلی جوان می خواهد وارد حوزه قانونگذاری کشور شود. بنا به گفته رهبر این جوانان هم در ایجاد شور انتخاباتی و نیز حمایت از آن نوآوران می بایست نقش آفرینی کنند. ضمنا ایشان خطاب به کسانی که نسبت به وضع موجود معترض اند و می خواهند با رای ندادن به نوعی اعتراض خود را برسانند گفت:«ضرر می‌کنید چون با رای ندادن همان کسانی رای می‌آورند که به آن ها اعتراض دارید.»

 

رهبر انقلاب همچنین با انتشار یک توییت گفت:«‌‌‌‏دولت ها و سیاست هایی در دنیا هستند که چهارچشمی مراقب مسائل ایرانند تا ببینند چه خبر است.این ناظران سیاسی دنیا از همه بیشتر از حضور مردم میترسند؛ چرا؟ چون قدرت مردمی را دیده‌اند. دیده‌اند که اگر این ملّت در صحنه حضور پیدا بکند، حتماً بر مشکل غلبه پیدا میکند.» این نکته بیانگر آنست که انتخابات صرفا ناظر بر سیاست های داخلی کشور نیست و حتی در تصور جامعه جهانی از ایران و نیز در چشم سیاستگذاران در آن سوی مرزهای کشور اهمیت دارد. و این تصویر را حضور افراد جامعه در انتخابات میتواند بسازد. بنابر این انتخابات پشتوانه امنیت ملی ماست. و بنا به فرموده رهبر امنیت همه چیز است. انتخابات که نمادی از قدرت ملی است. پس بعید نیست آن خارج نشین هایی که با قدرت ملی ما مخالف اند. با انتخابات هم مخالفت می کنند.

 

مرتبط ها