کد خبر: 95526

هبر انقلاب تبیین کردند:

چگونه از میان لیست‌ها اصلح را انتخاب کنیم؟ + فیلم

آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروزبا جمعی از دانش‌آموزان رای‌اولی و خانواده شهدا دیدار کردند. در این دیدار درباره مباحث انتخاباتی از جمله نحوه تشخیص کاندیدای اصلح صحبت شد.

 ایشان در این دیدار انتخابات قوی و پرشور را یکی از ارکان اداره درست کشور عنوان کردند و گفتند: ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.

 

 

 

رهبر انقلاب فرمودند:  بعضی در داخل به انتخابات بی‌التفاتی می‌کنند. من احدی را متهم نمی‌کنم اما به همه یادآور می‌شوم ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه‌های جناحی و گروهی. اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند. هر کسی که ایران، ملت و امنیت خود را دوست دارد بداند اگر انتخابات ضعیف برگزار شود هیچ کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند.

 

آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسانی ممکن است به هر دلیلی نتوانند در انتخابات شرکت کنند. با آنها حرفی نداریم. اما کسانی که اظهار بی‌میلی به انتخابات می‌کنند و دیگران را به عدم حضور تشویق می‌کنند. اینها قدری بیشتر فکر کنند. رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

 

ایشان در تعریف فرد اصلح گفتند:اصلح کسی است که در عمل به دین جلوتر باشد و استقلال کشور را بخواهد. اصلح کسی است که با فساد مبارزه کند و منافع شخصی خودش را قربانی منافع ملی کند.

 

رهبر انقلاب با طرح این سوال که چگونه باید از میان لیست‌ها اصلح را انتخاب کنیم؟ بیان کردند: برای انتخاب کاندیدای اصلح فهرست‌های مختلف را باید مشاهده کنیم و بعضی را به افراد معرف اطمینان کنیم.

 

آیت الله خامنه‌ای در ادامه بیانات خود خودسوزی افسر آمریکا را نتیجه فضاحت سیاست‌های غرب در ماجرای غزه دانستند.

 

 

مرتبط ها