کد خبر: 95358

خبری جعلی از جریان معاند؛

معاون دادگستری اصفهان را پسر رئیس قوه قضاییه جا زدند!

یک جریان خبری معاند با طرح ادعایی عجیب، محمد محسنی – که در خبر معاون دادستان شهر اصفهان معرفی شده- را به عنوان پسر رئیس قوه قضاییه معرفی و ادعا کرده‌ این فرد عامل خروج مدیرعامل کوروش کمپانی از کشور است.

یک جریان خبری معاند با طرح ادعایی عجیب، محمد محسنی -که در خبر معاون دادستان شهر اصفهان معرفی شده- را به عنوان پسر رئیس قوه قضاییه معرفی و ادعا کرده‌ این فرد عامل خروج مدیرعامل کوروش کمپانی از کشور است. خبرنگار فرهیختگان اما با پیگیری این موضوع، با محمد محسنی که در حال حاضر در سمت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان مشغول به فعالیت است، گفت‌وگو کرد.

محمد محسنی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در رابطه با سوابق کاری و تحصیلات خود گفت: ورود به عرصه قضایی را از سال ۱۳۸۲ و دانشگاه علوم قضایی آغاز کردم و سال ۱۳۸۶ همزمان با دوره کارآموزی در دانشگاه شهید بهشتی در مقطع ارشد در رشته تجارت بین الملل ادامه تحصیل دادم و در حال حاضر دانشجوی مقطع دکترای رشته حقوق دانشگاه تهران هستم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان افزود: در سال ۸۹ بعد از اتمام دوره کارآموزی به حوزه قضایی شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری منتقل شدم. در سال ۹۳ به عنوان دادرس حقوقی و کیفری به شهرستان شهررضا استان اصفهان منتقل و در سال ۹۴ به عنوان رئیس یکی از شعب دادگستری شهرستان شهررضا منصوب شدم.

وی گفت: بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸ به عنوان دادستان شهرضا فعالیت داشتم و سال ۹۸ به عنوان معاون دادستان مرکز استان اصفهان منصوب شدم.  از سال ۱۴۰۱ تا امروز به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان مشغول به کار هستم.

محسنی با اشاره به برخی حواشی که پسوند فامیلی او برایش ایجاد کرده بوده است ادامه داد: به دلیل اینکه پسوند نام خانوادگی بنده با حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه مشابه بود، حواشی ای برایم ایجاد کرده بود که چند سال قبل نام خانوادگی خود را به محسنی تغییر دادم و پسوند اژه‌ای را از نام خانوادگی خود حذف کردم. بنده هیچ نسبت خانوادگی با رئیس قوه قضاییه ندارم در منطقه ای که به دنیا امده ام صدها نفر همین نام خانوادگی را دارند و اکثرا هم هیچ نسبت خانوادگی با هم ندارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در رابطه با برخی خبرسازی ها پیرامون دستور قضایی وی در مورد پرونده کوروش کمپانی که به وی نسبت داده شده است، بیان کرد: اصولا محل فعالیت شرکت کوروش کمپانی در استان تهران بوده و پرونده این شرکت نیز در دادگستری این استان تشکیل شده است و هیچ ارتباطی با دادگستری استان اصفهان ندارد و بنده نیز طبیعتا هیچ نقش و اطلاعی در خصوص این پرونده ندارم.

مرتبط ها