کد خبر: 95020

محمد رجاییان:

برابر پرسپولیس اگر ناداوری هم بود علیه ما بود

آلومینیوم اراک در آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر موفق شد در دیداری که برای اولین‌بار در مقابل پرسپولیس از وجود هوادارانش بهره می‌برد، این تیم را شکست داده تا هر اندازه نیم‌فصل دوم برای اراکی‌ها شیرین آغاز می‌شود برای رقیب پرطرفدار این تیم با ناامیدی همراه شود.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: آلومینیوم اراک در آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر موفق شد در دیداری که برای اولین‌بار در مقابل پرسپولیس از وجود هوادارانش بهره می‌برد، این تیم را شکست داده تا هر اندازه نیم‌فصل دوم برای اراکی‌ها شیرین آغاز می‌شود برای رقیب پرطرفدار این تیم با ناامیدی همراه شود. درخصوص این دیدار، نتیجه به دست آمده و اتفاقات بازی آلومینیوم و پرسپولیس دقایقی با محمد رجاییان، مدیرعامل نماینده اراک در لیگ برتر به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

صحبت را از بازی با پرسپولیس آغاز کنیم.
بردن تیم‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس در هر شرایطی به‌خصوص برای تیم‌های شهرستانی لذتبخش و ارزشمند است. مضاف بر اینکه فرق تیم ما با یک‌سری تیم‌های بالانشین و مدعی تفاوت ثروت و قدرت هم هست. ما از لحاظ سرمایه‌گذاری در این فصل تیم سیزدهم یا چهاردهم لیگ برتر هستیم. در این خصوص اگر به ابتدای فصل برگردیم خوشبختانه با انتخاب حسینی، انتخاب درستی را برای نیمکت آلومینیوم داشتیم. ایشان در نیم‌فصل اول شرایطی را فراهم کرده که تیمی یکدست و دور از حاشیه و بازیکن‌سالاری داشته باشیم. از سوی دیگر پشتیبانی‌ای که از سوی سهامداران و مسئولان باشگاه انجام می‌شود، با توجه به رویکرد و عملکرد حسینی، شفاف و منطقی بوده و این مسیر همچنان ادامه دارد.

به‌نظر می‌رسد پرداخت بدهی بازیکنان روز بازی با پرسپولیس در ایجاد روحیه تیمی و بردی که به‌دست آمد تاثیر بسزایی داشته باشد.
درست است. ما تعهداتی که به بازیکنان و کادر داشتیم را پرداخت کردیم که این هم برمی‌گردد به رفتار و عملکرد خوب سرمربی و مجموعه کادرفنی و بازیکنان در این فصل از رقابت‌ها. این در صورتی هست که حمایت‌های سیستم مدیریتی شرکت و سهامداران آلومینیوم نیز در این مدت همواره وجود داشته است.

با همه این تفاسیر توانستید از این بازی بزرگ، سربلند بیرون بیایید.
به‌عنوان مدیرعامل آلومینیوم قبل از برد و باخت چیز دیگری برایم مهم بود. با توجه به اینکه اراک با وجود نواقصی که از لحاظ استانداردها در ورزشگاه وجود دارد به چرخه استفاده از میزبانی همزمان از بانوان در کنار آقایان اضافه می‌شود، به‌نظرم همدلی و وحدتی که در این فضا به‌وجود آمد باعث شد این پیروزی ارزشمند به دست بیاید. اگر شما بخش سکوهای بانوان را می‌دیدید، توانستیم از بیشترین ظرفیت تماشاگر بانو که حدود 3 هزار نفر بود در ورزشگاه‌مان استفاده کنیم، این در شرایطی است که چنین فضایی، دشواری‌های خاص خود را دارد. به هر ترتیب در هر لحظه می‌تواند اتفاقاتی بیفتد که موجبات سوءاستفاده را فراهم کند. بنابراین باید به بانوان تماشاگرمان هم تبریک گفت که با کمترین حاشیه در ورزشگاه حاضر شدند ضمن اینکه این مساله هم نوبرانه بود که توانستیم در همین بخش و در کنار بانوان، هواداران پرسپولیس را هم جانمایی کنیم که بدون اینکه اتفاق حاشیه‌ای خاصی بیفتد توانستیم با کمک لیدرها و ناظرانی که بودند این مساله را مدیریت کنیم. بنابراین قبل از برد و باخت به این فکر می‌کردم که این 10، 15‌هزار نفری که به داخل استادیوم می‌آیند، بدون اینکه اتفاقی برای هرکدام از آنها بیفتد در پایان ورزشگاه را ترک کنند. جالب اینکه این اولین‌باری بود که در بازی با پرسپولیس توانستیم از وجود هواداران‌مان بهره‌مند شویم و باید از آنهایی هم که به‌دلیل تکمیل بودن گنجایش ورزشگاه نتوانستند بازی را از نزدیک تماشا کنند، عذرخواهی کنم.

بعد از این بازی چه اتفاقاتی افتاد؟
به شخصه برای من شب لذتبخشی بود ضمن اینکه بعد از این پیروزی شهر اراک هم یک حالت دیگر پیدا کرده بود و مردم در سطح شهر ضمن ابراز شادمانی همه از این دیدار و این پیروزی صحبت می‌کردند. مردم اراک آرام‌آرام دارند به تیم شهرشان اعتقاد پیدا کرده و به اسم آلومینیوم احترام می‌گذارند. این کارکردی بوده که از ابتدا مدنظر سهامداران و شرکت آلومینیوم بوده است. در این بخش مدیران آلومینیوم در بحث مسئولیت اجتماعی ورود کرده و هدفی جز شاد کردن دل مردم ندارند.

قبل از این بازی فکر می‌کردید پرسپولیس را شکست دهید؟
چون به حسینی اعتقاد پیدا کرده‌ام به حرف‌هایی که می‌زند هم اعتقاد دارم. او همیشه به من می‌گوید خیالت راحت باشد که ما داخل زمین بازی پایاپای، برابر و مردانه‌ای را به نمایش می‌گذاریم. حتما دیدید تیم ما از لحاظ فنی هم هیچ‌گاه به بازی بکش‌زیرش یا دفاع همه‌جانبه و پارک کردن اتوبوس روی نیاورد. فقط نمی‌دانم پرسپولیسی‌ها به چه صحنه‌هایی اعتراض کردند و از ناداوری در کدام صحنه صحبت می‌کنند. دوستان اگر یک‌بار دیگر صحنه‌ای که مدنظرشان هست را ببینند متوجه می‌شوند که نزدیک بود در آن صحنه گل بخوریم و خدا به ما رحم کرد. در این صحنه مهاجم حریف در آفساید بود و در ادامه به دو بازیکن ما برخورد کرده و هر دوی آنها را مصدوم کرد. شاید اگر زودتر به نشانه آفساید سوت می‌زدند این مصدومیت‌ها هم پیش نمی‌آمد. یک پنالتی هم که در دقایق پایانی برای ما نگرفتند و من صحنه دیگری ندیدم، یعنی اگر اشتباه داوری هم بوده اگرچه به ضرر ما بود اما خدا را شکر تاثیرگذار نبود.

درباره این دیدار صحبتی باقی می‌ماند؟
در صحنه گل هم کاپیتان ما که از بومی‌های آلومینیوم است یک لحظه دروازه حریف را می‌بیند و زمانی که می‌بیند بیرانوند جلو آمده ضربه را می‌زند. در دقایق پایانی هم به‌خاطر حفظ نتیجه شاید مجبور بودیم دست به بازی دفاعی زده و استراتژی‌مان را تغییر دهیم. خود حسینی هم تاکید کرد پرسپولیسی‌ها تا آوردن توپ به یک‌سوم دفاعی ما اگرچه موفق بودند اما در خلق موقعیت و استفاده از آنها خیلی موفق نبودند.

در پایان بازی هم متاسفانه حواشی به‌وجود آمد که متن مسابقه را زیر سوال برد.
خیلی نمی‌خواهم درباره این مساله صحبت کنم فقط معتقدم هرکدام از ما ازجمله کنعانی‌زادگان به‌عنوان فوتبالیست حرفه‌ای که منبع درآمدمان و بزرگی‌مان را از وجود تماشاگران گرفته‌ایم؛ باید در این‌طور مواقع خویشتن‌داری به خرج داده و رفتاری نداشته باشیم که تبعات داشته باشد. بالاخره جاهایی باید یک‌سری مسائل را نشنیده گرفت، در هر صورت از فیلمی که منتشر شده جز کنایه و شوخی به رفتار قبلی این بازیکن ما حرف زشتی نمی‌شنویم. اما جالب اینکه این بازیکن در استوری که گذاشته هم با وجود عذرخواهی مسائل دیگری را عنوان کرده که می‌تواند حواشی دیگری را هم در پی داشته باشد. وقتی کنعانی‌زادگان می‌گوید هوادار اراکی به من فحاشی کرده این خودش می‌تواند حواشی بیشتری را ایجاد کند. در هر صورت هواداران فوتبال امروز از لحاظ شعور و ادراک، جایگاه بالایی دارند، این ما هستیم که باید طوری رفتار کنیم اتفاق خاصی نیفتد که شأن فوتبال با این رفتارها زیر سوال برود.

در ابتدای صحبت به انتخاب درستی برای نیمکت آلومینیوم در ابتدای فصل اشاره کردید تا این نتایج برای این تیم به‌دست بیاید.
شک نکنید که همین است. تمام فکر و ذکر حسینی به مستطیل سبز است. او کمتر موضوعی را در باشگاه مطرح می‌کند. شاید خیلی مسائل ریز که از دید ما پنهان مانده باشد را می‌گوید. وقتی همکاران من هم در بخش‌های مختلف پشتیبانی و فنی، چنین رفتاری را می‌بینند برای او و موفقیت آلومینیوم از جان و دل مایه می‌گذارند و برایش کار کرده و سعی می‌کنند بهترین‌ها را برای این تیم رقم بزنند. حسینی اگر مربی بهانه‌جویی بود با توجه به اینکه می‌دانست پنجره ما بسته است، در نیم‌فصل به من فشار می‌آورد تا بابت جذب نفراتی که می‌خواهد از من امتیاز بگیرد، اما به جرأت می‌گویم او اصلا لیستی به من نداده و فقط خروجی‌ها را معرفی کرد. این برگ برنده یک مربی است که از 8 صبح تا 12 شب تمام فکر و ذکرش موفقیت تیمش است.

مرتبط ها