کد خبر: 95016

ترکیبی که باز هم شب قبل از مسابقه لو رفت؛

زاهدی می‌رود یا نبیل؟

پرسپولیس در اولین بازی خود با مربیگری اوسمار ویرا با نتیجه یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد تا نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را با باخت آغاز کرده باشد. شاگردان اوسمار درحالی به مصاف تیم خوب و باکیفیت آلومینیوم رفتند که تا روز مسابقه مشخص نبود تازه‌واردهای این تیم می‌توانند در این بازی به میدان بروند یا نه.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در اولین بازی خود با مربیگری اوسمار ویرا با نتیجه یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد تا نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را با باخت آغاز کرده باشد. شاگردان اوسمار درحالی به مصاف تیم خوب و باکیفیت آلومینیوم رفتند که تا روز مسابقه مشخص نبود تازه‌واردهای این تیم می‌توانند در این بازی به میدان بروند یا نه. این درواقع بدترین چیزی بود که باعث شده بود اوسمار و دستیارانش تمرکز لازم را برای انتخاب ترکیب اصلی نداشته باشند. البته شب قبل از مسابقه در جلسه فنی اوسمار به نوعی ترکیب مدنظرش را مشخص کرد اما از سوی باشگاه پرسپولیس جواب روشنی به وی نمی‌دادند که می‌تواند از عبدالکریم و آل‌کثیر استفاده کند یا نه. هرچند شواهد امر نشان می‌داد که با صدور مفاصا حساب مالیاتی رادوشوویچ در اداره مالیات قرار نیست 24 ساعته همه مراحل اداری آن طی شده و پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز شود و بهتر بود مسئولان این باشگاه یک روز قبل از مسابقه به اوسمار اطمینان می‌دادند که روی نفرات جدید در بازی با آلومینیوم حساب نکرده و اصلا آنها را به اراک نبرد.

باز هم ترکیب لو رفت!
پرسپولیس در نیم‌فصل اول، شب قبل از بازی با استقلال خوزستان بود که ترکیب اصلی‌اش لو رفت و این درحالی بود که یحیی در این بازی برای اولین بار در این فصل تیمش را با ترکیب سه دفاعه به میدان فرستاد. در همین راستا نیز کادرفنی استقلال خوزستان طوری نفرات تیم‌شان را ارنج کرده بودند که نشان می‌داد کاملا از تاکتیک جدید یحیی آگاهی دارند و در همان 15 دقیقه ابتدایی بازی هم به گل رسیدند و چند فرصت مسلم گلزنی را از دست دادند. همین مساله باعث شد یحیی در همان 20 دقیقه اول تغییر تاکتیک دهد. اما این بار هم همان اتفاق به نوعی تکرار شد و شب قبل از مسابقه آلومینیوم و پرسپولیس ترکیب مدنظر اوسمار در فضای مجازی وایرال شد. اتفاقی که دقیقا بعد از جلسه فنی اوسمار با بازیکنان رخ داد. در چنین جلساتی بازیکنان و اعضای کادرفنی سرخپوشان حضور دارند و قدر مسلم ترکیب توسط یکی از آنها می‌توانسته به بیرون درز پیدا کند. بدون شک لو رفتن ترکیب یک تیم می‌تواند کمک زیادی به تیم حریف کند، مخصوصا اگر آن تیم برای اولین بار توسط سرمربی جدیدش ارنج شود. لو رفتن ترکیب سرخپوشان در شب قبل از مسابقه، دو امتیاز حساس را از این تیم در بازی با استقلال خوزستان گرفت و سه امتیاز هم در بازی روز پنجشنبه این تیم از دست رفت. ناگفته نماند ترکیب پرسپولیس در هر دو مورد توسط یک کانال تلگرامی لو رفت، کانالی که توسط چند ایجنت سازماندهی می‌شود و ارتباطاتی هم با سایت‌های شرط‌بندی دارد.

پرسپولیس 5 امتیاز کمتر از سال قبل
پرسپولیس فصل قبل در پایان هفته شانزدهم موفق شده بود 35 امتیاز کسب کند اما در حال حاضر 30 امتیاز از این تعداد بازی به دست آورده است. البته پرسپولیس فصل گذشته در هفته هفدهم بود که مقابل فولاد در اهواز شکست خورد و روند ناکامی این تیم از همان مسابقه آغاز شد و تا هفته بیستم با شکست مقابل سپاهان در تهران ادامه پیدا کرد. اما از این هفته به بعد بود که پرسپولیس همه بازی‌های خود تا پایان فصل را برد و درنهایت قهرمان لیگ و جام حذفی شد. در شرایط فعلی اوضاع پرسپولیس به شکلی نیست که بتوان خیلی به آینده این تیم امیدوار بود، از این جهت که به نظر می‌رسد نه اوسمار توانایی مدیریت این تیم پرستاره را دارد و نه بازیکنان اتحاد و یکدلی قبل را دارند. وضعیت مدیریت این باشگاه هم اصلا مساعد نیست تا حدی که هر روز احتمال برکناری درویش وجود دارد.

جنجال کنعانی از کجا کلید خورد؟
اعضای تیم پرسپولیس بعد از بازی این تیم با آلومینیوم قصد خروج از رختکن را نداشتند، از این جهت که بی‌نظمی زیادی در بیرون در خروجی حاکم بود و بارها افشین پیروانی از ماموران یگان ویژه خواست که به این مساله رسیدگی شود تا بازیکنان و دیگر اعضای تیمش بدون مشکل به سمت اتوبوس تیم بروند. اما بعد از گذشت دقایق طولانی هیچ تلاشی برای سازماندهی هواداران و دور کردن آنها از اطراف اتوبوس نشد تا سرخپوشان مجبور شوند با تلاش زیاد از بین جمعیت رد شده و سوار اتوبوس شوند. در این میان کنعانی‌زادگان نیز موقع رفتن به سمت اتویوس با شعارهایی از سوی هواداران مواجه شد و درنهایت با یکی از آنها درگیر شد. این مدافع ملی‌پوشان که فصل پرحاشیه‌ای را در پرسپولیس سپری کرده با این اقدام ناپسندش باید منتظر احضار به کمیته اخلاق باشد و چه بسا مدتی هم محروم شود.

سکوت در اتوبوس سرخپوشان
اعضای تیم پرسپولیس که با اتوبوس راهی اراک شده بودند برای برگشت به تهران هم شبانه با همان دستگاه اتوبوس حرکت کردند. در اتوبوس تیم هیچ صحبت خاصی از سوی کادرفنی با بازیکنان نشد و بزرگ‌ترهای تیم هم ترجیح دادند سکوت اختیار کنند. در این میان فقط یک‌سری از بازیکنان از ادعای بیرانوند مبنی‌بر اینکه مدعی شده تا پایان فصل مصاحبه نخواهد کرد، خنده‌شان گرفته و به نوعی او را سوژه کردند. به اعتقاد این دسته از سرخپوشان کافی است باشگاه تا یک هفته دیگر به آنها پرداختی نداشته باشد، آن وقت بیرانوند مجبور خواهد شد سکوتش را بشکند!

خبری از حضور مظاهری نیست
خیلی‌ها اعتقاد دارند علیرضا بیرانوند اگر در پرسپولیس رقیب بهتری داشته باشد هرگز چنین اشتباهی که در بازی با آلومینیوم مرتکب شد را انجام نخواهد داد. در همین راستا نیز خبرهایی مبنی‌بر پیوستن رشید مظاهری به پرسپولیس مطرح شده است. در این مورد یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس گفت: «مظاهری برای حضور در پرسپولیس اعلام آمادگی کرده اما هم لیست تیم پر است و هم اینکه خود بیرانوند خیلی از حضور این گلر در تیم استقبال نمی‌کند. در این مورد اوسمار نیز درخواستی مبنی‌بر جذب این دروازه‌بان نداشته است.»

مطهری به اوسمار پیشنهاد شد
پرسپولیس طی امروز و فردا یکی از مهاجمانش را به‌طور قطع از لیست خارج خواهد کرد تا بتواند یک بازیکن خارجی دیگر که اورونوف باشد را به لیستش اضافه کند. در این مورد نبیل باهویی گزینه مدنظر اوسمار برای خروج از لیست است اما برخی در باشگاه پرسپولیس دوست ندارند این اتفاق رخ دهد و به نوعی موافق جدایی شهاب زاهدی هستند. خود شهاب نیز تمایل دارد که راهی فوتبال ژاپن شود و در چند روز اخیر بارها پیگیر این قضیه شده است. در این میان باید دید چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر زاهدی جدا شود باید منتظر واکنش اوسمار باشیم. در این میان ارسلان مطهری که با دریافت رضایتنامه از استقلال جدا شده، بدش نمی‌آید سرخپوش شود. او از طریق ایجنتش به باشگاه پرسپولیس معرفی شده و مسئولان این باشگاه هم اوسمار را در جریان این موضوع قرار داده‌اند. باید دید درنهایت داستان جدایی یکی از مهاجمان پرسپولیس و جذب بازیکن جدید در این پست به کجا خواهد کشید.

مرتبط ها