کد خبر: 94934

قرمزها با ترکیب نیم‌فصل اول مقابل آلومینیوم؛

برنامه‌های تاکتیکی اوسمار به‌هم ریخت

پرسپولیس برای بازی امروز با آلومینیوم دو بازیکن را با خود به این سفر نبرده است. امید عالیشاه به دلیل محرومیت و اورونوف نیز به خاطر عدم آمادگی لازم در لیست بازی با آلومینیوم قرار نگرفتند. از قرار معلوم هافبک ازبک بعد از حذف تیمش از جام ملت‌ها مدت زیادی را استراحت کرده و تا حدودی از فرم مطلوب فاصله گرفته است از این رو او در تهران ماند تا به تمرینات اختصاصی بپردازد. هرچند او اگر به اراک هم می‌رفت به مانند تازه‌وارد‌های دیگر تیمش بعید بود کارت بازی‌اش صادر شود. با این حال اوسمار فقط او را در تهران نگه داشت.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس روز گذشته آخرین تمرین خود قبل از سفر به اراک را انجام داد و در پایان اعضای تیم با یک دستگاه اتوبوس راهی اراک شدند. مهم‌ترین دغدغه اوسمار برای این بازی استفاده از بازیکنان جدید تیمش بود که به وی اطلاع دادند در تلاش برای باز شدن پنجره نقل و انتقالات و ثبت قرارداد تازه‌وارد‌ها هستند. عیسی آل‌کثیر، عبدالکریم حسن و اورونوف ازبک نفراتی هستند که اوسمار قصد داشته و دارد حداقل از دو نفر از آنها در ترکیب اصلی سود ببرد اما از قرار معلوم این اتفاق رخ نخواهد داد. اگرچه باشگاه پرسپولیس روز گذشته از صدور مفاصا حساب مالیاتی بوژیدار رادوشوویچ خبرداد اما ترجمه و ارسال این مدارک به کرواسی و به تایید اداره مالیات کرواسی رسیدن زمانبر خواهد بود و طبیعی است که تا عصر امروز پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس باز نشود. این باشگاه حداقل باید یک هفته زودتر در این مورد اقدام می‌کرد و همه چیز را به ۴۸ ساعت پایانی موکول نمی‌کرد. در این میان طبیعی است که اوسمار بابت این اتفاق از همه شاکی‌تر باشد. او برای بازی حساس امروز روی نفرات جدید تیمش علی‌الخصوص عبدالکریم و آل‌کثیر حساب کرده بود و در بازی دوستانه اخیر سرخپوشان نیز از این دو بازیکن در ترکیب اصلی سود برد. نکته جالب اینکه باشگاه پرسپولیس در مورد بازیکنان جدید تا شب گذشته جواب قطعی را به اوسمار نداد و از او خواستند این نفرات را همراه تیم به اراک ببرد تا در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه و ثبت قرارداد آنها بتوانند به میدان بروند. همین مساله باعث شد اوسمار برای انتخاب ترکیب مدنظرش دچار سردرگمی شود.

عالیشاه و اورونوف غایبان سفر به اراک
پرسپولیس برای بازی امروز با آلومینیوم دو بازیکن را با خود به این سفر نبرده است. امید عالیشاه به دلیل محرومیت و اورونوف نیز به خاطر عدم آمادگی لازم در لیست بازی با آلومینیوم قرار نگرفتند. از قرار معلوم هافبک ازبک بعد از حذف تیمش از جام ملت‌ها مدت زیادی را استراحت کرده و تا حدودی از فرم مطلوب فاصله گرفته است از این رو او در تهران ماند تا به تمرینات اختصاصی بپردازد. هرچند او اگر به اراک هم می‌رفت به مانند تازه‌وارد‌های دیگر تیمش بعید بود کارت بازی‌اش صادر شود. با این حال اوسمار فقط او را در تهران نگه داشت.

پرسپولیس با ۲۴ بازیکن در اراک
با نظر اوسمار سرخپوشان با ۲۴ بازیکن راهی اراک شدند. در همین راستا بازیکنان جوان زیادی این فرصت را پیدا کردند که در لیست مسافران اراک قرار بگیرند. امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی دو دروازه‌بان جوان تیم به همراه سهیل صحرایی، محمد بادپا، امید فهمی و میلاد سورگی از نفرات زیر ۲۳ سال سرخپوشان هستند که در اراک حضور دارند. البته باید دید کدام یک از این نفرات در لیست ۲۰ نفره قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که رضا درویش به اوسمار توصیه کرده از بازیکنان جوان تیمش بیشتر بهره ببرد تا آنها برای فصل بعد بتوانند بازیکن موثری برای سرخپوشان باشند.

ترکیب پرسپولیس همان همیشگی
از قرار معلوم اوسمار چاره‌ای ندارد جز اینکه امروز از همان ترکیب نیم‌فصل اول در مقابل آلومینیوم اراک بهره ببرد. در این میان علیرضا بیرانوند که جایگاهش در ترکیب اصلی محفوظ است و زوج خط میانی را هم گولسیانی و کنعانی تشکیل خواهند داد. شاید اگر عبدالکریم در نقش مدافع چپ به میدان می‌رفت اوسمار، نعمتی را در کنار گولسیانی بازی می‌داد اما او مجبور است نعمتی را به مانند نیم‌فصل اول در جناح چپ بازی دهد. برای سمت راست هم همچنان دانیال اسماعیلی‌فر گزینه اول است. در خط میانی به نظر مسعود ریگی و سروش رفیعی دو بازیکن میانی باشند و در سمت چپ و راست نیز مهدی ترابی و سعید صادقی به میدان بروند. در این بین وحید امیری هنوز شرایط فیکس بازی کردن را ندارد و کارت بازی عیسی هم تا دیشب صادر نشده بود. در چنین شرایطی اوسمار مجبور است شهاب زاهدی را در کنار نبیل باهویی به میدان بفرستد. البته اوسمار، وحدت حنانوف را هم برای بازی در خط میانی و حتی پشت مهاجم در اختیار دارد، از این جهت که او به نوعی آچار فرانسه کادرفنی به حساب می‌آید.

آخرین بازی شهاب در اراک؟
شواهد امر نشان می‌دهد که امروز آخرین بازی شهاب زاهدی با پیراهن پرسپولیس در این فصل خواهد بود. از این جهت که او در تلاش است فرصت حضور در لیگ برتر ژاپن را از دست نداده و در همین مقطع اردوی سرخپوشان را ترک کند. البته اوسمار با این مساله مخالف است و ترجیح می‌دهد در خط حمله اگر قرار است بازیکنی جدا شود نام او نبیل باهویی باشد. به هر شکل باشگاه پرسپولیس در حال حاضر به دنبال پیدا کردن یک مهاجم داخلی است تا او را جانشین زاهدی کند. هرچند کمتر تیمی حاضر می‌شود در این مقطع حساس مهاجم خود را از دست دهد. ضمن اینکه اوسمار فقط به دنبال مهاجم بلند قامت با خصوصیات دوندگی بالا و گلزنی است و برخی نفرات ‌که در رسانه‌ها از آنها نامبرده می‌شود اصلا در لیست این مربی برزیلی نیستند.

سود 2.5 میلیاردی پرسپولیس از فروش وحدت
باشگاه پرسپولیس در صورتی که رضایت دهد وحدت حنانوف در این مقطع از فصل جدا شود فقط مبلغی در حدود 2.5 میلیارد تومان سود خواهد برد. از این جهت که ایجنت این بازیکن مدعی شده اگر قرار باشد وحدت راهی تیم کره‌ای شود باید رضایتنامه او در ازای ۵۰ هزار دلار صادر شود. این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس می‌تواند خودش با باشگاه خواهان حنانوف وارد مذاکره شده و مبلغ خیلی بیشتری از فروش او به دست بیاورد. هرچند ایجنت وحدت مدعی شده اگر با مبلغ اشاره شده مخالفت شود این بازیکن در جمع سرخپوشان خواهد ماند تا در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد تیمش را انتخاب کند. ناگفته نماند که اوسمار مخالف سرسخت جدایی وحدت است؛ چراکه او تنها ذخیره مطمئن اسماعیلی‌فر حساب می‌شود.

مرتبط ها