کد خبر: 94778

رئیس‌جمهور خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی شمار گردشگران در دولت سیزدهم + فیلم

رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی تعداد گردشگران در کشور بودیم.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: در سال جاری شاهد افزایش ۵۰ درصدی تعداد گردشگران در کشور بودیم. در کشور از فضای از بین رفتن کرونا استفاده شد و با ایجاد زمینه لازم، شرایط حضور گردشگران بیشتر فراهم شد. ۲۰ مصوبه در دولت برای تشویق عزیزانی که در حوزه گردشگری فعال هستند تصویب شده است،  این مشوق‌ها باید افزایش یابد.

 

رئیس دوبت سیزدهم خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم در اقتصاد تک‌محصولی نباشیم و صرفا متکی به نفت باقی نمانیم، یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در اقتصاد مطرح شود، گردشگری است. گردشگری ما را از اقتصاد تک‌محصولی خارج می‌کند و اقتصاد این صنعت را فعال می‌کند در دنیا بسیاری مایلند به کشور ما بیایند و از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی دیدن کنند.

وی افزود: دشمنان ما با ایران هراسی مایلند مردمی که تمایل به سفر به ایران دارند را منصرف کنند. کار وزیر گردشگری و دست‌اندرکاران این است که حضور گردشگران در ایران را تسهیل کنند. یکی از گام هایی که در دولت برداشته شده، لغو روادید نسبت به اتباع ۳۳ کشور بود که زمینه بسیار خوبی برای گردشگری فراهم می‌کند.  اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر می‌خواهیم گردشگری فعال شود، باید نسبت به برخی اصول و مبانی تجدید نظر کنیم، حرف نادرستی است؛ با حفظ همه مبانی و اصول، امروز جاذبه های ایران اسلامی به میزانی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

 

 

مرتبط ها