کد خبر: 94584

رضا پورحسین، سرپرست سابق شبکه چهار:

روند «فجر» رو به پیشرفت است + فیلم

رضا پورحسین، سرپرست سابق شبکه چهار در مصاحبه با «فرهیختگان» گفت:«اهداف جشنواره فیلم فجر تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است اما اگر روند را نگاه کنیم، جشنواره رو به پیشرفت است.»

رضا پورحسین، سرپرست سابق شبکه چهار در مصاحبه با «فرهیختگان» گفت:«اهداف جشنواره فیلم فجر تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. جشنواره تا حد زیادی تابع شرایط اجتماعی و فرهنگی داخلی و خارجی بوده است. تا حد زیادی از این فراز و نشیب‌ها طبیعی بوده است و برخی نه. گاهی شاهد دوقطبی فرهنگی-اجتماعی هستیم که گاهی کم و زیاد می‌شود.

اما اگر روند را نگاه کنیم، جشنواره رو به پیشرفت است. به عبارتی شکل فستیوال و رقابت فرهنگی-هنری دغدغه هرساله جشنواره فیلم فجر است. دغدغه و دستور کار ذهنی بودن اهالی فرهنگ و هنر موضوع کمی نیست. خود این انتظار ذهنی موجب می‌شود پویا باشد و ایستایی نباشد. همین که این انتظار هرسال وجود دارد نشان می‌دهد رونق بیشتر خواهد شد و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و یک حرکت پویا و رو به رشد است.

ساخته شدن فیلم‌های دولتی به تعداد زیاد، خبر خوبی نیست. امکانات بیشتری باید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. این امکانات لزوما مادی نیست. قطعا تنوع فکر و اندیشه و سلیقه، میزان رشد شتاب بیشتری پیدا می‌کند. بخش خصوصی باید حضور پیدا کند تا رقابت و تنوع اتفاق بیوفتد.»

 

 

مرتبط ها