کد خبر: 94437

قطع امید قرمزها از خدابنده‌لو و پاسخ منفی از گل‌گهر؛

اوسمار برای بازگشت به تمرینات شرط گذاشت

اعضای تیم پرسپولیس بعد از بازگشت از دبی روز گذشته را به استراحت پرداخته و قرار است از امروز دور جدید تمرینات خود را که بیشتر به کارهای تاکتیکی اختصاص خواهد داشت، آغاز کنند؛ البته اگر سرخپوشان قصد تمرین کردن را داشته باشند.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: اعضای تیم پرسپولیس بعد از بازگشت از دبی روز گذشته را به استراحت پرداخته و قرار است از امروز دور جدید تمرینات خود را که بیشتر به کارهای تاکتیکی اختصاص خواهد داشت، آغاز کنند؛ البته اگر سرخپوشان قصد تمرین کردن را داشته باشند. از این جهت که آنها در آخرین روزهای اردو قول و قرار گذاشتند که در صورت عدم دریافت مطالبات خود تمرین نکنند در حالی که مدیریت باشگاه یک هفته در این زمینه از آنها وقت خواسته است. یک هفته‌ای که ممکن است با اتفاقات مدیریتی جدیدی در پرسپولیس همراه باشد و همین مساله نیز باعث شده سرخپوشان بیش از هر زمان دیگری نگران مطالبات خود باشند. به هر حال شرایط این روزهای پرسپولیس به مانند آتش زیر خاکستر است و هر لحظه ممکن است این آتش شعله‌ور شود. بازیکنان در زمینه مسائل مالی مدت زیادی است که وعده و وعید از مدیریت باشگاه می‌شنوند و به نوعی از این مساله خسته شده‌اند. 

 اوسمار هم برای پرسپولیس کلاس گذاشت
باشگاه پرسپولیس با اوسمار، مربی برگزیده خود به عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی هم صادق نبوده است. از این جهت که این باشگاه بعد از معرفی اوسمار به عنوان سرمربی قرار بود قرارداد جدیدی را برای وی و ایجنت برزیلی‌اش ارسال کند که در این مورد تاخیر زیادی به‌وجود آمد. اوسمار که در یک سال و نیم حضورش ‌در این تیم بدقولی‌های زیادی را در مورد مسائل مالی از مدیریت دیده بود و حتی کارش به جایی رسید که به باشگاه پرسپولیس نوتیس داد (اواخر نیم‌فصل اول) برای اینکه قراردادش زودتر امضا شود در امارات ماند و همراه با سرخپوشان به تهران نیامد. در واقع او خواهان ارسال قرارداد جدیدش شد تا راضی به بازگشت به تهران شود. اتفاقی که روز گذشته رخ داد و باشگاه پرسپولیس قرارداد جدید اوسمار را نهایی کرد تا با این سرمربی نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر و البته جام حذفی را آغاز کند. 

 مسابقه تدارکاتی به جای بازی در جام حذفی 
باشگاه پرسپولیس با نظر اوسمار ترجیح داد بدون بازیکنان ملی‌پوشش در بازی با نفت گچساران در تاریخ قید‌شده (20 بهمن) به میدان نرود. در واقع پرسپولیس هم به مانند استقلال منتظر نتیجه بازی ایران و ژاپن بود‌ تا درخواست رسمی خود را برای لغو بازی‌هایش در جام حذفی برای سازمان لیگ ارسال کند. در این میان پرسپولیس با نظر اوسمار قرار است به جای بازی با نفت و گاز گچساران در یک بازی دوستانه به میدان برود. از آنجا که تیم‌های لیگ برتری درگیر بازی‌های جام حذفی هستند سرخپوشان باید حریفان رده‌پایین‌تری را برای بازی دوستانه خود انتخاب کنند. 

 پرسپولیس از خدابنده‌لو قطع امید کرد
باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت درویش در جذب بازیکنانی که با باشگاه خود قرارداد داشته‌اند همیشه به مشکل خورده است و این یکی از مسائلی بود که یحیی گل‌محمدی بارها به آن اعتراض کرده بود. در واقع یحیی اعتقاد داشت که قرار نیست فقط بازیکنان آزاد جذب تیم شوند و مذاکره بین باشگاه‌ها را در راستای همین مسائل گذاشته‌اند. در همین راستا نیز باشگاه پرسپولیس در زمستان جاری برای جذب جواد آقایی‌پور از استقلال اهواز، محمد خدابنده‌لو از مس رفسنجان و علی علیپور از باشگاه ژیل‌ویسنته اقدام کرد که در نهایت موفق به جذب هیچ یک از این نفرات نشد. در همین راستا مدیریت این باشگاه بعد از قطع امید کردن از خدابنده‌لو به سراغ علی علیزاده از گل‌گهر رفته که پاسخ مدیرعامل این باشگاه نیز منفی بود. در تابستان نیز باشگاه استقلال در جذب محمدرضا خالدآبادی از باشگاه هوادار رقابت را از پرسپولیس برد تا یحیی در آن مقطع حسابی شاکی شود. در هر صورت این مسائل نشان می‌دهد ‌رضا درویش در جذب بازیکنان تحت قرارداد باشگاه با وجود علاقه زیاد بازیکنان برای سرخپوش شدن، ضعیف عمل می‌کند یا شاید به نوعی راه مذاکره را بلد نیست. نکته جالب اینکه در همین تابستان پرسپولیس خیلی راحت و با رقم بسیار پایینی مهدی عبدی را به تراکتور، یکی از رقبایش قرض داد. 

 درویش در تابستان به دنبال قطع همکاری با یحیی بود؟ 
علی دایی بعد از مدت‌ها سکوت، در روز بازی ایران و ژاپن مهمان یکی از رسانه‌ها بود و در این گفت‌وگو مدعی شد که رضا درویش در تابستان (قبل از آغاز فصل)  و در زمستان جاری به او پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را داده بود که با پاسخ منفی وی همراه بوده است. مساله‌ای که نشان می‌دهد درویش حتی بعد از قهرمانی همزمان پرسپولیس در لیگ و جام حذفی به دنبال این بوده که با یحیی گل‌محمدی قطع همکاری کند. با این حال او بعد از استعفای یحیی در مصاحبه‌های تلویزیونی خود بارها مدعی شد که به دنبال بازگرداندن این مربی بوده و او گزینه اولش برای هدایت سرخپوشان است. البته تناقض در صحبت‌های درویش و عدم صداقت او با هواداران تیمش تازگی نداشته و افشاگری اخیر دایی یکی از این تناقض‌ها بود. 

 رادوشویچ باز هم مشکل‌ساز شد
باشگاه پرسپولیس برای اینکه پرونده شکایتی بوژیدار رادوشویچ را ببنند باید برای او و وکیلش مفاصا حساب ارسال کند. در همین راستا نیز این باشگاه از اداره مالیات پیگیر پرداخت مالیات قراردادهای رادو شده که به نتیجه مثبتی نرسیده است. پرسپولیس در پرونده شکایتی رادو مجبور شده دستمزد تقریبا سه سال از قرارداد او را با وجود اینکه این دروازه‌بان ایران را ترک کرده بود، پرداخت کند و از این رو مالیات این قرارداد‌ها هنوز در اداره مالیات مشخص نشده است. تا زمانی هم که این مبلغ مشخص نشود مفاصا حساب برای این دروازه‌بان صادر نخواهد شد. باشگاه پرسپولیس فعلا درگیر حل این مشکل است و تا زمانی هم که حل نشود پنجره نقل و انتقالات این باشگاه بسته خواهد ماند. سرخپوشان به همین دلیل هم هنوز نتوانسته‌اند قرارداد عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر را ثبت کنند. 

 طاهری، نزدیک‌ترین گزینه برای مدیرعاملی 
با نزدیک شدن تاریخ مجمع باشگاه پرسپولیس که در تاریخ بیست و چهارم بهمن ماه خواهد بود صحبت در مورد جانشین رضا درویش در محافل ورزشی زیاد است. در همین راستا با‌خبر شدیم که در صورت نهایی شدن واگذاری 51 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به شستا، علی‌اکبر طاهری یکی از گزینه‌های جدی این شرکت برای مدیرعاملی پرسپولیس است. از آنجا که طاهری یک مدیر اقتصادی‌ورزشی به حساب می‌آید مورد تایید وزارت ورزش هم بوده و اخیرا رفت و آمدهایی هم به این وزارت داشته است. با این حال گزینه‌هایی چون حمیدرضا گرشاسبی، علی جوادی، محمد محمدی‌ و... به دنبال این هستند که جانشین درویش شوند اما در بین این نفرات فقط طاهری تجربه سال‌ها مدیریت اقتصادی دارد و همین مساله شانس او را برای بازگشت دوباره به پرسپولیس افزایش می‌دهد. 

 احتمال جدایی یکی از دستیاران یحیی
پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم رافائل تولدو را به کادرفنی خود اضافه کرده است تا به‌نوعی نقش دستیار اول را برای اوسمار داشته باشد. این در حالی است که این مربی جوان و کم‌تجربه است و موفقیت خاصی هم در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود. با آمدن رافائل امکان اینکه یکی از مربیان ایرانی پرسپولیس با این تیم قطع همکاری کند وجود دارد. در این مورد با خبر شدیم محمد عسگری که ارتباط خیلی نزدیکی هم با یحیی گل‌محمدی دارد روزهای آخرش را در پرسپولیس سپری می‌کند.

مرتبط ها