کد خبر: 94305

ترس اوسمار از رویارویی با تیم‌های آماده اماراتی؛

اختلاف کاپیتان‌های پرسپولیس ادامه دارد

پرسپولیس در حالی اردوی امارات خود را پشت سر گذاشت که فقط یک بازی دوستانه در اواسط این اردو با تیم شباب الاهلی انجام داد و با نتیجه پنج بر صفر این بازی را واگذار کرد. نکته قابل توجه اینکه تیم شارجه امارات که در رده چهارم جدول لیگ برتر این کشور قرار دارد خواهان بازی دوستانه با سرخپوشان شد اما درنهایت اوسمار با برگزاری این دیدار در روز آخر اردو (روز جمعه) مخالفت کرد.

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: اردوی تقریبا یک‌هفته‌ای پرسپولیس در امارات روز گذشته به پایان رسید و سرخپوشان با پرواز ساعت 15 امروز دبی را به مقصد تهران ترک خواهند کرد. آخرین تمرین شاگردان اوسمار روز جمعه در ورزشگاه پلیس دبی برگزار شد و این مربی برزیلی صبح امروز را به اعضای تیمش استراحت داد تا در اختیار خود باشند. پرسپولیس در حالی اردوی امارات خود را پشت سر گذاشت که فقط یک بازی دوستانه در اواسط این اردو با تیم شباب الاهلی انجام داد و با نتیجه پنج بر صفر این بازی را واگذار کرد. نکته قابل توجه اینکه تیم شارجه امارات که در رده چهارم جدول لیگ برتر این کشور قرار دارد خواهان بازی دوستانه با سرخپوشان شد اما درنهایت اوسمار با برگزاری این دیدار در روز آخر اردو (روز جمعه) مخالفت کرد. سرمربی برزیلی پرسپولیس ترجیح داد تیمش یا مقابل تیم‌های ضعیف‌تری بازی کند یا اینکه به بازی درون تیمی بسنده کند. به هر حال او فشار زیادی را بعد از شکست سنگین مقابل شباب الاهلی در رسانه‌ها و فضای مجازی احساس کرد و به این خاطر صلاح ندانست در این برهه زمانی تیمش با تیم‌های آماده اماراتی بازی دیگری داشته باشد. ناگفته نماند که پرسپولیس در این اردو سه ملی‌پوش خود (علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی و مهدی ترابی) و البته وحدت حنانوف هم که بازیکن نیمکت‌نشین این تیم به حساب می‌آید و با تیم ملی کشورش در قطر به سر می‌برد را به همراه نداشت.

تلاش امیری برای آشتی دادن عالیشاه و سروش
موضوع انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی پرسپولیس و حمایت و عدم حمایت از او بعد از این انتخاب حواشی زیادی را در داخل تیم پرسپولیس ایجاد کرد و باعث کدورت‌هایی شد. مخصوصا بین کاپیتان‌های تیم که این کدورت‌ها بیشتر از هر زمان دیگری احساس شد. در این میان بازیکنان زیادی در پرسپولیس هستند که دوست دارند در نقش کاپیتان ظاهر شده و برای دیگر نفرات تیم خط‌مشی تعیین کنند و این مساله خودش حواشی زیادی از ابتدای فصل برای پرسپولیس به همراه داشته است. در ماجرایی که درمورد انتخاب اوسمار برای سرمربیگری پرسپولیس رخ داد اختلافاتی بین سروش رفیعی و امید عالیشاه به وجود آمد و برای اینکه این مساله ادامه‌دار نشود وحید امیری تلاش کرده و می‌کند که بین آنها را آشتی دهد. در همین راستا او اخیرا آنها را در تمرین فراخواند و سعی کرد به یک عکس سه‌نفره با حضورش خودش در بین این دو بازیکن سعی کند به اختلافات پایان دهد.

بی‌توجهی بیرو به استوری امیری
علیرضا بیرانوند با درخششی که در مهار ضربه پنالتی بازیکن سوریه داشت توانست نقش مهمی را در صعود ایران به مرحله یک‌چهارم جام ملت‌های آسیا ایفا کند. در این میان بازیکنان تیم ملی اکثرا از او حمایت و تقدیر کردند اما در بین بازیکنان پرسپولیس فقط وحید امیری در یک استوری از او و مهدی طارمی حمایت کرد. در مقابل طارمی نیز استوری حمایتی امیری را استوری کرد اما بیرانوند در کمال تعجب به آن بی‌توجهی کرد. در این مورد باخبر شدیم که رابطه این دو بازیکن همشهری و رفقای چندساله به‌نوعی شکرآب شده است. گویا وقتی بیرانوند قبل از انتخاب اوسمار به‌عنوان سرمربی پرسپولیس در یک استوری از او حمایت می‌کند، انتظار داشته دیگر کاپیتان‌های تیمش از جمله وحید امیری هم همین کار را انجام دهند اما این بازیکن در کنار امید عالیشاه در یک استوری اعلام می‌کنند در انتخاب سرمربی تیم هیچ دخالتی ندارند. در ادامه نیز بیرانوند و سروش رفیعی بعد از معرفی اوسمار به‌عنوان سرمربی از او حمایت می‌کنند و توقع داشتند این حرکت از سوی بقیه بزرگ‌ترهای تیم هم تکرار شود که این اتفاق رخ نمی‌دهد. در همین راستا بیرو و سروش گله‌های خود را نزد بزرگ‌تر‌های تیم مطرح کرده و عنوان می‌کنند حداقل اگر به استوری آنها بی‌توجه بودید استوری اوسمار را که اعلام کرده بود همه برای سربلندی پرسپولیس متحد شوید، استوری می‌کردید! در هر صورت با بی‌توجهی اخیر بیرانوند به استوری امیری مشخص شد که اختلافات در بین بازیکنان پرسپولیس بر سر انتخاب اوسمار همچنان ادامه‌دار است و حتی بین دو دوست صمیمی و همبازی قدیمی هم شکاف ایجاد کرده است. اتفاقاتی که نشان می‌دهد در پرسپولیس دیگر آن اتحاد و همدلی وجود ندارد.

بی‌توجهی به گزینه‌های داخلی
باشگاه پرسپولیس بعد از جدایی ننکا، مربی برزیلی دروازه‌بان‌های این تیم انتظار می‌رفت به دنبال استخدام مربی ایرانی برای تمرین دادن این نفرات باشد و حتی علیرضا بیرانوند نیز یک گزینه را هم به مسئولان باشگاهش معرفی کرده بود اما مدیریت باشگاه اصرار به جذب مربی خارجی داشته و دارند. در این میان برخی از مربیان داخلی از جمله داود فنایی هم که از سوی هواداران پرسپولیس برای بازگشت به این تیم حمایت شده بود از یک‌سری مسائل پرده برداشت که در نوع خودش جالب توجه بود. به هر شکل جانشین ننکا در پرسپولیس خارجی خواهد بود و چه بسا اگر عملکرد این مربی مورد رضایت بیرانوند نباشد او نسبت به این مساله واکنش نشان دهد.

اخطار بازیکنان به باشگاه
همان‌طور که قبلا اشاره داشتیم بازیکنان پرسپولیس از شرایط مالی خود رضایت ندارند و هفته‌هاست منتظرند تا حداقل 10 درصد دیگر از قراردادشان را دریافت کنند. در این میان برخی از بازیکنان به مسئولان باشگاه خود اخطار داده‌اند که اگر بعد از بازگشت به تهران باشگاه به آنها پرداختی نداشته باشد ممکن است هر تصمیمی بگیرند. این اخطار آنها بوی اعتصاب می‌دهد و رضا درویش نیز در تلاش است که با همکاری اسپانسرهای باشگاه بتواند بخشی از مطالبات اعضای تیمش را پرداخت کند. او تا اینجای فصل باید 40 تا 50 درصد قرارداد سرخپوشان را می‌داده که 30 درصد آن را پرداخت کرده و هنوز 50 درصد آپشن‌های فصل پیش اعضای تیمش را هم نداده است.

مرتبط ها