کد خبر: 93542

عملیات جستجو و امداد ادامه دارد؛

سقوط جت روسی در افغانستان + بیانیه طالبان

یک فروند هواپیمای مسافربری هند که در حال پرواز به سوی مسکو بوده است، در ولایت بدخشان سقوط کرده است.

اداره حمل‌و‌نقل هوایی افغانستان درباره سقوط هواپیما در بدخشان اعلام کرد: بر اساس اطلاعات اولیه، یک فروند جت شخصی روسی FALCON-10 با ۶ سرنشین و خدمه به دلیل مشکلات فنی از هند به مقصد تاشکند در حال پرواز بود که از مسیر خود و احتمالا در زیباک ولایت بدخشان از مدار خارج شده و در شهرستان‌های کران و منجان ناپدید شده است. مسیر هواپیمای مذکور در حریم هوایی افغانستان برنامه‌ریزی نشده بود، ممکن است به دلیل مشکلات فنی از مسیر خود منحرف شده باشد.

همچنین سازمان هوانوردی روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد یک هواپیمای کوچک ثبت‌شده این کشور که از هند عازم مسکو بود شامگاه شنبه، بر روی آسمان افغانستان، از صفحه رادار ناپدید شد. بر اساس اطلاعات اولیه، ۶ سرنشین شامل چهار خدمه و دو مسافر در این هواپیما حضور داشته‌اند. عملیات جستجو و امداد ادامه دارد. سازمان هوانوردی غیرنظامی هند گزارش داده هواپیمای سقوط کرده یک پرواز تجاری برنامه‌ریزی شده بود و نه یک هواپیمای چارتر هند.

اداره حمل‌و‌نقل هوایی افغانستان بیانیه‌ای صادر کرد:«بر اساس اطلاعات اولیه، یک فروند جت شخصی روسی FALCON-10 با ۶ سرنشین و خدمه به دلیل مشکلات فنی از هند به مقصد تاشکند در حال پرواز بود که از مسیر خود و احتمالا در زیباک ولایت بدخشان از مدار خارج شده و در شهرستان‌های کران و منجان ناپدید شده است.

مسیر هواپیمای مذکور در حریم هوایی افغانستان برنامه ریزی نشده بود، ممکن است به دلیل مشکلات فنی از مسیر خود منحرف شده باشد. بررسی‌ها توسط تیم فنی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ادامه دارد و جزئیات کامل متعاقبا به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

مرتبط ها