کد خبر: 93121

بیژن طاهری در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان»؛

پیشنهاد دستیاری شفر را رد کردم

بیژن طاهری، سرپرست و مربی سابق تیم فوتبال استقلال، با عقد قراردادی رسمی به‌عنوان سرپرست کویرمقوا در لیگ دو فوتبال ایران معرفی شد و در ادامه مسیر همراه تیم خواهد بود.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: بیژن طاهری، سرپرست و مربی سابق تیم فوتبال استقلال، با عقد قراردادی رسمی به‌عنوان سرپرست کویرمقوا در لیگ دو فوتبال ایران معرفی شد و در ادامه مسیر همراه تیم خواهد بود. طاهری سابقه مربیگری در تیم‌های پیکان، مس کرمان، سایپا، سپاهان و تیم ملی امید ایران را در کارنامه خود دارد و در زمان سرمربیگری وینفرد شفر در استقلال، مربی این تیم بود و در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو، به‌عنوان سرپرست این تیم فعالیت می‌کرد. گفت‌و‌گوی «فرهیختگان» با این چهره را در زیر می‌خوانید.

دوباره به فوتبال بازگشتید؛ این بار در لیگ دسته دوم. در این مورد صحبت را آغاز کنیم.
در هر صورت بعد از شرایطی که برای استقلال اتفاق افتاد به خاطر مشکلاتی که پارسال وجود داشت یک مقدار احساس خستگی می‌کردم. بعد از پایان فصل گذشته هم یک ماهی راهی خارج از کشور شده و خودم را از فوتبال ایران دور کردم. بعد از اینکه تکلیف استقلال برای فصل جدید مشخص شد برگشتم. البته در این مدت کنار فوتبال بودم اما اخیرا به واسطه دوستانم به عنوان مدیر تیم کویرمقوا در لیگ دسته دوم به این تیم اضافه شدم. حالا هم با همه تجربه‌ای که داشتم به این تیم آمدم تا اگر کاری از دستم بر می‌آید کمک کنم. امیدوارم بتوانیم به این تیم کمک کنیم تا به لیگ دسته اول صعود کند.

اینکه از سطح اول فوتبال به لیگ دسته دوم بیایید برایتان سخت نیست؟
خدمت کردن سختی ندارد. دلم می‌خواهد به جوانان خدمت کنم فرقی هم نمی‌کند بچه‌های استقلال هستند یا کویرمقوا. به هر حال تجربیاتی دارم که می‌توانم به این تیم کمک کنم. الان برای من فرقی نمی‌کند و امروز این تیم دسته دومی برای من تیم اول است و حرف اول را می‌زند و هرچه دارم برای سربلندی و پیشرفت این تیم به کار می‌گیرم تا بتواند موفق باشد.

البته شما تا قبل از سرپرستی استقلال، به عنوان مربی با تیم‌های مختلف از جمله استقلال کار می‌کردید.
البته در این مدت و بعد از این که زمزمه‌های بازگشت شفر به ایران و تیم نفت آبادان مطرح شد وی برای همکاری با من تماس گرفت که به او اعلام کردم به خاطر شرایطی که هست نمی‌توانم به شهرستان بروم و به همین خاطر درخواست او را رد کردم و در نهایت هم گویا اتفاقات دیگری در مسیر همکاری آنها افتاده که از جزئیاتش با‌خبر نیستم.

بعد از نیم‌فصل استراحت، دوباره آن قوای لازم برای بازگشت به کار را به دست آوردید؟
خستگی‌های پارسال من فوتبالی نبود و به خاطر مسائل حاشیه‌ای بود که در کنار تیم داشتیم. من هیچ وقت از فوتبال خسته نمی‌شوم. صبح تا شب هم کنار زمین فوتبال باشم و کار کنم خسته نمی‌شوم چون عاشق کار کردن هستم اما مسائل حاشیه‌ای زیادی که وجود داشت باعث شد برای تمام شدن فصل گذشته روزشماری کنم. در هر صورت می‌دانید با چه شرایطی فصل تمام شد و دل‌شکسته رفتم.

ساپینتو خیلی اذیت‌تان کرد؟
نه به این خاطر بلکه مسائل حاشیه‌ای زیاد بود. پارسال اتفاقاتی افتاد که همه‌جوره آزرده‌خاطرم کرده بود. چه در ورزشگاه چه در کار و چه بیرون و همیشه حاشیه بود. خیلی تلاش کردم حواشی را جمع کنم و خیلی از آنها را هم جمع کردم و خیلی‌هایش را کسی نفهمید اما دیدم دیگر نمی‌توانم و رفتم.
شرایط امروز استقلال را چطور می‌بینید؟ تیم صدر جدول است اما دعواهای مدیریتی با کادر ادامه دارد.
در این مدت که اخبار را دنبال کردم تلاش‌های خطیر را می‌بینم. البته کادر دارد کارش را انجام می‌دهد و نتیجه تلاش‌های آن استقلال صدرنشین است. اما خطیر هم دارد زحمت خودش را می‌کشد. او دارد به تیم کمک می‌کند و امیدوارم این کادر و مدیریت سال‌های سال در استقلال بمانند و بتوانند در کنار هم مشکلات را حل کنند. درواقع مدیریت بدهی‌ها را بالاخره پرداخت کند و کادر هم تیم را به موفقیت برساند چون این تیم حقش است که هر سال موفق باشد.

اگر به شما پیشنهاد شود دوباره به استقلال برمی‌گردید؟
باز هم تاکید می‌کنم من هیچ وقت خسته کار نبودم بلکه خسته داستان‌هایی بودم که رهایمان نمی‌کرد. مثلا محرومیت‌های ساپینتو را در حالی که می‌دانستم چقدر ناراحت و عصبانی می‌شود من باید به او می‌گفتم. ماجراهای داوری و اتفاقاتی که در بازی آخر با پرسپولیس رخ داد و مسائل دیگر که برایم غیرقابل تحمل بود. در غیر این صورت من فرزند استقلال هستم و همیشه برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

مرتبط ها