کد خبر: 93058

تقصیر دولت قبل است!

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش درباره خبر پایین بودن معدل دانش‌آموزان متوسطه که چندی پیش مطرح شده بود گفت: شفاف به مردم گفتیم این وضعیت آموزش کشور در دولتی است که آن را تحویل گرفتیم.

وزیر آموزش و پرورش امروز 25دی 1402، در همایش ملی تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش برتر سراسر کشور گفت: برخی به‌جای آنکه امید را ببینند اعلام کردند، میانگین معدل رشتۀ علوم انسانی ۸.۷۵ است؛ آیا این معدل حاصل عملکرد دولت دو ساله است؟ این معدل پایۀ دوازدهم است و شفاف به مردم گفتیم این وضعیت آموزش کشور در دولتی است که آن را تحویل گرفتیم.

وی افزود: چرا افرادی که نسبت به معدل پایۀ دوازدهم که ضریب ۴۰ درصدی قطعی در کنکور دارد دغدغه‌مند هستند، وقتی فقط کنکور به تنهایی سهم داشت و میانگین دروس تخصصی رشته ریاضی فیزیک کمتر از ۱۰ درصد بود حساس نبودند.

مرادصحرایی گفت: هم‌اکنون معدل ۱۱.۵ از ۲۰ یعنی ۵۷.۷ از ۱۰۰ درصد تأثیر مستقیم در راهیابی به دانشگاه. خرداد امسال علاوه بر پایه دوازدهم، در پایه‌های دهم و یازدهم نیز امتحانات نهایی داریم و معدل کتبی در کنکور ۱۴۰۳ تأثیر ۵۰ درصدی در ورود به دانشگاه‌ها دارد و حتماً در امتحانات نهایی امسال کاهش نمره خواهیم داشت.

مرتبط ها