کد خبر: 92980

سخنرانی به مناسبت گرامیداشت شب هفت شهادت «وسام حسن طویل»؛

سیدحسن نصرالله: اسرائیل در شکست دست و پا می‌زند + فیلم

سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب الله لبنان گفت:«بیش از  ۱۰۰ روز است که ساکنان غزه مقاومت اسطوره‌ای از خود نشان داده‌اند. آنها در زیر بمباران وحشیانه استوار و مقاوم و راسخ و قوی ایستاده‌اند و عقب ننشسته‌اند و تسلیم نشده‌اند  این حقیقت این ملت است. گروه‌های مقاومت اعم از حماس و جهاد و غیره ۲۴ ساعته نبرد کم نظیری از خود به نمایش گذاشته‌اند.»

سخنرانی سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان، به مناسبت گرامیداشت شب هفت شهادت «وسام حسن طویل» ملقب به حاج جواد از فرماندهان میدانی نیروهای الرضوان (نیروهای ویژه حزب الله) در شهر جنوبی «خربه سلم» در استان نبطیه آغاز شد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت:«بیش از  ۱۰۰ روز است که ساکنان غزه مقاومت اسطوره‌ای از خود نشان داده‌اند. آنها در زیر بمباران وحشیانه استوار و مقاوم و راسخ و قوی ایستاده‌اند و عقب ننشسته‌اند و تسلیم نشده‌اند  این حقیقت این ملت است. گروه‌های مقاومت اعم از حماس و جهاد و غیره ۲۴ ساعته نبرد کم نظیری از خود به نمایش گذاشته‌اند و شما این عملیات‌های منحصر به فرد را در فیلم‌هایی که منتشر می‌شود می‌بینید. همه تحلیلگران اتفاق نظر دارند که اسرائیل در این جنگ بیش از هر جنگ دیگری سانسور می‌کند. این رژیم در شکست دست و پا می‌زند و نمی‌داند چطور از آن بیرون آید.»

سید حسن نصر الله تاکید کرد، همگان اجماع دارند که آنها به اهدافشان نرسیده‌اند. اکنون بعد از صد روز آنها وارد سومین مرحله شده‌اند که عقب نشینی زیادی صورت گرفته و آنها از شمال غزه عقب نشینی کرده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی تاکید کرده‌اند رزمندگان حماس و جهاد بازگشته و بر شمال نوار غزه کنترل یافته‌اند.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد ابتدا اعلام کردند ۴ هزار نظامی اسرائیلی مجروح و معلول شده‌اند تا اینکه آمار نهایی سر از ۳۰ هزار نفر درآورد. این در حالی است که بسیاری از آنان به طور کامل دیگر نمی‌توانند خدمت کنند. سی هزار مجروح تلفات انسانی بی‌سابقه‌ای است.

 

مرتبط ها