کد خبر: 92968

ریاض امشب، میزبان جنگ ستارگان می‌شود؛

ال‌کلاسیکو-جام؛ چی بهتر از این؟

سوپرکاپ کم‌اهمیت ترین جام فصل اسپانیا است اما وقتی پای ال کلاسیکو در میان باشد، ارزش بسیار بیشتری پیدا می‌کند؛ رئال مادرید به دنبال انتقام است و بارسلونا نیز همین نگرش را دارد.

زهرا جعفریان؛ فرهیختگان آنلاین: سوپرکاپ اسپانیا از سال 1982  برگزار می‌شود؛ بارسلونا با 14 بار قهرمانی، موفق‌ترین تیم تاریخ این رقابت‌ها است و پس از آن رئال مادرید، 12 بار قهرمان این جام شده است.

بارسایی‌ها پس از پیروزی 2-0 مقابل اوساسونا در نیمه‌نهایی، امشب برای رو به رو شدن با رقیب سنتی خود، رئال مادرید در فینال رقابت‌های سوپرجام اسپانیا که در شهر ریاض برگزار می‌شود، حاضر می‌شوند. آبی‌اناری‌ها در یکی از کامل‌ترین بازی‌های خود در ماه‌های اخیر، کنترل بیشتری بر بازی داشتند، دفاع آن‌ها در طول بازی با مشکل مواجه نشد و در نهایت برای اولین بار در چهار ماه گذشته با بیش از یک گل پیروز شدند.

بارسلونا دوازده ‌ماه پیش، در فینال 2023 با نتیجه 3-1 مادرید را شکست داد، کاتالان‌ها اولین جام را زیر نظر ژاوی هرناندز به دست آوردند و در  قهرمان سوپرکاپ شد. ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی بارسلونا مقابل اوساسونا در نیمه‌نهایی گفت: «فکر می‌کنم می‌توانیم دوباره بر آن‌ها مسلط و پیروز شویم.» این یعنی کاتالان‌ها ممکن است از بهترین وضعیت خود دور باشند، اما رئال مادرید برای جلوگیری تکرار خاطرات تلخ سوپرکاپ گذشته باید هشدار سرمربی بارسا را جدی بگیرد.

تیم ژاوی در مقایسه با سال گذشته، امشب با رئالِ متفاوتی روبه‌رو خواهد شد، شاگردان آنچلوتی با پیروزی خود در نیمه‌نهایی مقابل اتلتیکو نشان دادند حتی اگر بلینگهام و دو مهاجم برزیلی‌شان در بهترین فرم خود هم نباشند، می‌توانند نمایش درخشانی داشته باشند و 5 گل به ثمر برسانند. شاید دفاع رئال در این فصل آسیب‌پذیر باشد اما خط آتش آن‌ها غیرقابل توقف است. لوس بلانکوس در حال حاضر یکی از آماده‌ترین تیم‌های امروز جهان است؛ چراکه در 20 بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده  و تنها باخت رسمی آن‌ها در این رقابت‌ها برابر اتلتیکو مادرید در لالیگا بوده است و اکنون، مادریدی ها تشنۀ انتقام از بارسلونا در سوپرکاپ هستند.

آنچلوتی به عنوان سرمربی رئال مادرید و ژاوی هرناندز به عنوان سرمربی بارسلونا تاکنون هشت بار به مصاف هم رفته‌اند. جالب این که آمار پیروزی های ژاوی و آنچلوتی مقابل هم کاملا برابر است. در حقیقت در این هشت رویارویی، کارلو آنچلوتی موفق شده است که چهار بار بارسلونای ژاوی را شکست بدهد. از سوی دیگر ژاوی هرناندز هم به عنوان سرمربی بارسلونا چهار بار موفق شده است رئال مادرید کارلو آنچلوتی را شکست بدهد. بزرگترین برد دو تیم مقابل هم نیز با نتیجه 4 -0 بوده است.

از طرفی هر دو تیم، دروازه‌بان اول‌شان را در اختیار ندارند و با اینیاکی پنیا و کپا آریسابالاگا راهی میدان خواهند شد. مارک آندره تراشتگن هم در وقفه دیدارهای ملی در ماه نوامبر در اردوی تیم ملی آلمان از ناحیه کمر مصدوم شد و زیر تیغ جراحی رفت و احتمالا تا چند هفته دیگر دوباره به ترکیب این تیم بازخواهد گشت. تیبو کورتوا نیز در فاصله دو روز تا شروع فصل جدید رقابت‌های لالیگا از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و چاره‌ای جز انجام عمل جراحی و دوری طولانی مدت از میادین نداشت. اما بدون دروازه بان‌های اول، رویارویی رئال مادرید و بارسلونا با حضور جود بلینگهام، تونی کروس و وینیسیوس جونیور و در مقابل فران تورس، لواندوفسکی و پدری نوید یک جنگ پر ستاره را می‌دهد.

انتظار می‌رود رئال مادرید در این دیدار از لونین درون دروازه، کارواخال، رودیگر، ناچو، مندی، مدریچ، شوآمنی، والورده، رودریگو، وینیسیوس و بلینگهام استفاده کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود پنا، بالده، کریستنسن، آرئوخو، کونده، دی یانگ، گوندوگان، پدری، یامی، فلیکس و لواندوفسکی ۱۱ مرد احتمالی ژاوی در این دیدار باشند.

مرتبط ها