کد خبر: 92721

دانشجویان در همایش شهید القدس از میراث شهید سلیمانی گفتند؛

متعهدیم به راه حاج قاسم برای آینده‌ای بهتر

سیدحمید مهدیون، مدیرکل اداره تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد: «نهالی را حاج‌قاسم کاشت که الحمدلله الان بعد از چهارسال تاثیرات کار و فکر و تدبیر حاج‌قاسم را در منطقه مشاهده می‌کنیم.»

همایش بین‌المللی شهیدالقدس (مکتب حاج‌قاسم در نگاه دانشجویان منطقه مقاومت) به همت اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد‌ برگزار شد. سیدحمید مهدیون، مدیرکل اداره تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد در ابتدا طی سخنانی تاکید کرد: «نهالی را حاج‌قاسم کاشت که الحمدلله الان بعد از چهارسال تاثیرات کار و فکر و تدبیر حاج‌قاسم را در منطقه مشاهده می‌کنیم.» محمدمهدی نوینی‌فرد، دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی نیز بیان کرد: «خون حاج‌قاسم ریخته شد و از آن خون هزاران حاج قاسم متولد شدند.» دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «یاد حاج‌قاسم، فکر حاج‌قاسم، خاطرات و رسم حاج‌قاسم هرگز از یادها نخواهد رفت و تا ریشه‌کن شدن ظلم و استکبار جهانی ادامه خواهد داشت.» سابیزا، نماینده عراق و دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب نیز چند بیت شعر را به یاد شهید حاج‌قاسم سلیمانی سرود. «این کوه که هر گوشه آن پاره لعلیست/ خورده‌ست بدان خون جگرهای زیادی/ درد است که در پر شده باشند در این باغ/ بر شانه تو شانه به سرهای زیادیست» او بیان کرد: «یکی از چراغ‌های جهان اسلام خاموش می‌شود ولی هزاران چراغ روشن است و روشن‌تر خواهد شد. در وصف حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس باید شاعران بزرگ و دلسوخته اشعاری در وصف اسم این عزیزان بسرایند اما این تحفه قلیل را از من قبول کنید.» در این برنامه همچنین نمایندگان یمن، سوریه، لبنان و ایران دیدگاه خود را درخصوص جبهه مقاومت در منطقه و نقش شهید حاج‌قاسم سلیمانی بیان و تاکید کردند مردم ما به شخصیت حاج‌قاسم افتخار می‌کنند. مشروح سخنان نمایندگان عراق، یمن، سوریه، لبنان و ایران را در ادامه از نظر می‌گذارنید.

بهترین مصداق مدافعان بر مومنان حاج قاسم سلیمانی بود
سامر حریری، نماینده سوریه دانشجوی دانشگاه آزاد واحد مشهد در این همایش در ابتدا اظهار کرد: «در ابتدا شهادت شهدای گرامی را تسلیت می‌گویم که کنار ضریح آفتاب مقاومت، سردار دل‌ها، حاج‌قاسم سلیمانی به شهادت رسیدند.» وی ادامه داد: «در آیه کریمه در زبان عربی برای تاکید و بی‌شک و تردید می‌آید. ان الله یدافع عن الذین آمنوا ؛ خداوند از مومنان دفاع می‌کند. ان الله لایحب کل خوان کفور؛ خداوند اسرائیل و آمریکا را دوست ندارد. آنها «خوان کفور»؛ تکفیری‌ها، داعش و جبهه النصره هستند. خداوند اینها را دوست ندارد. آنهایی که الان بمب‌گذاری می‌کنند و عملیات بزدلانه انجام می‌دهند، خداوند خوشش نمی‌آید. ان الله لایحب کل خوان کفور.»
حریری تصریح کرد: «خداوند از مومنان به وسیله مومنان دفاع می‌کند. بهترین مصداق مدافعان بر مومنان، حاج‌قاسم سلیمانی بود و هنوز هم هست. ببینید دوستان عزیز! حاج‌قاسم سلیمانی در تمام جبهه‌ها ازجمله سوریه، لبنان، فلسطین، عراق و یمن حضور داشت. حرفی می‌زنم که شاید برای شما عجیب باشد. وقتی او در جنوب سوریه کنار حرم حضرت سیده زینب (سلام‌الله علیها) بود روح، جان و دل او در شمال سوریه؛ حلب و نبل و الزهرا حضور داشت. این سردار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و سردار دل‌ها؛ فعلا همین صفت و سمت است که رهبر معظم انقلاب ما به او داده است.»
وی افزود: «خدا او را حفظ کند؛ سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم ما، سید المقاومت. همچنین سیدحسن نصرالله و همه را حفظ کند. «سردار دل‌ها» فعلا بهترین سمت و صفت است که برای حاج‌قاسم سلیمانی انتخاب شده؛ نه‌تنها بهترین مقاوم است، بلکه بهترین شخصیت بوده که نتوانسته‌اند با او مواجه و روبه‌رو شوند. جبهه کفر نتوانسته مقابل جبهه اسلام قرار بگیرد. جبهه اسلام یعنی حاج‌قاسم سلیمانی. نتوانستند با او روبه‌رو شوند؛ ببینید چه کار کردند.»
حریری یادآور شد: «نقشه کشیدند برای اینکه حاج‌قاسم سلیمانی را ترور کنند. باز هم نقشه‌هایی می‌کشند؛ دیدید سیدرضی موسوی را که به او حاج‌رضی می‌گویند هم حدود یک‌هفته تا 10 روز پیش در سوریه ترور کردند. شخصا او را دیده بودم. نمی‌توانند با مقاومان و مدافعان مومنان واقعی مقابله کنند، به همین دلیل آنها را ترور می‌کنند.»
نماینده سوریه دانشجوی دانشگاه آزاد واحد مشهد تاکید کرد: «چند روز پیش باز هم خبری از سیدصالح العاروری شنیدیم. او در ضاحیه جنوبی، در لبنان ترور شد و به شهادت رسید. ان‌شاءالله به حق قطره‌های خون همین شهدا و عزیزان، این راه را ادامه می‌دهیم، مقاومت می‌کنیم و نمی‌ترسیم. ما مطیع رهبر بوده و منتظر اشاره از سمت ایشان هستیم. به رهبر قول می‌دهیم این راه را با همدیگر ادامه دهیم و نترسیم. دعا می‌کنیم خداوند رهبر معظم انقلاب را حفظ کند. ان‌شاءالله خداوند حافظ عزیزان حضار و تک‌تک حاضران در این همایش باشد.»

در جنگ میان نیروهای انسانی باایمان و تجهیزات انسان باایمان پیروز می‌شود
محمدرضا غلامی، نماینده دانشجویان ایرانی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد داراب نیز در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: «باید اصلا شهید می‌شد تا به مردانگی مَثَل باشد و همیشه برای قاسم‌ها، مرگ شیرین‌تر از عسل باشد.» بسم‌الله قاصم الجبارین. عرض سلام، ادب و احترام خدمت همه حاضران در همایش بین‌المللی «شهید القدس» دارم. خودم را کوچک‌تر از آن می‌بینم که بخواهم درباره این مرد بزرگ، سردار عزیزمان، حاج‌قاسم سلیمانی صحبتی داشته باشم، اما از باب ادب، چند نکته‌ای را خدمت شما دوستان عرض می‌کنم.»
وی ادامه داد: «امروز ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که باید عمیق‌تر، وسیع‌تر و از نگاه تحلیلگرانه به وقایع بنگریم. دوستان عزیز! امروز در نبرد تمدنی جبهه حق با استکبار، نوک این رویارویی در غزه شریف و مقتدر تجلی پیدا کرده است. ورق بشریت به نفع حق‌طلبان برگشته و عملیات سراسر غرورآفرین طوفان الاقصی نشان داده یک گروه مجاهد و رزمنده با امید و ایمان می‌تواند هیمنه پوشالی چهارمین ارتش جهان، امپراتوری رسانه، جنگ روایت‌ها و همه خباثت‌ها را در هم بشکند. طوفان الاقصی نشان داد در جنگ بین اراده‌ها و ارابه‌ها، جنگ میان نیروهای انسانی باایمان و تجهیزات و اپراتورها؛ این انسان باایمان است که پیروز می‌شود. این وعده الهی است.»
غلامی تصریح کرد: «امروز می‌بینیم کودک، زن و مرد در غزه با استقامت ایستاده و ثابت کرده‌اند خداوند مومنان با ایمان و همراه با عمل را می‌خرد، نه صرفا ایمان را. بعد از چهارسال که از شهادت سردار عزیزمان گذشته، هنوز و هر روز می‌شنویم اقدامات جدیدی از این سردار نمایان می‌شود که مسیر پیروزی محور مقاومت را هموار کرده است. سوالی ذهن همه مردم را درگیر کرده؛ آیا دوباره حاج‌قاسم سلیمانی خواهیم داشت؟ جواب این سوال، پیوند عمیقی با پرسش دیگری دارد.»
نماینده دانشجویان ایرانی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد داراب یادآور شد: «اساسا چه چیزی حاج‌قاسم سلیمانی را «حاج قاسم» کرد؟ این هیبت، جذبه، صفا، شجاعت و نفوذ کلمه از کجا آمده است؟ رهبر معظم انقلاب تعبیر جالبی درباره حاج‌قاسم عزیز داشتند. ایشان فرمودند حاج قاسم محصول ایمان و جهاد است. دوستان عزیز! باید توجه کنیم هیچ‌کسی سر سجاده، حاج قاسم سلیمانی نمی‌شود. هیچ فردی بدون سجاده‌نشینی نیز حاج‌قاسم سلیمانی نخواهد شد، ولو اینکه عمر خودش را در جهاد گذرانده باشد.»
وی در پایان گفت: «حاج‌قاسم سلیمانی این دو را با همدیگر داشت. همان‌طور که امیرالمومنین(ع) فرمودند شیران روز و زاهدان شب، اما آنچه به ما اطمینان می‌دهد که حتما باید امیدوار باشیم باب جهاد بسته نشده و جهاد ادامه دارد، این است که مردان خدا کم نیستند؛ مردانی که درگیر جهاد هستند. ان‌شاءالله از میان سجاده‌نشین‌هایی که به میدان مقاتله رفتند، حتما حاج‌قاسم‌های جدیدی ظهور خواهند کرد. برای شادی روح مطهر سید شهدای مقاومت، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و سلامتی قائد مقاومت، امام خامنه‌ای عزیز، صلوات بفرستید.»

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.