کد خبر: 91814

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در بازدید از نمایشگاه «روایت تحول»؛

دانشگاه آزاد اسلامی تحولات کاملا هدفمندی را رقم زده است

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد روز گذشته از نمایشگاه «روایت تحول» و نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان این دانشگاه بازدید کردند.

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد روز گذشته از نمایشگاه «روایت تحول» و نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان این دانشگاه بازدید کردند. در این بازدید یک‌ساعته، پنج چرخش تحول‌آفرین دانشگاه آزاد در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری، فرهنگی و تربیتی، اقتصاد و مدیریت و مدیریت شبکه واحدها در این نمایشگاه تبیین شد.
سلاجقه در این بازدید با بیان اینکه فعالیت‌های جدیدی در دانشگاه آزاد انجام‌شده که می‌تواند برای سایر دانشگاه‌ها در کشور الگو باشد، گفت: «این دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، اقتصادی و... اقدامات موثری انجام داده و شاهدیم که بهره‌وری مطلوب در دانشگاه آزاد اتفاق افتاده است.» وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد توسط فکر و اندیشه مدیران خلاق، تحولات کاملا هدفمندی را رقم زده است، اظهار کرد: «مسیر این دانشگاه فرآیندی و حساب‌شده است و شفافیت در تمام فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و اقتصادی این دانشگاه وجود دارد و قابل‌ارزیابی است.» دکتر طهرانچی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه روایت تحول منجر به تغییر در نگاه حکمرانان کشور به دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود، گفت: «با وجود آنکه دانشگاه آزاد، دانشگاهی غیرخصوصی و غیردولتی است اما می‌تواند در نظام حکمرانی، بازوی قوی برای مسئولان کشور باشد.» سلاجقه در حاشیه این دیدار به آنا درباره ارزیابی نمایشگاه روایت تحول در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گفت: «یکی از مظلومیت‌های نظام این است که چندین بار مقام‌معظم‌رهبری مطرح فرموده‌اند در کار رسانه و تبیین ضعیف عمل کرده‌ایم اما خوشبختانه در نمایشگاه روایت تحول عملکرد خوب گروه رسانه‌ای دانشگاه آزاد را شاهد بوده‌ایم. فعالیت‌های این نمایشگاه بنیادین انجام شد و می‌تواند الگوی بسیار موفقی در بخش‌های مختلف کشور و دنیا باشد.» او بیان داشت: «نیروی انسانی در نمایشگاه روایت تحول از جنبه‌های اقتصادی، آموزشی، پژوهشی و... فعالیت‌های تحولی عالی انجام داده‌اند، همچنین بهره‌وری مورد نیاز کشور که شاید درصد قابل‌توجهی از آن نسبت به خیلی از کشور‌های دنیا متناسب نباشد اما در این نمایشگاه بهره‌وری به نحو مطلوب اتفاق افتاده است.» رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: «دانشگاه آزاد در تمام زمینه‌ها حتی تمدن‌سازی رو به جلو حرکت کرده است اما هنوز دانشگاه‌های دولتی در تمام زمینه‌های آموزشی و پژوهشی رویه سابق را دنبال می‌کنند که شاید بازدهی متناسب را نداشته نباشد.» سلاجقه گفت: «دانشگاه آزاد به وسیله فکر و اندیشه خلاق مدیران کشور توانسته متناسب با علوم روز و کاملا هدفمند حرکت کند.»وی با بیان اینکه احساس افتخار می‌کنم در جمع دانشگاه آزاد حضور دارم، تاکید کرد: «اگر اندیشه جوانان دانشگاه آزاد به‌خوبی حمایت شود، می‌توانیم کشور را به نحو عالی بسازیم. همچنین این دانشگاه کاملا به‌صورت شفاف تمام فرآیند‌های آموزشی، پژوهشی و تولید نیروی انسانی و تولید کالا را هر لحظه ارزیابی و پایش می‌کند و رقابت بسیار سالمی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف ایجاد شده است.»