کد خبر: 91729

برخورد با همکاران پروژه‌های ضد‌امنیتی شروع شد؛

ساعت صفر مجازات شبکه خرابکاری موساد

: «بهم گفت چند تا از اراذل‌ و اوباش و دوستانت را با خودت جمع کن کارهایی که لازم است رو انجام بده... از من ربایش می‌خواست، ترور می‌خواست، انفجار می‌خواست.» این بخشی از صحبت‌های وفا هناره، فردی است که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود.

زهرا طیبی، خبرنگار گروه نقد روز: «بهم گفت چند تا از اراذل‌ و اوباش و دوستانت را با خودت جمع کن کارهایی که لازم است رو انجام بده... از من ربایش می‌خواست، ترور می‌خواست، انفجار می‌خواست.» این بخشی از صحبت‌های وفا هناره، فردی است که به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود. وفا بعد از برقراری ارتباط با یکی از افسران اطلاعاتی ارتش موساد به اسم «تونی» یا «آرش» که در آبان 1400 در ترکیه با او ارتباط برقرار کرده بود، تیم عملیاتی برای اجرای خواسته‌های خود تشکیل می‌دهد که شامل دو بخش اطلاعاتی و عملیاتی بود. این تیم اما از افراد خبره، جاسوسان حرفه‌ای و آموزش‌دیده تشکیل نشده بود، اعضای اصلی این تیم را اراذل و اوباشی تشکیل می‌دادند که دوستان وفا بودند، چیزی که البته افسر اطلاعاتی موساد از او خواسته بود. کارویژه اصلی نیز انجام خرابکاری، آزار و اذیت افراد، انجام عملیات‌های ترور و بمب‌گذاری بود.

عملیات آغاز شد
این تیم عملیاتی قرار بود، اقدام به ترور یکی از شخصیت‌ها کند که لو می‌رود و بازداشت می‌شود. روز گذشته نیز خبر اعدام سه نفر از سرشاخه‌های این تیم تروریستی وابسته به موساد منتشر شد. نکته قابل‌توجه در این میان این است که پیش از این، جاسوسان و نفوذی‌های اسرائیل را افرادی تشکیل می‌دادند که در قالب افراد آموزش‌دیده تلاش داشتند تا به نهادها و سازمان‌ها نفوذ کنند و دست به سرقت اطلاعات بزنند اما به‌نظر می‌رسد حالا برنامه‌ریزی موساد برای انجام اقدامات علیه امنیت ملی ایران بیشتر متمرکز بر استفاده از اراذل اوباش بوده که با مبلغ کمتر و دادن وعده، حاضر به انجام فعالیت‌های خرابکارانه می‌شوند و برخی حتی مطلع نمی‌شوند که این اقدامات را برای موساد انجام می‌دهند. برای مثال در جریان اتفاقات سال گذشته، بسیاری از خرابکاری‌هایی که در جریان ناآرامی‌ها سال گذشته و حمله به پاسگاه‌های نیرو انتظامی و شهادت برخی ماموران نیروی انتظامی، توسط همین افراد انجام شد که با هدف ایجاد ناامنی صورت می‌گرفت.

آدم‌ربایی به نمایندگی از موساد
یکی از فعالیت‌هایی که این تیم انجام می‌داد دزدیدن برخی افراد و اشخاص، شکنجه کردن آنها و مجبور کردن افراد به اعتراف و دادن اطلاعاتی بود که آنها می‌خواستند مواردی که برخی از آنها نیز منتشر می‌شد و موساد ادعا می‌کرد، عوامل سپاه را بازداشت کرده و از آنها اعتراف نیز گرفته است. برای مثال اردیبهشت سال گذشته موساد یک ویدئو و فایل صوتی منتشر کرد که ادعا می‌کرد فردی به نام منصور رسولی که عضو سپاه قدس است، توسط نیروهای موساد بازجویی شده است. موساد البته ادعا می‌کرد این بازجویی در ابتدای زمستان 99 در یکی از استان‌های شمال غرب کشور آغاز شده است.
موضوعی که با واکنش این فرد نیز همراه شد. رسولی اما حتی کارمند یکی از ارگان‌های دولتی هم نبود. شغل او کشاورزی بود که او شرح این اتفاق را نیز این‌طور توضیح می‌دهد: «چندی پیش مورد ربایش یکی از تیم‌های زورگیر قرار گرفتم، به چشم‌های من گاز اشک‌آور زدند، دست‌هایم را بستند و به مکان نامعلومی بردند و به کشتن خودم و اعضای خانواده‌ام تهدید کردند و گفتند باید حرف‌هایی را که ما به شما می‌گوییم، تکرار کنید.»

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مرتبط ها