کد خبر: 91715

در استقبال از برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع رقابت انتخاباتی؛

بگذارید گفتگو،گفتگو بماند

چندین شب است که برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع رقابت انتخاباتی از شبکه خبر و با حضور چهره های مختلف روی آنتن می رود.

سیدمهدی موسوی تبار، دبیر فرهیختگان آنلاین: چندین شب است که برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با موضوع رقابت انتخاباتی از شبکه خبر و با حضور چهره های مختلف روی آنتن می رود. برنامه ای که با دعوت از دو نگاه مختلف، انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و راههای افزایش مشارکت مردم را بررسی می کند و البته که بحثهای دیگری هم در این برنامه مطرح می شود. فارغ از اینکه ساخت چنین برنامه هایی حتما نیاز رسانه ملی است توجه به برخی مسائل می تواند تاثیر چنین برنامه هایی را به مرور زمان بیشتر کند. 
یکی از نکات برجسته در این برنامه حضور منفی و گاه زننده مجری این برنامه است. فارغ از اینکه مدام در گوشش حرف میزنند و به او می گویند که چه بگوید و چه نگوید رفتار مجری هم گاهی اوقات گستاخانه و غیرمودبانه می شود. کل کل‌های بی دلیل با مهمانی که از یک جریان خاص است و پریدن در میان صحبتهای او نه در شان مجری این برنامه است و نه در شان و جایگاه خود برنامه. (رجوع شود به نوع رفتار خانم مجری با محسن هاشمی در شبی که به همراه حسین شریعتمداری در این برنامه حضور داشتند)
در همین رسانه ملی به قدر کافی اجراهای استاندارد و صحیح سیاسی داشته ایم که بخواهد برای مجری جوان و جویای نام این برنامه آموزنده باشد. 
ساعت و مکان پخش این برنامهع نکته منفی دیگری است که باید فکری اساسی برایش کرد. این برنامه تا یک زمانی از شبکه یک و شبکه خبر پخش می شود. بعد از دقایقی فقط از شبکه خبر روی آنتن می رود و دقایق پایانی اش را باید در شبکه خبر2 تماشا کرد. به قول مرحوم شاملو «هرگز کسی اینگونه فجیع به کشتنِ خود برنخاست...» این چه مدل خودزنی است که تلویزیون در پیش گرفته است؟ کدام مغازه پرفروش مدام جای خودش را تغییر می دهد؟ 
ساخت و پخش برنامه های اینچنینی حتما ایده درست و قابل تحسینی است اما اصلاح و حفاظت از آن ضرورت بزرگتری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مسئولان مربوطه بجای اینکه وقت خود را بگذارند برای توصیه کردن و ارائه طریق در گوش مجری، به مسائل بزرگتر عنایت بیشتری داشته باشند.

مرتبط ها