کد خبر: 91639

بررسی اهداف رژیم‌صهیونیستی از ترور شهید سید‌رضی موسوی در گفت‌وگو با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا؛

بحران‌آفرینی برای عبور از بحران

از ابتدای جنگ غزه تاکنون رژیم‌صهیونیستی تلاش داشته ایران را عامل اصلی نبرد غزه نشان دهد. این اقدام با این هدف صورت می‌گیرد که بار روانی شکست این رژیم از گروه‌های مقاومت فلسطینی کمرنگ شده و سران این رژیم بتوانند برای افکار عمومی خود از نقش ایران به‌عنوان دشمن اصلی خود سناریو‌سازی کنند و اقدام غافلگیرانه حماس در 7 اکتبر را کمرنگ جلوه دهند.

فرهیختگان: از ابتدای جنگ غزه تاکنون رژیم‌صهیونیستی تلاش داشته ایران را عامل اصلی نبرد غزه نشان دهد. این اقدام با این هدف صورت می‌گیرد که بار روانی شکست این رژیم از گروه‌های مقاومت فلسطینی کمرنگ شده و سران این رژیم بتوانند برای افکار عمومی خود از نقش ایران به‌عنوان دشمن اصلی خود سناریو‌سازی کنند و اقدام غافلگیرانه حماس در 7 اکتبر را کمرنگ جلوه دهند. همزمان با این القائات رژیم‌صهیونیستی سعی داشته تا پای ایران را به‌طور مستقیم به نبرد باز کند، به این امید که حمایت‌های نظامی آمریکا افزایش یابد و یک ائتلاف جهانی ضدمقاومت تشکیل شود؛ ائتلافی که بتواند این رژیم‌ را از مرداب غزه بیرون بکشد. ترور شهید سیدرضی موسوی در زینبیه سوریه نیز با همین اهداف صورت گرفته است. در گفت‌وگویی که با حسن هانی‌زاده داشته‌ایم این اهداف به‌طور مفصل تشریح شده‌اند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

رژیم‌صهیونیستی به‌دنبال عکس‌العمل شتابزده ایران است
هانی‌زاده اهداف رژیم‌صهیونیستی از ترور شهید سیدرضی موسوی را اینگونه تشریح کرد: «ترور دردناک سردار رشید اسلام شهید موسوی در سوریه یکی از اقدامات جنایتکاران رژیم‌صهیونیستی تلقی می‌شود. به اعتبار اینکه این رژیم پس از 80 روز بمباران نفسگیر و غیرانسانی و وحشیانه‌ای که علیه مردم انجام داد، نتوانست به یک پیروزی سریع نظامی علیه حماس و جهاد اسلامی دست پیدا کند. درطول 80 روز گذشته این رژیم‌ متحمل خسارات سنگینی شد و آخرین‌بار هم تیپ نخبه‌ البولانی که یک تیپ کماندویی کاملا آموزش‌دیده در جنگ‌های خیابانی و شهری محسوب می‌شود در حمله به جنوب غزه متحمل خسارات سنگینی شد و 70 درصد از نیروهای خودش را در حمله‌ به جنوب غزه از دست داد. از سوی دیگر شرایط منطقه به‌گونه‌ای است که بسیاری از همپیمانان رژیم‌صهیونیستی به‌خاطر ادامه‌ جنایت این رژیم از او فاصله گرفته‌اند. فشارها الان روی اسرائیل زیاد شده و تجربه نشان داده هرگاه این رژیم‌ با یک بن‌بست و بحران داخلی مواجه‌شده تلاشش این بوده که آن بحران را به خارج از مرزهای فلسطین‌اشغالی منتقل کند. به همین دلیل دست به ترورهای هدفمند زده است. الان هم حضور انصارالله در عرصه‌های میدانی در یمن و در تنگه باب‌المندب و همچنین حشد الشعبی در عراق موجب شده که رژیم‌صهیونیستی دست به فرافکنی بزند و سعی کند افکار عمومی را علیه ایران برانگیزد و وانمود کند که ایران در پیروزی‌های حماس و جهاد اسلامی نقش داشته و اسلحه در اختیار این دو جریان قرار داده، لذا از آنجا که شهید موسوی یکی از سرداران شناخته‌شده در عرصه‌ مبارزه علیه گروهک‌های تکفیری در سوریه بوده، اسرائیل برای اینکه جمهوری اسلامی را وادار به یک عکس‌العمل شتابزده کند این سردار را ترور کرده است. البته موساد عوامل جاسوسی در سوریه زیاد دارد و با استفاده از آنان تحرکات شهید سیدرضی موسوی را رصد و ایشان را ترور کرده. طبیعتا ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ کوبنده‌ای به رژیم‌صهیونیستی خواهد داد ولی دست به عکس‌العمل شتابزده نخواهد زد ولی محور مقاومت یعنی حزب‌الله، انصارالله و حشدالشعبی این آمادگی را دارند که انتقام خون این شهید را از این رژیم‌ بگیرند و در آینده این رژیم هزینه‌های سنگینی به خاطر این جنایت پرداخت خواهد کرد.»

شهید سیدرضی موسوی ارتباط خوبی با نیروهای مقاومت داشت
هانی‌زاده در ادامه نقش شهید موسوی در پشتیبانی از نیروهای مقامت را اینگونه تشریح کرد: «یکی از فرماندهان میدانی که در سوریه حضور داشت و توانمندی مدیریتی بالایی هم داشت شهید موسوی بود. سیدرضی با حماس و جهاد اسلامی هم ارتباط خوبی داشت و به همین دلیل رژیم‌صهیونیستی که توانمندی حماس و جهاد اسلامی را به‌خاطر آموزش‌های مستشاری امثال شهید موسوی می‌داند، تیمی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها ازجمله او را در لیست ترور قرار داد. البته این رژیم‌ هرگاه با شکست‌هایی مواجه می‌شود به‌سمت ترور شخصیت‌های سیاسی و نظامی حرکت می‌کند و این یک نشانه‌ حقیقی و واقعی از به بن‌بست رسیدن رژیم‌صهیونیستی در عرصه‌های میدانی و نظامی است.»

ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

مرتبط ها