کد خبر: 91360

شهردار منطقه پانزده تهران:

ترافیک محدوده «سرای ایرانی» بهبود یافته است

شهردار منطقه ۱۵ تهران با بیان اینکه از شنبه تا چهارشنبه اتفاق جدیدی در روند ترافیک منطقه نیفتاده و حتی ترافیک صبحگاهی به دنبال برچیده شدن برخی انبارها بهبود یافته است، یادآور شد: شاید ۱۰ درصد به ترافیک عصرگاهی در پنجشنبه‌ها افزوده شده است.

محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ تهران در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مکان فعلی سرای ایرانی فضای ۱۰ هکتاری داشته و از ساختمان های ناایمن بوده که آتش نشانی به صورت مکرر به آن تذکر داده، یادآور شد: بیش از ۸۰۰ نفر در این سرا، انبار داشتند و وضعیت آشفته ای داشت. ملک از پروانه پایان کار انبار تجاری برخوردار بود و مجوز آن تنها تبدیل به پروانه تجاری شد و هیچ پروانه ای برای آن صادر نشده بود و در این زمینه عارضه سنجی ترافیکی نیاز نبود.

وی افزود: البته ما عارضه سنجی ترافیکی را انجام داده‌ایم و فایل آن موجود است. می توانیم به اعضای شورا ارائه دهیم. پیش از راه اندازی سرای ایرانی جلساتی با رئیس پلیس راهور برگزار کردیم و پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشایی مسیر انجام شد.

شیری با بیان اینکه از شنبه تا چهارشنبه اتفاق جدیدی در روند ترافیک منطقه نیفتاده و حتی ترافیک صبحگاهی به دنبال برچیده شدن برخی انبارها بهبود یافته است، یادآور شد: در روز پنجشنبه شاید ۱۰ درصد به ترافیک عصرگاهی افزوده شده است. در ساعات صبح ترافیک سنگین ایجاد شده بود که بخشی از آن به دلیل هیجانات بود و به مرور کاهش یافت. به طوری که جمعه هفته گذشته وضعیت ترافیک به دو ماه قبل و پیش از راه اندازی سرای ایرانی شباهت داشت.

وی تأکید کرد: ما از مدیر سرای ایرانی درخواست کردیم که تبلیغاتی انجام دهد تا مردم از شنبه تا چهارشنبه به سرای ایرانی مراجعه کنند. در این راستا نیز جوایزی برای شهروندان جهت مراجعه در روزهای شنبه تا چهارشنبه در نظر گرفته شده است.

ترافیک محدوده سرای ایرانی عادی شده است

شیری با بیان اینکه ترافیک عادی شده است، تصریح کرد: در روز جمعه ترافیک بیشتری را نسبت به حالت معمول شاهد نبودیم.

وی افزود: نیت این بود که رونق بیشتری به منطقه داده شود که حاصل شد. بیش از ۲ هزار نفر در سرای ایرانی استخدام شدند که حجم قابل توجهی از نیروهای انسانی آن بنابر قولی که داده شده بود از ساکنان منطقه بود که برخی حتی به صورت پیاده به سرا تردد می کنند. از سویی ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد پارکینگ در سرای ایرانی احداث شده تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

شهردار منطقه  ۱۵ با تأکید بر اینکه ما تذکرات اعضای شورا را مورد توجه قرار می دهیم، گفت: ما در ابتدا به تذکرات آقای امانی نیز توجه داشتیم و با جابجایی ورودی و خروجی سرای ایرانی از مشکل ترافیک منطقه کاستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به گزارش عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه بیش از ۹۰ هزار تن آسفالت در منطقه توزیع شده و اولین منطقه در شهر تهران از لحاظ توزیع آسفالت است، یادآور شد: در ساماندهی معتادان متجاهر نیز از مناطقی هستیم که با این موضوع درگیریم. هماهنگی هایی با فرماندهی انتظامی انجام و مقرر شد جمع آوری معتادان پرقدرت تر از قبل دنبال شود.

مرتبط ها