کد خبر: 91303

نشست بین‌المللی تهران درباره فلسطین؛

رئیسی: شریک جنایت نمی‌تواند محور صلح باشد + فیلم

رئیس‌جمهور در نشست بین‌المللی تهران درباره فلسطین گفت: موضوع فلسطین، دغدغه همه انسان های بیدار و با وجدان در سراسر عالم است. آنچه موجب تاسف است است ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر است.

رئیس‌جمهور در نشست بین‌المللی تهران درباره فلسطین گفت: موضوع فلسطین، دغدغه همه انسان های بیدار و با وجدان در سراسر عالم است. آنچه موجب تاسف است است ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر است. آنچه موجب تاسف بسیار جامعه بشریت است، این است که این جنایات در مقابل دیدگان همه اتفاق می‌افتد و یک نظم ناعادلانه جهانی امروز در جهان شکل گرفته که محصول آن جنایات هولناک علیه بشریت شده است. بشریت باید برای شکل دادن به یک نظم نوین جهانی اندیشه کند و این دست نشست‌های هم‌اندیشی باید برای شکل دادن به نظم نوین جهانی همکاری و مساعدت جدی همراه داشته باشد.

 

راهکار مقابله با اشغال اولا اخراج اشغالگر است ثانیا مجازات اشغالگر و ثالثا پرداخت خسارات از طرف اشغالگر است. اگر این اشغال به جای یک سال شد ۷۰ سال، به هیچ عنوان ادامه آن مشروعیت نمی آورد؛در کدام مکتب حقوقی گفته اند اگر اشغالگر به اشغال ادامه داد، حق مالکیت پیدا می کند؟ رژیم صهیونیستی صدها بیانیه شورای امنیت و سازمان ملل را نقض کرد، این رژیم به هیچ قرارداد و پیمانی وفادار نبوده است. این رژیم بیش از ۴۰۰ قطعنامه و بیانیه بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. به هیچ قانون و مقرراتی وفادار نیست. در جریان غزه دست آمریکا و بسیاری از غربی‌ها رو شد. آنها نه طرف صلح بلکه یکی از طرف‌های جنگ هستند. هر قطعنامه‌ای که در سازمان ملل برای آتش بس پیشنهاد شد را وتو کرد. تمام امکانات تسلیحاتی و مالی و امنیتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

 

مرتبط ها